Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsshirt/jack voor herfstweer

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 12 okt 2019 19:14

Een goedkoop winddicht vest of en een winddichte jas (gabba perfetto oid) combineren met isolatie vind ik ideaal. Als antwoord op jouw vraag alleen een windvest wat een beetje regen tegen houd. In de stromende regen zul je met kou naar gabba achtige kleding moeten, maar hoe vaak komt dat nou echt voor? *afgelopen weken heel vaak maar zelfs dan is het tussen de buien droog.

Rond de 15 graden
Dik thermo korte mouw,
Shirt korte mouw,
Armstukken
Windvest

Rond de 10 graden:
-Een dik thermo shirt lange mouw,
-trui lange mouw,
-windvest.

5 graden
Dik thermo shirt
Kort shirt
Lange trui of (windstopper jas.)
Windvest

0 en daaronder
Thermoshirt
Kortshirt
Langshirt fleecetrui
Windstopper jas.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 12 okt 2019 23:58

Wiggle en Futurumshop hebben dit weekeinde kortingsacties trouwens

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 okt 2019 07:55

raiju schreef: 12 okt 2019 19:14 CUT
Dat zal ongetwijfeld goed werken voor jou (daar twijfel ik niet aan), een nadeel van deze manier van kleden vind ik echter dat je heel veel kledingstukken aan moet trekken, terwijl er voor al die temperaturen gewoon jasjes zijn waarmee je in één keer klaar bent.

Ik vind het laagjes-systeem vooral ideaal als je sterke temperatuurschommelingen hebt. Is de temperatuur stabiel vind ik een alles-in-één oplossing veel fijner.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 okt 2019 17:37

Wat je aantrekt is afhankelijk van,rijtijd,intensiteit en gevoelstemperatuur.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 13 okt 2019 19:32

Ik heb dit weekend een regenjas van decathlon gehaald. Die van van rysel (45€). Ik had ervoor een paar fietsenwinkels gedaan met bekende merken en qua aanvoelen is ze toch wel vergelijkbaar met de regenjasjes van +100€ van bvb agu. En 10x beter dan de 50€jasjes van bvb craft.

Ik moet ze natuurlijk nog eens testen in de regen, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Vind het best een mooie lijn ook die van rysel lijn, vooral voor die prijs.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 okt 2019 19:50

nijkie schreef: 13 okt 2019 17:37 Wat je aantrekt is afhankelijk van,rijtijd,intensiteit en gevoelstemperatuur.
No shit Sherlock :D

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 okt 2019 20:53

DrBibber schreef: 12 okt 2019 17:22 Ik had eigenlijk een budget in mijn hoofd van ongeveer 80-100 euro. Een aantal vallen dus helaas wel echt af omdat ze wel 2x zo duur zijn.
Dit is natuurlijk niet het seizoen om koopjes te doen. Mocht je 4 maanden geleden opzoek gegaan zijn naar een Gabba, dan had je vast wel ergens een leuk koopje kunnen scoren.

Het is overigens niet altijd happy hour, je zult wel echt verschillende sites/fora/Markplaats in de gaten moeten houden, maar zo heb ik mijn Assos Habu voor €130 gekocht (adviesprijs €290).

Gore is nog een ander goed merk en die zijn doorgaans ietsjes goedkoper (ca. €100).

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 15 okt 2019 14:29

nijkie schreef: 13 okt 2019 17:37 Wat je aantrekt is afhankelijk van,rijtijd,intensiteit en gevoelstemperatuur.
Volgens mij vooral van je eigen temperatuur gevoel/temperatuurbeleving... Als ik de post van raiju lees die bij 15 graden al een thermo shirt+windvest draagt krijg ik het spontaan benauwd.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 okt 2019 14:37

vincent75 schreef: 11 okt 2019 15:06
HarryuitHilversum schreef: 09 okt 2019 18:43 Het beste jack (volgend test in Fiets) is de Sportfull Fiandre.
Ik heb zo'n Fiandre, maar een groot nadeel vind ik wel dat er geen achterzakken opzitten. Hierdoor ben je bijna verplicht om er een fietsshirt onder te dragen, en dat is juist wat ik niet wil. Hierdoor blijft ie veel in de kast hangen en doet dienst als regenjasje.
Weet niet welke Sporfull Fiandre jij hebt, maar op mijn Fiandre jack zitten gewoon normale achterzakken als op een fietsshirt, De mijne is ook echt goed ademend en geen regenjasje zoals de Sprotfull hotpack bijvoorbeeld.
Voor mij is die Fiandere een ban mijn beste aankopen bij nat weer van o tot 10 graden echt super met alleen een ondershirt goed waterdicht en echt ademend, topper!
Ach, ik zeg ook maar wat

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 15 okt 2019 15:26

ophetkantje schreef: 15 okt 2019 14:37
Weet niet welke Sporfull Fiandre jij hebt, maar op mijn Fiandre jack zitten gewoon normale achterzakken als op een fietsshirt, De mijne is ook echt goed ademend en geen regenjasje zoals de Sprotfull hotpack bijvoorbeeld.
Voor mij is die Fiandere een ban mijn beste aankopen bij nat weer van o tot 10 graden echt super met alleen een ondershirt goed waterdicht en echt ademend, topper!
Welke sportful fiandra heb jij het nu over dan?

- sportful fiandre light norain fietsshirt
- sportful fiandre norain top
- sportful fiandra pro medium (jas)

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 15 okt 2019 15:59

Swedish Chef schreef: 12 okt 2019 18:10 Allereerst: Ik zie bij Hopmans perfetto’s met lange mouw voor 100 euro

Ik moest even diep nadenken hoe het ook al weer zat. Ik heb een perfetto light gekocht in combinatie met een setje nanonflex armstukken. De perfetto zal dan zo’n 80 geweest zijn en de armstukken20-25 euro. Dus helaas is het minder mooi dan ik had voorgespiegeld (sorry).
Bij bv Merlin kom je dan voor die 2 samen op 110. Wiggle heeft meestal ook wel goede kortingen.
(Je zou ook nog kunnen combineren Perfetto mt bv Sportful norain armstukken.
Dat doe ik ook, bevalt mij perfect bij temperaturen tussen 5 en 15 graden. En dat is dus best vaak in NL :lol: In de bergen bevalt het mij ook, dan hoef je geen jackie mee voor de afdaling. En is het toch warmer dan gedacht, dan gaan de armstukken uit en eventueel de rits van de perfetto open.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

mimoza
Forum-lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 17 okt 2019 21:42

Hier al meer dan een jaar erg goede ervaringen met:

Northwave extreme H2O light (korte mouwen
Die draag ik lente en herfst erg veel, minste wat het ‘s ochtends te koud is, of combinatie van koud en (kans op) nat, is deze de keuze. Met gewone armstukken goed te dragen tot een 10 graden afhankelijk van de regen.

Northwave extreme H2O (lange mouwen)
Die draag ik als het gewoon hard regent, of te fris is met kans op regen. Ik draag hem bij droog weer en koud. Vorige winter heb ik hem met een merino baselayer met lange mouwen gedragen tot -6 graden. Echt de ideale late herfst, winter en vroege lente Jack met lange mouwen.

Beiden zijn volledig winddicht, hebben voldoende ademend vermogen, zijn meer dan voldoende waterdicht (al heeft die met lange mouwen last van doorsijpeling aan de onderzijde van de mouwen na een uur regen (dat is mijn woon/werk afstand))

Het zijn beide wrslk afgeleiden van de Gabba/Perfetto/… volledig uit softshell.

Mijn beste aankopen van 2017!
Ik draag ze bijna dagelijks bij het soort weer van de afgelopen dagen.

De korte mouwen betaalde ik €40 in de outlet van as adventure, de lange mouwen koste €70 in de solden.

Plaats reactie