Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

DMT KR1 ervaring?

yoeki
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:22

yoeki 03 okt 2019 00:24

Hoi

Heeft iemand ervaring met de DMT KR1 schoenen? Ik heb ze wel een keer aan gehad en ze waren erg comfortabel (erg prijzen ook) maar ik vraag me af hoe sterk de knit stof echt is en of 1 BOA dial voldoende is. Qua fit zijn ze perfect voor mij, redelijk breed maar Ik heb over twijfels over de hoe het zal gaan met de knit stof over een jaar of zo.

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 03 okt 2019 10:57

Over de levensduur kan ik nog niets zeggen, heb ze nog maar een keer of 10 gedragen. Ik heb ze gekozen omdat ik bij deze schoenen veel ruimte heb bij de tenen, mijn Sidi's zijn hier krap (kleinere 'toe box'), wat af en toe resulteert in pijnlijke tenen. De enkele boa sluiting moet wel redelijk strak gezet worden. Dat is ook het nadeel van 1 boa, je moet hier wel de hele schoen mee sluiten. Ze zitten perfect, maar het is een beetje afhankelijk van of je graag met wat strakker aangetrokken schoenen rijd of juist wat losser of deze schoenen voor jou geschikt zijn. Voor mij zijn ze prima. Heb ze tot nu toe alleen bij mooi weer gedragen, ben zelf ook wel benieuwd naar de levensduur. :)
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

yoeki
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:22

yoeki 03 okt 2019 17:40

bedankt voor je reactie. Ik vind de teen ruimte ook goed maar ik moest wel een half maat 44.5 kleiner gaan. Meestal ben ik maat 45. De sok-achtig knit voelde heerlijk maar ik heb ze alleen maar 1 keer aan gehad en nog niet mee gefietst natuurlijk. In welke temperaturen heb je ze gebruikt?

Er komt een sort hybride versie over een paar weken, de SH1 waar de achtkant is meer traditioneel microfibre en de voorkant van de knit. Wel met 2 boa's en een tikje goedkoper ook. Als ze de zelfde pasvorm hebben zijn ze misschien voldoende voor mij.

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 04 okt 2019 19:23

Ik heb ze alleen gedragen met droog weer en bij temperaturen tussen 15 en 30 graden. Ventilatie is dik in orde, waarschijnlijk te veel ventilatie bij de lagere temperaturen van afgelopen week. De schoenen sluiten inderdaad erg fijn aan bij de enkel, beetje sokvorm heeft het wel. Het zijn een soort pantoffels met carbon zool. :)
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Ewi-j
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jul 2020 15:27

Ewi-j 29 jun 2021 21:57

Heb de witte versie. De rubberen coating aan de tip en zijkanten word snel geel! Iemand idee om dit terug mooi wit te krijgen?

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 30 jun 2021 19:32

Ik heb de zwart/grijze versie (die in het donker mooi oplichten) en ze nu ruim anderhalf jaar. Bevallen prima, nog geen slijtage of verkleuring van de knitstof. Niet zo met regen gedragen, wel met overschoen. Prima aankoop geweest tegen een schappelijke prijs bij Hopmans.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12618
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 jul 2021 13:41

Ewi-j schreef: 29 jun 2021 21:57 Heb de witte versie. De rubberen coating aan de tip en zijkanten word snel geel! Iemand idee om dit terug mooi wit te krijgen?
Nou meestal gaat dat niet makkelijke. Misschien schuurmiddel maar of het daar mooier van wordt.

Waarschijnlijk leg je ze donker weg, veel witte dingen verkleuren in het donker, kijk maar naar de binnenkant van je kastdeur als je die geschilderd hebt.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 jul 2021 16:36

Als je die kastdeur geschilderd hebt met een verf op waterbasis verkleurt het niet (althans minder).
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie