Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Veiligere wielrenkleding

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 18 aug 2019 12:59

Douglas schreef: 18 aug 2019 09:00
bever schreef: 18 aug 2019 00:20
senior schreef: 17 aug 2019 20:05 Ergens heb ik in mijn herinnering een beeld van deze discussie. Is dit een aantal jaren al niet eens eerder ergens langsgekomen? ..........
:winkthumb: +1
Dat was dit topic
viewtopic.php?f=13&t=80096&hilit=Dyneema
Ik dacht het niet. Als ik het me goed herinner was het op het schaatsforum met vergelijkbare reacties als hier (maar daar vraagt TS ook om).

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 18 aug 2019 13:04

Veiligheidsfreak schreef: 18 aug 2019 11:02 ...Deze outfit heb ik ook aan als ik ging schaatsen met m'n matige techniek, maar 1 keer hard gevallen op de ijsbaan en ik had een frozen shoulder. Maanden naar de fysio. Ik besloot niet meer op kunstijs te gaan schaatsen, maar bij de volgende natuurijsperiode had ik een frozen shoulder bij m'n andere schouder na een val. Ook weer maanden naar de fysio om het weer goed te krijgen....
Als ik jou was zou ik me helemaal niet meer op het ijs laten zien. Met een matige techniek (je eigen woorden) wel op natuurijs maar niet meer op kunstijs, terwijl de risico's op natuurijs vele male groter zijn dan op kunstijs. Met die uitrusting wordt de mogelijkheid om nog iets van techniek te gebruiken nagenoeg onmogelijk, zeker als je al niet zoveel techniek hebt.

Gebruikersavatar
Veiligheidsfreak
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2019 10:48

Gebruikersavatar Veiligheidsfreak 18 aug 2019 13:18

In dit linkje viewtopic.php?f=13&t=80096&hilit=Dyneema
munkienl schreef: 08 aug 2016 15:46 De Olympische wegraces gevolgd dames en heren? Gebroken bekkens, gebroken sleutelbeenderen, hersenschuddingen, scheurtjes in de wervelkolom...

MTB-ers moeten toch ook kunnen bewegen en fietsen? Waarom is er voor de wegrennerij dan niet dat soort beschermende kleding met moderne materialen die in principe zacht zijn en meebewegen maar bij impact hard worden en energie absorberen?
We zijn 3 jaar verder en de ontwikkeling in beschermde kleding is niet te merken in het profpeloton. Een malloot als ik rij er mee rond. Ik zat me bij de OS ook te verbazen over de hoeveelheid botbreuken o.a. de val van van Vleuten, net als in de Tour ieder jaar met de gebroken heup van Vikonorov in een afdaling in de Tour en de gebroken heup van Tjallingi, maar kennelijk redeneert de UCI ook : hoort er bij, moet je maar niet gaan fietsen sufferd en je wilt als beroepswielrenner niet gekke Henkie zijn.
Nog een quoot van BESCHERMENDE FIETS KLEDING VOOR WIELRENNEN OP DE WEG ?
viewtopic.php?f=13&t=80096
Supergrover schreef: 08 aug 2016 16:06 Ik geloof niet dat bv een Dumoulin er op zit te wachten om als een soort ijshockeyer zijn tijdrit te gaan rijden...

redenen lijken me duidelijk...

:D :D
Had hij maar met kniebeschermers op gereden als Gekke Henkie van het profpeloton, dan had hij de Tour en de Vuelta dit jaar kunnen fietsen. Nu heeft hij spijt als haren op z'n hoofd, want seizoen is nu verloren en benieuwd of de knie volgend seizoen 100% functioneert.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 18 aug 2019 14:31

Is NOVA weer terug met een nieuw onderwerp?? Wordt het weer genieten van de verzamelde onzin.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 aug 2019 14:32

@Veiligheidsfreak, vertel... wat van de val van Annemiek van Vleuten zou voorkomen geweest zijn met dat harnas van jou? Eén ding is zeker, ze zou nooit gevallen zijn, want ze had de wedstrijd nooit uitgereden. Nou ja, ze was zelfs nooit geselecteerd geweest.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 aug 2019 14:40

Als je westrijdrijders en wielertoeristen door elkaar gaat halen, wordt het een troebele discussie. Beide hebben zo hun eigen risico's en zijn amper met elkaar te vergelijken. Of heb je ook een helm op in de auto en een veiligheidskooi, omdat ze daarmee op het circuit rijden?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 aug 2019 14:43

Veiligheidsfreak schreef: 18 aug 2019 13:18 ...........Een malloot als ik .......................;;;
Je eigen woorden.
Ik ben het volledig met je eens. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 aug 2019 14:44

Veiligheidsfreak schreef: 17 aug 2019 19:19 Afbeelding
Ik heb geen last van m'n kniebeschermers onder m'n BMX-broek, omdat ik ze niet zo strak doe. M'n broekspijpen rol ik een beetje op vooral in de zomer, maar zelfs met deze uitrusting heb ik het zomers niet eens te warm, omdat de wind door m'n downhillpak heen waait. Met ons groepje rijden we 75/80 km op zondag en dat gaat best in deze outfit. Gelukkig ben ik nog nooit gevallen, maar wel met schaatsen, als ik dit ook allemaal aan heb. Ik de winter doe ik er nog een trainingsjasje of trui onder. Intussen heb ik allang klikschoenen ipv gympies in toeclips.
Zou je een foto van je fiets willen plaatsen? Ik bespeur een spacertoren waar de eifeltoren jaloers op zou zijn. Dat is levensgevaarlijk voor je mooie gebit.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 18 aug 2019 14:54

En als je je helm altijd zo achter op je hoofd draagt, is nekletsel bij een val niet uitgesloten! Ik hoop trouwens niet dat jij de oorzaak bent van veel valpartijen want ik heb zo het idee dat er een hoop mensen van hun fiets vallen van verbazing als je jou zien. Fiets veel in de door jou genoemde omgeving, ben nu dus voorbereidt en kan niet wachten om dit apepakkie een keer in het echt te zien.

Gebruikersavatar
Veiligheidsfreak
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2019 10:48

Gebruikersavatar Veiligheidsfreak 18 aug 2019 16:05

Wie is TS, NOVA en wat is spacertoren? Ik heb m'n stuur vrij hoog staan, want dan hoef ik niet zo ver voorover te bukken, wat ik wel prettig vind voor het rijcomfort.
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 aug 2019 16:32

Veiligheidsfreak schreef: 18 aug 2019 16:05 Wie is TS, NOVA en wat is spacertoren? Ik heb m'n stuur vrij hoog staan, want dan hoef ik niet zo ver voorover te bukken, wat ik wel prettig vind voor het rijcomfort.
Afbeelding
Ik snap dat je met zo'n afstelling het liefst heel veel bescherming wil dragen :D

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 18 aug 2019 16:42

Veiligheidsfreak schreef: 18 aug 2019 16:05 Wie is TS, NOVA en wat is spacertoren?
Net als de kleding is ook de stuurafstelling vrij onconventioneel :D

TS = Topic Starter -> jij dus
Nova = forumlid dat ook uitblonk in bijzondere vragen/theorieën
Spacertoren = aantal spacers onder de stuurpen om het stuur omhoog te krijgen

Plaats reactie