Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Waterdichte kleding bestaat die wel ?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 nov 2020 19:01

Boven de 5° altijd korte broek :D (vroeger tot iets onder het vriespunt maar dat wilt het lijf niet meer)

Mijn knie doet al snel lastig als er iets op drukt. Nu is het wel veel beter sinds ik beenstukken gebruik en geen lange broek meer, maar ik verkies toch steeds die korte broek (als het kan)
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 nov 2020 22:05

TL@ schreef: 23 nov 2020 19:01 Boven de 5° altijd korte broek :D (vroeger tot iets onder het vriespunt maar dat wilt het lijf niet meer)

Mijn knie doet al snel lastig als er iets op drukt. Nu is het wel veel beter sinds ik beenstukken gebruik en geen lange broek meer, maar ik verkies toch steeds die korte broek (als het kan)
En hoe zou dat ontstaan zijn denk je? :D
Over je knie lopen pezen, slecht doorbloed. Als je die lang gaat belasten in de kou wordt dat chronisch. Dan gaat een lange broek of kniestukken zelfs al pijn doen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 nov 2020 06:59

Echt niet. Het kraakbeen onder de knieschijf is van slechte kwaliteit omdat de knieschijf scheef zit.

Ooit door een beenhouwer geopereerd (toen ik 16-17 jaar was, compleet nutteloos) en dan bij een goed dokter terecht gekomen. Veel stretchen en Glucosamine (kraakbeen versterkend) nemen, lost veel op maar de knieën blijven erg gevoelig (vooral die waar in gesneden is)

Vroeger, toen ik een jaar of 18 was, was het niet eens mogelijk om na 3 uurtjes op de fiets nog te stappen, dat is gelukkig wel volledig weg (maar soms toch nog steeds pijn)
Afbeelding

Plaats reactie