Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

fietsbroek past niet goed, versleten ?

bianchi
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jul 2014 15:01

bianchi 15 jul 2019 20:18

Goedenavond forummers,

ik heb een probleem bij het fietsen met mijn fietsbroek,

Wat is namelijk het geval, ik heb na een rondje van plusminus 40 km veel last van huidirritatie in de lies. Op mijn zitvlak heb ik geen probleem, en heb dit ook niet eerder gehad. Zou het kunnen zijn dat mijn fietsbroek versleten\te slap is geworden en daardoor tijdens het fietsen gaat schuiven\schuren ? Broek is uiteraard tig keer gewassen dus de rek is er wel iets uit neem ik aan, en hoe lang gaat een fietsbroek eigenlijk mee ?

En mocht ik toe zijn aan een nieuwe, wat is jullie advies ? (ik heb zelf goede ervaringen met fietskleding van Craft)

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jul 2019 21:12

Heb jij maar één fietsbroek?
Een fietsbroek koop je omdat ze jou past, dat is niet voor iedereen hetzelfde.

Ik heb een Assos T Equpe Evo, enkele Castelli's Nanoflex 2, een Sportful NoRain, Alé winter en een hele schuif clubbroeken van Doltcini.
De nieuwste Doltcini zeem plaats ik op hetzelfde niveau als die van Assos, ze ziet er hetzelfde uit en komt ook van bij Elastic Interface vandaan, waarbij ik de Doltcini broek ook nog eens even goed vind passen.

Bij Castelli vind ik de Kiss zeem (in mijn Castelli Nanoflex2) voor mij beter zitten dan de Progetto X² Air zeem die in de duurdere broeken van Castelli gebruikt wordt.

Ik heb in het verleden ook broeken van Santini, Pissei, Vermarc, Bio Racer,... gehad maar dat is al enige tijd geleden zodat deze informatie niet meer relevant is.

Ik rijd geen jaren met broeken en doordat ik redelijk snel wissel wordt er geen enkele broek tot op de draad versleten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 15 jul 2019 21:48

Gebruik je crème?
Ik fiets met een Santini fietsbroek van 12 jaar oud (ca 4.000km) die een keer of 100 is gewassen en heb nergens last van. De dunne zeem is voor mij een stuk prettiger dan de dikke Craft zeem in mijn nieuwe broek.

Ik denk dat je het eerder in broekenvet moet zoeken. Dat scheelt bij mij een stuk irritatie.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 15 jul 2019 21:57

Lcsmet schreef: 15 jul 2019 21:12 (..)
De nieuwste Doltcini zeem plaats ik op hetzelfde niveau als die van Assos, ze ziet er hetzelfde uit en komt ook van bij Elastic Interface vandaan, waarbij ik de Doltcini broek ook nog eens even goed vind passen.
(...)
Heb je daar ook foto's van.. Ik kan het me haast niet voorstellen.. Ze worden ook niet genoemd op de site van EI...
:winkthumb:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 15 jul 2019 22:24

Een broek die te klein is gaat trekken en komt strak te staan. Een broek die te groot is gaat lubberen
Een versleten broek wordt doorzichtig. Dan zien ze he decolleté als ze achter je rijden. Door je broek heen dus

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jul 2019 21:00

hendrikjan schreef: 15 jul 2019 21:57
Lcsmet schreef: 15 jul 2019 21:12 (..)
De nieuwste Doltcini zeem plaats ik op hetzelfde niveau als die van Assos, ze ziet er hetzelfde uit en komt ook van bij Elastic Interface vandaan, waarbij ik de Doltcini broek ook nog eens even goed vind passen.
(...)
Heb je daar ook foto's van.. Ik kan het me haast niet voorstellen.. Ze worden ook niet genoemd op de site van EI...
Toch is het zo. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie