Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ondershirt

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 aug 2019 15:38

Ik draag altijd een ondershirt, zelfs bij 35 graden. Heb dan wel een stuk of 5-6 verschillende soorten ondershirt, van dikke fleece gevoerde tot flinderdun mesh.

Bij 35 graden zweet je je toch de pletter en is zonder shirt niet veel koeler. Met ondershirt kun je beter het vocht kwijt en krijg je ook geen schurende plekken of door het shirt verbranden op lange zonnige dagen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 aug 2019 15:56

ypuh schreef: 26 aug 2019 15:38
Met ondershirt kun je beter het vocht kwijt en krijg je ook geen schurende plekken of door het shirt verbranden op lange zonnige dagen.
Schurende plekken?? Kan me er niets bij voorstellen.
En hier, lekker luchtige fietsshirtjes in de zomer. En die zijn alleen luchtig zonder ondershirt. Mijn vocht verdwijnt dus voor het overgrote deel doordat het shirtje luchtig is.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 aug 2019 16:03

Een luchtig shirtje wappert te veel ;)
Schuurplekken zal met fietskleding wel meevallen.. maar mocht je er wel last van hebben is dat extra laagje fijn natuurlijk. Ik ervaar, met het juiste ondershirt, ook een prettiger klimaat.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 aug 2019 16:08

MarkVeenstra schreef: 26 aug 2019 16:03 Een luchtig shirtje wappert te veel ;)
Laat ik nu shirtjes hebben die wel luchtig zijn, maar niet wapperen.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 26 aug 2019 19:30

Ik ben ook om., Mesh ondershirtjes voortaan voor mij gedurende de hele late lente en het zomerseizoen.

Als kind moesten we wel van onze moeder eerst een hemd aan.Je vader deed dan voor hoe je als een volwassen kerel een hemd moest dragen. Goed naar beneden trekken en dan lekker ver je onderbroek in.Liefst zo ver ..dat je hemd,, onder je ondergoed-pijpen weer zichtbaar werd. Dan was je zaakje(spulsje)ook goed beschermd tegen kou.!Daar moet natuurlijk ook om gedacht worden.

Want kou op het lichaam was vijand nummer 1 voor een arbeider die buiten werkte.
Die werd bestreden met (gebreiden/wollen) ondergoed en altijd een (onder)hemd tegen kou opderug (je rugspieren) en tegen reumatiek.

Mesh! zijn super fijne shirtjes waar je de wind lekker door voelt stromen op je body..als je je jersey even goed openzet en voeren het vocht beter af dan de gewone ondershirtjes door de mesh structuur.

De normale ondershirtjes bewaar ik wel voor de herfst en winter.

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 14 nov 2020 12:39

codex schreef: 26 aug 2019 19:30 Ik ben ook om., Mesh ondershirtjes voortaan voor mij gedurende de hele late lente en het zomerseizoen.

Als kind moesten we wel van onze moeder eerst een hemd aan.Je vader deed dan voor hoe je als een volwassen kerel een hemd moest dragen. Goed naar beneden trekken en dan lekker ver je onderbroek in.Liefst zo ver ..dat je hemd,, onder je ondergoed-pijpen weer zichtbaar werd. Dan was je zaakje(spulsje)ook goed beschermd tegen kou.!Daar moet natuurlijk ook om gedacht worden.

Want kou op het lichaam was vijand nummer 1 voor een arbeider die buiten werkte.
Die werd bestreden met (gebreiden/wollen) ondergoed en altijd een (onder)hemd tegen kou opderug (je rugspieren) en tegen reumatiek.

Mesh! zijn super fijne shirtjes waar je de wind lekker door voelt stromen op je body..als je je jersey even goed openzet en voeren het vocht beter af dan de gewone ondershirtjes door de mesh structuur.

De normale ondershirtjes bewaar ik wel voor de herfst en winter.
Je schreef eerder in dit topic dat je een Mesh shirt à la Brynje op AliExpress had gekocht. Wat is je ervaring met dat AliEx Mesh shirt?

Plaats reactie