Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Nieuwe fietsbroek, HELP!

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 07 jun 2019 08:11

Bart1990 schreef: 07 jun 2019 07:21Ik ga mij dus niet keer op keer laten wijs maken dat mijn houding of zadel niet oke zou zijn want het probleem is ontstaan nadat ik opzoek ging naar een nieuwe broek....
We zeggen alleen maar dat het moment van ontstaan van kontpijn en het wisselen van broekje toevallig samen is gevallen.
Veel succes met de zoektocht naar een fijne broek.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 07 jun 2019 09:17

Je zegt dat je met de Castelli broek geen last had, alleen dat je de zeem te klein vindt. Tot nu toe nog niets gevonden wat wel goed zit. Je start met te vertellen dat je pas 6 weken op de racefiets zit en pas 650 km. hebt gefietst. Geef alles eens even tijd. Het duurt even aleer je went aan de houding op de racefiets. Verder zijn er al genoeg tips gegeven waar je verder naar zou kunnen kijken. Ik zou sowieso weer een Castelli broek kopen want ondanks een te kleine zeem had je daar nergens last van (dus ook niet van een te kleine zeem).
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 07 jun 2019 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 jun 2019 09:53

Ik heb zo'n 30.000km gefietst de afgelopen jaren en de perfecte combinatie van afstelling / zadel / broek nog nooit gevonden.

Kan wel probleemloos ritten van 200km+ fietsen, maar heb nog steeds wel eens last van zadelpijn (dat is dan ook weg zodra ik van de fiets afstap).

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 07 jun 2019 12:03

Just my opinion. Pijn aan je zitbotjes ga je nooit oplossen via een zeem.
Hier zul je echt aan een ander zadel moeten denken, of doorbijten en zitvlees kweken.
Ach, ik zeg ook maar wat

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 07 jun 2019 14:13

Toen ik net ging fietsen, had ik:
last van mijn schouders van alle schokken opvangen
last van slapende handen/pijnlijke handpalmen
pijn in mijn onderrug
last van mijn knieen
brandende voeten
zadelpijn
En ik dacht: Logisch, dit ben ik niet gewend, eerst even een half jaartje wennen. Inmiddels een jaar verder, en zonder noemenswaardige veranderingen aan mijn fiets, zit ik er nu lekker op en rijd ik probleemloos ritjes.

Kortom: gewoon de tijd nemen om eraan te wennen en verwacht niet dat het zomaar ineens comfortabel voelt.

Gebruikersavatar
Martin80
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 jun 2015 10:06

Gebruikersavatar Martin80 07 jun 2019 20:53

Dit is mijn vierde seizoen dat ik fiets. Omdat ik in de winter amper fiets,moet ik ieder voorjaar opnieuw wennen aan mijn zadel. En tot nu toe heb ik ieder jaar steeds pas na 500-600 km (voor mij ca 5 weken fietsen) het idee dat m’n zitbotjes gewend zijn aan m’n zadel. En vooral de eerste ritten zijn dan niet fijn. Ook dit jaar weer. En nu ik 9 weken verder ben, voelt m’n zadel veel comfortabeler (het is net alsof ik op een totaal ander zadel rijd).

Misschien werkt dat voor jou ook wel zo?

Maw gun je lijf ook even de tijd om te wennen aan je fiets voordat je van alles gaat veranderen.

Dus eigenlijk +1 voor mijn voorganger ( ;) )

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 07 jun 2019 22:44

Genoeg adviezen en nu mee aan het werk ! Eindeloos geleuter ( sorry voor het woord) . Na zoveel adviezen ga je ermee aan het werk of koop je je eerste broek nogmaals en kom je er achter dat de broek niet de oorzaak is . Topic sluiten!

sensa LTD
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:07

sensa LTD 08 jun 2019 13:05

Martin80 schreef: 07 jun 2019 20:53 Dit is mijn vierde seizoen dat ik fiets. Omdat ik in de winter amper fiets,moet ik ieder voorjaar opnieuw wennen aan mijn zadel. En tot nu toe heb ik ieder jaar steeds pas na 500-600 km (voor mij ca 5 weken fietsen) het idee dat m’n zitbotjes gewend zijn aan m’n zadel. En vooral de eerste ritten zijn dan niet fijn. Ook dit jaar weer. En nu ik 9 weken verder ben, voelt m’n zadel veel comfortabeler (het is net alsof ik op een totaal ander zadel rijd).

Misschien werkt dat voor jou ook wel zo?

Maw gun je lijf ook even de tijd om te wennen aan je fiets voordat je van alles gaat veranderen.

Dus eigenlijk +1 voor mijn voorganger ( ;) )
Stap maar weer eens op een gewone fiets dan voel je gelijk het verschil. Je zit gelijk heel anders op de fiets. Daarom probeer ik deze winter een beetje door te fietsen op de racefiets om toch het gevoel en houding beetje vast te houden.

JdeGroot
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 aug 2019 20:16

JdeGroot 19 aug 2019 23:17

Bij mij 2,01 100 kg vielen de Italiaanse broeken te klein, of bij een xxxl of xxxxl (Ja echt) was de broek lang genoeg maar flubberde aan de onderkant. voor de broeken van futurum, had het gevoel dat ik geen kinderen meer kon krijgen na het passen van de broeken.

Ik heb uiteindelijk 2 broeken van CRAFT gekocht:
De Craft Route SIZE XXL
En
Craft hale glow size xxl

De zeem is zeer fijn, en heb geen last na 100km +. In de toekomst zal ik ook starten bij andere craft broeken.

Plaats reactie