Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het dragen van fiets kleding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 mei 2019 15:07

Voor de esthetiek zou 95% van iedereen die wel eens op een racefiets zit zich NIET in lycra moeten hijsen. Mocht je het dan toch aandurven, scheer dan tenminste die poten!

Dat geschreven hebbende: op de racert trek ook ik een strak pakkie aan, voor het scheren van benen ben ik de afgelopen 2 jaar te lui geweest en de laatste keer dat ik echt afgetraind was, zeg maar lycra waardig, was in 2015. Gelukkig maar dat ik tegenwoordig de meeste km's op MTB of commuter maak (niet in lycra dus) :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 28 mei 2019 16:56

Toch lastig, dat scheren wanneer je twee andere sporten doet. Op de tennisbaan en het voetbalveld loop je meer voor lul met geschoren benen dan dat je voor lul op de fiets zit met behaarde benen.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 28 mei 2019 17:26

Scheer je één been...

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 mei 2019 17:34

Op het voetbalveld zien ze toch niet veel meer dan je knie? En stoppen met tennissen kan de andere oplossing zijn :)

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 28 mei 2019 18:53

kxlight schreef: 27 mei 2019 15:03 Benen scheren hoort in t rijtje van je fiets poetsen, schone/frisruikende/strakke fietskleding, hagelwitte sokken, tan-lines, een strak stuurlintje en een hoge trapfrequentie . Niets meer niets minder. Ontbreekt een onderdeel dan kun je de rest ook wel achterwege laten...

:mrgreen:
+1 en zo is't.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 29 mei 2019 14:57

sensa LTD schreef: 19 mei 2019 22:14
Maar hoe was jullie eerste keer als een worst op de fiets?
Het 'worst' gevoel raak je niet zo snel kwijt, vooral niet als de kinderen na twee jaar nog steeds in de lach schieten als je ie weer in je worstenpakkie aan het wurmen bent. :lol:

Heeft bij mij ook wel ff geduurd voor ik de stap naar wielerkleding heb gezet, maar vooral een goede koersbroek is wel heel fijn om te hebben. Mijn shirts en/of jasjes kies ik wel iets ruimer/minder strak dan bij de dunne renners de standaard is. En ik kies wel bewust voor zo onopvallend mogelijke kleding (vooral effen zwart).

sensa LTD
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:07

sensa LTD 29 mei 2019 23:46

Sulla schreef: 29 mei 2019 14:57
sensa LTD schreef: 19 mei 2019 22:14
Maar hoe was jullie eerste keer als een worst op de fiets?
Het 'worst' gevoel raak je niet zo snel kwijt, vooral niet als de kinderen na twee jaar nog steeds in de lach schieten als je ie weer in je worstenpakkie aan het wurmen bent. :lol:

Heeft bij mij ook wel ff geduurd voor ik de stap naar wielerkleding heb gezet, maar vooral een goede koersbroek is wel heel fijn om te hebben. Mijn shirts en/of jasjes kies ik wel iets ruimer/minder strak dan bij de dunne renners de standaard is. En ik kies wel bewust voor zo onopvallend mogelijke kleding (vooral effen zwart).
Ja, Die neiging heb ik ook. De fiets is zwart dus de persoon die er op zit ook maar.


In tussen sinds vandaag ook een fietshelm in me bezit. Een mooie helm van het merk Giro.
En zondag me eerste tocht even ingepland. Zoals ze zeggen wordt het mooi weer dus ook even de kleding aan.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 30 mei 2019 10:16

De helm is het belangrijkst. De rest van de kleding is handig maar niet persé noodzakelijk.
En wat hierboven al genoemd is: 99% van alle weggebruikers boeit het serieus niet wat je aan hebt. Je bent voor je medeweggebruikers toch zo'n K* wielrenner... :D Die andere 1% zit zelf op de fiets en heeft een modeshow. ;)

Gewoon aantrekken waar je je zelf fijn in voelt.
WiND 56 - 2020

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 30 mei 2019 21:43

De enige die het kan boeien wat je aan hebt ben je zelf volgens mij. Ik ben echt totaal niet bezig met wat andere mannen aanhebben of welk postuur ze hebben. Zeker op de mtb zie je alle soorten en maten waaronder een dunne bijna 2m lange slungel die je zal groeten. 😀

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 30 mei 2019 23:00

Een tijd geleden, toen ik voor het eerst sinds lange tijd ging hardlopen, liep ik alleen 's avonds als het donker was. Ook kocht ik geheel zwarte kleding (dat was toen lastig te vinden). Overdag en felle kleding vond ik esthetisch volstrekt onverantwoord. Dat wilde ik argeloze voorbijgangers niet aandoen.

Toen ik zo ver was dat ik het een half uur kon volhouden, wijzigde ik mijn attitude. Ik liep overdag en kocht felle opvallende kleding. Dit omdat ik liever op het fietspad dan op de stoep liep. Voor mijn eigen veiligheid wilde ik goed zichtbaar zijn.

Mijn hardloopcoach zei me: "laat de mensen toch gewoon lullen. Jij loopt tenminste nog. Dat kunnen zij niet zeggen".

Die mentaliteit heb ik altijd aangehouden. Met hardlopen en ook met fietsen.

Ik draag nu geen 5XL meer maar jerseys in 3XL. Zit strak maar toch comfortabel. Zolang ik maar geniet van het fietsen, zal het mij een rotzorg zijn wat een ander er van vindt.
En ... een strak shirts fietst fijner dan zo'n fladderend ding.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 31 mei 2019 10:45

kxlight schreef: 27 mei 2019 15:03 Benen scheren hoort in t rijtje van je fiets poetsen, schone/frisruikende/strakke fietskleding, hagelwitte sokken, tan-lines, een strak stuurlintje en een hoge trapfrequentie . Niets meer niets minder. Ontbreekt een onderdeel dan kun je de rest ook wel achterwege laten...

:mrgreen:
Aha, daarom heb ik dus nooit zin om mijn fiets te poetsen :lol:


Ps. Al doe ik het wel altijd braaf. Stokpaardje moet glimmen.

sensa LTD
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mei 2019 22:07

sensa LTD 31 mei 2019 11:44

ypuh schreef: 31 mei 2019 10:45
kxlight schreef: 27 mei 2019 15:03 Benen scheren hoort in t rijtje van je fiets poetsen, schone/frisruikende/strakke fietskleding, hagelwitte sokken, tan-lines, een strak stuurlintje en een hoge trapfrequentie . Niets meer niets minder. Ontbreekt een onderdeel dan kun je de rest ook wel achterwege laten...

:mrgreen:
Aha, daarom heb ik dus nooit zin om mijn fiets te poetsen :lol:


Ps. Al doe ik het wel altijd braaf. Stokpaardje moet glimmen.
Ja, vriendje stokvis moet schoon zijn.

Plaats reactie