Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

RAAD: comfort pro MTB schoen gezocht

snoop
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2016 12:48

snoop 17 apr 2019 13:18

Ik ben een wegfietser maar gebruik (spd) mtb schoenen omwille van hun comfort om er mee te wandelen. ben revaliderend van een motorongeval en fietsen is zo, 4 jaar geleden, mijn nieuwe hobby geworden.
Ik heb mijn eerste paar schoenen nu versleten tot op de draad en had graag geïnvesteerd in degelijker en vooral comfortabeler schoeisel.
Heeft iemand raad voor mij - er zijn zoveel merken dat men moeilijk keuze kan maken.

mijn voornaamste eigenschappen die ik zoek zijn:

- vooral comfort
- stijve carbon zool - goede krachtoverdracht en
- Boa sluiting voor gemakkelijke aanpassingen onderweg

ik wil gerust meer uitgeven voor een zeer degelijke schoen die me dit geven kan.

wat ik op het oog had waren de Fizik Infinito X1 en de Sidi Drako 2 SRS. Maar ik zie zoveel ander moois dat ik het eigenlijk niet meer weet. De high end schoenen kan je niet zomaar overal passen en daarom wil ik even zien wat jullie hiervan vinden en me zouden aanraden.

Alvast dank voor eventuele reacties.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 apr 2019 19:03

snoop schreef: 17 apr 2019 13:18 .................daarom wil ik even zien wat jullie hiervan vinden en me zouden aanraden.
........................
In het topsegment zijn alle schoenen wel goed.
Passen, passen en nog eens passen.
Dan de schoenen kopen welke je als gegoten zitten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

snoop
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2016 12:48

snoop 17 apr 2019 20:17

Nu heb ik scott mtb schoenen. Maar de zool is te flexiebel.. het waren goedkopere schoenen, maar ze hebben me door de eerste jaren geholpen. Ik heb een knieprobleem en wil de meest comfortabele schoen vinden om het fietsen zo fijn mogelijk te houden. Zelf rij ik met een Specialized Roubaix en zie hun schoenenlijn qua stijl ook wel zitten. Maar lees veel over te strakke fitting (ook voor de sidi’s).

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 apr 2019 20:30

snoop schreef: 17 apr 2019 20:17 .................te strakke fitting (ook voor de sidi’s).
Lake staat bekend om zijn modellen met een ruimere leest.
Bont heeft ook modellen in diverse breedtematen.
Northwave en Shimano hebben een bredere fit dan Gaerne/Diadora/de standaard Sidi schoenen en sommige Fizik modellen.
Sidi heeft van sommige modellen ook een "mega" uitvoering, deze zijn merkelijk breder dan de standaard Sidi's.

PS: Gebruik even de zoekfunctie rechtsboven. Jouw vraag komt hier in de een of andere vorm erg regelmatig voorbij.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 17 apr 2019 20:46

Als de specialized je goed bevallen dan zou ik je adviseren om die te proberen. Heb zelf de expert xc en deze heeft een erg stijve zool. Elke specialized dealer heeft voldoende op voorraad om te passen.
o'7o

Plaats reactie