Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaringen Giro Syntax (MIPS) helm

Frenksel
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 okt 2015 15:58

Frenksel 14 apr 2019 19:49

Hier en daar hoor ik dat er al
mensen mee rijden!

Hoe is de ventilatie van de Syntax bevallen? Hij lijkt wat kleine gaten te hebben voor mij als superzweter!
Ik zit voornamelijk op de mtb en daar heb je weinig met luchtstromen in de helm te maken.

Ik heb een Synthe MIPS en een Atmos. Beide helmen met superventilatie. Ik overweeg de Atmos nog eens te kopen, alleen heeft deze geen MIPS (voor wat het waard is), en is toch n verouderd model

Qua testberichten kom ik niet verder dan de “tests” waar je alleen maar kan concluderen dat ze betaald worden voor wat ze schrijven.

stijndevries
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2018 10:21
Locatie: Amsterdam

stijndevries 14 apr 2019 20:52

Vandaag eerste rondje met deze helm gefietst. 1,5 jaar geleden begonnen en toen in eerste instantie een helm van decatlon gehad. Wat een verschil deze helm, voel niet eens dat ik hem op m'n hoofd heb, genoeg ventilatie (al was het vandaag niet heel warm ;-)).

hayes

hayes 15 apr 2019 20:31

Vandaag mijn eerste ritje.
De temperaturen zijn nog niet echt hoog, maar ventilatie lijkt me alvast goed te zijn.
De pasvorm is voor mij persoonlijk het beste van al m'n helmen tot nu toe. Ik heb nogal een eiervormig hoofd en soms vloekt dat.

Ik heb wel de non-MIPS.

Afbeelding

Plaats reactie