Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaringen gevraagd winterbroek

Birello
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jul 2016 12:53

Birello 19 nov 2018 20:23

Dank voor de tips so far

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 20 nov 2018 11:59

Ik heb deze laatst in de aanbieding gekocht:

https://www.plutosport.nl/craft-thermo- ... gL_KfD_BwE

Afgelopen zaterdag getest, heerlijk warm. Vrouwlief heeft er zaterdag ook gelijk 1 gehaald
Rule #5

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 25 nov 2018 20:47

Heeft er iemand een tip voor een winterbroek ivm enorm koude genitaliën al snel na de start?

Ik heb een Castelli winterbroek maar heb het gevoel dat de zeem erg klein is aan de voorkant, mijn piemel/penis/lul (wat jezelf wilt invullen) is na 15 minuten al ijskoud door de rijwind. Als ik mijn Aso's zomerbroek aantrek met een dunne lange broek eroverheen is het langer en beter uit te houden maar dat houd ook op.....

Iemand een gouden tip :)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 25 nov 2018 20:52

Ik heb zelf een Sportful "bodyfit pro thermal"; die is op wat tactische plaatsen gewatteerd ;)

(+ een goede zeem en vaak wel ergens in de aanbieding op te duiken :mrgreen:)

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 25 nov 2018 21:02

RKN schreef: 25 nov 2018 20:52 Ik heb zelf een Sportful "bodyfit pro thermal"; die is op wat tactische plaatsen gewatteerd ;)

(+ een goede zeem en vaak wel ergens in de aanbieding op te duiken :mrgreen:)
De Castelli is verder echt prima warm op de benen in totaal maar in het kruis is de zeem veel te kort en daardoor bevriest mijn kruis zo enorm snel :dislike:
bedankt voor de tip

rnsto kati
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2013 16:47

rnsto kati 25 nov 2018 21:06

Martin78 schreef: 25 nov 2018 20:47 Heeft er iemand een tip voor een winterbroek ivm enorm koude genitaliën al snel na de start?

Ik heb een Castelli winterbroek maar heb het gevoel dat de zeem erg klein is aan de voorkant, mijn piemel/penis/lul (wat jezelf wilt invullen) is na 15 minuten al ijskoud door de rijwind. Als ik mijn Aso's zomerbroek aantrek met een dunne lange broek eroverheen is het langer en beter uit te houden maar dat houd ook op.....

Iemand een gouden tip :)
bij een korte of driekwart broek de tiburu van assos .
lange broek de LL habu of bij heel koud weer die LL bonka
deze hebben allemaal op deze plek een windstoppend gedeelte .
werkt perfect

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 25 nov 2018 21:07

Voor mij werkt een winterbroek zonder zeem met daaronder een zomerbroek wel goed. Houd het net wat warmer op de plekken waar het nodig is en het scheelt vaak ook weer wat in de kosten. Kan je mooi je versleten zomerbroeken (als de zeem nog wel goed is) afdragen.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 25 nov 2018 21:13

Bedankt voor de tips, lijk wel een dom blondje dat ik niet gewoon eerder een Thermo lange broek zonder zeem besteld heb :D
Ik heb wel een lange broek zonder zeem maar deze is veel te dun voor deze temperaturen

juniorke
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:16
Locatie: België

juniorke 02 dec 2018 15:34

Begrijp niet waarom bepaalde leden hier komen informeren en dan uiteindelijk een Assos kopen. Als je het budget hebt om een Assos te kopen hoef je hier toch niet te informeren? Dit zou een forum moeten zijn voor mensen die voor minder geld toch ook iets degelijks willen.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 02 dec 2018 19:34

Hoezo?

Vraag om advies is toch niet budgetafhankelijk?

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 02 dec 2018 21:30

juniorke schreef: 02 dec 2018 15:34 Begrijp niet waarom bepaalde leden hier komen informeren en dan uiteindelijk een Assos kopen. Als je het budget hebt om een Assos te kopen hoef je hier toch niet te informeren? Dit zou een forum moeten zijn voor mensen die voor minder geld toch ook iets degelijks willen.
Je bent gewoon jaloers.

karl
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 09 sep 2010 01:44

karl 03 dec 2018 08:54

Met de racefiets ga ik in de winter vaak op pad met een Castelli Nanoflex korte broek, maar aangevuld met dito Nanoflex beenverwarmers. De Nanoflex broek is geen zomerbroek, maar echt deep winter is deze nu ook weer niet. Toch is deze combinatie doorgaans meer dan voldoende.
Als het echt koud wordt (minder dan 3 graden), trek ik mijn wat oudere lange broek van Gore aan. Deze is wat extra gevoerd, en blokt ook de wind af.

Combinatie van korte broek met beenverwarmers werkt bij mij dus prima.

Ik gebruikte dit voor kort ook voor de MTB. Maar vorige week zag ik bij de Black Friday deals een aanbieding voor een lange broek van Castelli Nanoflex aan 80 Euro. Heb deze gekocht en zal deze nu uitsluitend gebruiken voor de MTB ritten. Is net iets makkelijker (met de was ...) als je een extra paar hebt.

Gisteren mijn eerste rit hiermee gedaan, en dit beviel me toch prima.
Ik vind het aantrekken van een lange broek toch wel makkelijker dan het 'gedoe' met de beenstukken.
Weersomstandigheden waren gisterennamiddag echt niet zo aangenaam. Veel wind, constant motregen, soms zelfs echt fikse buien. Nanoflex heeft in die omstandigheden prima zijn werk gedaan. Druppels bleven op de broek liggen, maar drongen niet naar binnen.

Hopelijk heb ik hier nog lang plezier van.

Plaats reactie