Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rapha kleding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 okt 2018 08:17

Het klopt wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27523
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 okt 2018 08:44

En hoe weten jullie dit dan?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 okt 2018 08:50

Niet zo moeilijk: http://www.elasticinterface.com/brands/ (is Cytech)

Mij is het ook gewoon verteld bij Rapha.
Afbeelding

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 03 okt 2018 10:08

Maar dat zegt toch verder niks? We weten allemaal dat die zemen echt compleet anders zijn. Die Cytech zemen herkende je wel in allerlei verschillende merken broeken en dat is natuurlijk prima vergelijken, maar die Assos zemen uniek.

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 24 feb 2019 22:26

Volgens de maattabel op de website zit ik net op de grens tussen XS en S voor een jersey. Ik weeg 63kg voor 1m80. Iemand ervaringen?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 24 feb 2019 22:31

Gewoon beide bestellen en passen ? (of even langs de winkel gaan)
Maar ik vermoed maatje xs. (ik heb met 69kg / 1.86 maatje s)

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 25 feb 2019 20:38

DDX schreef: 24 feb 2019 22:31 Gewoon beide bestellen en passen ? (of even langs de winkel gaan)
Maar ik vermoed maatje xs. (ik heb met 69kg / 1.86 maatje s)
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, maar als het even kan, bestel ik toch liefst ineens het juiste exemplaar. Er rijden al genoeg bestelwagentjes over onze wegen. :) En Amsterdam is ook niet bij de deur, helaas. Maar toch bedankt! ;)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 feb 2019 22:09

let op want er zijn verschillende lijnen met verschillende snit...
Afbeelding

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 27 feb 2019 20:27

Naast de verschillende lijnen en snit is de maat voering van de proteam ook iets verandert, traings jack nu maatje S waar voorheen XS makkelijk aanging.

En nee ben niet groter geworden in welke richting dan ook mijn lichaam staat het hele jaar door op zomerstand :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 mar 2019 15:38

Nu heel wat afprijzingen op Rapha kledij bij Wiggle
I know myself like no one else
Nothing to defend

marsman
Forum-lid
Berichten: 2365
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 mar 2019 10:17

Is er al iemand die de nieuwe Pro Team trainingjersey heeft en die wat kan zeggen van de pasvorm? Ik ben 1.78 en wat bonkig van boven. Borstomtrek 105 cm. Zit precies tussen L en XL.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 28 jan 2020 14:02

Afgelopen juli een Core Winter Jacket gekocht in de uitverkoop. Voor de normale prijzen, zou ik het nooit gedaan hebben, puur voor het uitproberen. Maar voor 65,-, ach. Mijn vriendin zette direct haar zonnebril op (in huis) toen ik het jasje liet zien: foute knal roze. Laatst zei ze wel, goed jasje man, ik zag je al aankomen in het donker op 300m afstand. Uitstekend. Jasje is M (175cm, 70kg) en zit perfect. Is inmiddels mijn favoriete winter jasje voor onder de 10 graden.

En nu.

Afgelopen sales periode, dacht ik, laat ik nog wat anders proberen voor de lente, daar heb ik maar één jasje voor met lange mouwen (van LaPassione). Laten we lekker goedkoop beginnen, met de Core lijn. Hey, de korte mouw versie kost nu ook geen drol. Doe die er maar dan ook bij direct. Allemaal maat M, aangezien mijn eerste aankoop uitstekend beviel.

Pakket binnen. Voor 2 shirts afgetikt, krijg ik alleen één binnen (lange mouw). Grmpf. Stond wel keurig op de pakbon:
Core Long Jersey, aantal 1
Core Jersey, aantal 0.

Even passen. Schouders en lengte mouw perfect. Maar WTF moet ik met een naveltruitje waarvan de achterkant ook steeds omhoog rolt? Ik trek de winter jack weer aan voor de zekerheid, ben ik nou gek? Nee, dit zit nog steeds perfect en ik ben opeens niet uitgerekt. Balen. Teruggestuurd. Krijg ik alleen geld terug voor de lange mouw. Oké, misschien had ik wat meer info moeten geven. Bericht gestuurd via de chat, situatie uitgelegd, na een aantal dagen krijg ik het restant bedrag ook terug. Prima.

Tijdens de chatsessie gaf ik al aan dat de maat raar viel en vroeg ook direct, met alle voorgeschiedenis, wat voor maat moet ik hebben voor de Classic Jersey II Long Sleeve. Nee joh, je moet echt een L hebben!!! Ook al zijn mouwen en schouders van de Core en de Winter Jersey goed in maatje M? Yes, yes, sure about that. Oké dan!

Classic Jersey II Long Sleeve it is, eens kijken hoe dat zit met die merino in een shirt. Voor een ondershirt wist ik al dat het top spul is. Pakket binnen. Jippie, snel naar boven om te passen. KAK. Alsof ik een extra large vuilniszak had gekocht. Oké, het is geen race snit, maar dit is wel heel erg. Zucht. Terug gestuurd.

Lang zitten dubben, misschien past de snit mij gewoon niet. Maar de Winter Jacket zit echt verdomd goed. Grmpf. Nog één laatste poging. Classic Jersey II Long Sleeve in maat M. Pakket binnen. Passen? Mwah, morgen weer, het zal toch niet passen. Een paar dagen later, oh ja, dat ding ligt er nog. Even passen. GVD dit zit weer perfect, net als mijn Winter Jacket.

WTF is er aan de hand met die maatvoering bij Rapha? Ik snap wel dat iedere lijn net iets anders valt, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Al met al ben ik een maand bezig geweest voor een lente/najaar shirt. Overigens zit het en voelt het top. Tevreden met het product, het hele aankoop proces was een sof. Bij LaPassione en Decathlon (dat zijn mijn andere fietskledij merken) gaat het allemaal aanzienlijk vlotter en fijner.

Plaats reactie