Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rapha kleding

nielsve
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 09 nov 2020 15:55

Die ervaringen heb ik niet. Heb shirtjes in de brevet, classic en pro team training lijn. Heb hierin telkens een M en passen telkens goed.Geldt hetzelfde voor de broeken, telkens L.

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 20 jan 2021 10:09

Hoe valt Rapha eigenlijk qua maat? Is dat als castelli etc? Groter bestellen of is het europese maatvoering en klopt de tabel op hun website wel?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 20 jan 2021 10:32

Mijn ervaring is dat bij Rapha iedere lijn anders valt. Waar een Brevet mij goed valt, is de Core in dezelfde maat voor mij een kansloze onderneming. Een Classic dan weer wel goed.
Passen in Amsterdam of 2 maten laten brengen en wat niet past terugsturen is, denk ik, het beste.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 20 jan 2021 11:18

Met name de core lijn is vreemd. Andere lijnen kan je vergelijken met castelli maten (al heb ik de laatste jaren op een Perfetto na niets van Castelli). Met mijn 71kg en 1.86m ga ik voor M voor (zomer) shirt en S voor winter jersey en jackets.. Dat zit dan strak om het lichaam (niet te strak). Core (zomer) heb ik een M, maar zou ik eerder een S bestellen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

nielsve
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 20 jan 2021 12:12

Je kan ook altijd een vraag stellen bij de Q&A over de maat en dan geven ze maatadvies. Mijn ervaring is dat ze vrij snel antwoorden. Of inderdaad beide maten bestellen. Ik ben 187 en 75kg, heb in mijn shirts (zowel brevet, classic als pro team training) telkens M en in mijn brevet insulated en core winter ook M. In mijn broeken telkens L zowel de korte als de core winter. Voor mij vallen de verschillende lijnen dus consistent maar heb mss een dankbare verhouding voor de Rapha-collectie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jan 2021 12:13

Altijd twee maten bestellen, bij Rapha is het per lijn anders.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 20 jan 2021 12:39

nielsve schreef: 20 jan 2021 12:12 Je kan ook altijd een vraag stellen bij de Q&A over de maat en dan geven ze maatadvies. Mijn ervaring is dat ze vrij snel antwoorden.
Mijn ervaring is ook dat ze zeer snel antwoorden maar dat de antwoorden die ze geven soms nergens op slaan, in ieder geval bij mij. Na mijn debacle met de Core shirt, vroeg ik, joh, ik heb al dit en dit van jullie in maat X, welke maat moet ik hebben voor Y shirtje? Maat Z. Nou mooi niet he. Mocht ik weer alles terugsturen.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 20 jan 2021 14:18

havana schreef: 20 jan 2021 12:13 Altijd twee maten bestellen, bij Rapha is het per lijn anders.
Inderdaad, gratis retour. En om geen verzendkosten te betalen moet je boven de €100,- uitkomen, dus moet je soms sowieso een "pasmaat" mee bestellen :lol:

Ik heb wel dingen van Rapha, maar ik vind het meer gehypet dan echte super kwaliteit.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jan 2021 14:22

De kwaliteit is de laatste jaren echt ENORM achteruit gegaan. Ik heb zelf twee Proteam broeken die na 1x wassen beide al begonnen te rafelen. Overigens wel netjes nieuwe voor gekregen, maar goed. Uiteindelijk bij de naaiwinkel laten maken. "Meneer de kwaliteit is héél mager". En dat is dan nog maar éen voorbeeld. Ik heb ook nog een Core broek die na 5x wassen al doorschijnend was. Die gebruik nu alleen nog indoor.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 20 jan 2021 14:31

havana schreef: 20 jan 2021 14:22 De kwaliteit is de laatste jaren echt ENORM achteruit gegaan. Ik heb zelf twee Proteam broeken die na 1x wassen beide al begonnen te rafelen. Overigens wel netjes nieuwe voor gekregen, maar goed. Uiteindelijk bij de naaiwinkel laten maken. "Meneer de kwaliteit is héél mager". En dat is dan nog maar éen voorbeeld. Ik heb ook nog een Core broek die na 5x wassen al doorschijnend was. Die gebruik nu alleen nog indoor.
Er is genoeg anders te koop zeg ik dan maar weer.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 20 jan 2021 17:19

havana schreef: 20 jan 2021 14:22 De kwaliteit is de laatste jaren echt ENORM achteruit gegaan. Ik heb zelf twee Proteam broeken die na 1x wassen beide al begonnen te rafelen. Overigens wel netjes nieuwe voor gekregen, maar goed. Uiteindelijk bij de naaiwinkel laten maken. "Meneer de kwaliteit is héél mager". En dat is dan nog maar éen voorbeeld. Ik heb ook nog een Core broek die na 5x wassen al doorschijnend was. Die gebruik nu alleen nog indoor.
Hmm ik sta altijd wel open voor suggesties. Rapha heeft nog wel goede designs vind ik zelf. Normaal kan ik ze wel passen bij Velodroom in Roden maar nu met Corona en sluiting gaat dat niet.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 jan 2021 19:16

havana schreef: 20 jan 2021 14:22 De kwaliteit is de laatste jaren echt ENORM achteruit gegaan. Ik heb zelf twee Proteam broeken die na 1x wassen beide al begonnen te rafelen. Overigens wel netjes nieuwe voor gekregen, maar goed. Uiteindelijk bij de naaiwinkel laten maken. "Meneer de kwaliteit is héél mager". En dat is dan nog maar éen voorbeeld. Ik heb ook nog een Core broek die na 5x wassen al doorschijnend was. Die gebruik nu alleen nog indoor.
Ik ben ook snel gestopt met de broeken van Rapha. Prijs/kwaliteit daarvan vind ik niet kloppen. Ik heb nu met name broeken van Isadore, LeCol, Colba en Specxel (Ali express en dan vooral voor onverharde tochtjes). De bovenkledingvan Rapha blijf ik wel erg goed vinden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie