Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rapha kleding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 30 jan 2020 09:47

Tussen verschillende lijnen (Pro Team, Brevet, Core, Classic) is er inderdaad een onderscheid in maatvoering en snit. En uitzonderlijk zijn sommige stukken binnen dezelfde lijn ook wat anders gesneden, bvb de Pro Team shadow jersey.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 jan 2020 11:56

Ik ben gestopt met Rapha shirts kopen omdat ik steeds tegen hetzelfde probleem aanloop: M zit prima maar is een naveltruitje, L is een tent.

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 30 jan 2020 12:15

havana schreef: 30 jan 2020 11:56 Ik ben gestopt met Rapha shirts kopen omdat ik steeds tegen hetzelfde probleem aanloop: M zit prima maar is een naveltruitje, L is een tent.
Ik waag nog een poging bij Rapha.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel fijn wanneer de body van een wielershirt niet te lang is. Maar wanneer je iedere keer je shirt omlaag moet trekken wanneer je uit het zadel komt gaat me iets te ver.
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 jan 2020 17:08

Ik bestel standaard bij nieuw soort spullen van Rapha gewoon 2 maten en dan passen.
Maar vaak gaat het beide retour en helaas.

Vooral bij shirts/jacks met lange mouwen gaat het vaak mis.
Soms schelen mouwen gewoon 10cm bij maatje s.
Of opeens kwa lengte lichaam 10cm korter.
Zo konden beide gore regenjassen van rapha (maat s en m) retour.

En van de pro team insulated gilet had ik opeens maatje m nodig, van de s kreeg ik rits niet eens dicht.

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 02 feb 2020 09:33

Ik heb een brevet jersey en een core jersey allebei in XS die mij goed passen. Een rain jacket in een S, past ook goed. Maar nu heb ik de sale een core long sleeve besteld (S) en die is inderdaad wel heel kort vooraan. Nog niet gedragen op de fiets, maar 't zal toch maar op het randje zijn denk ik.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 02 feb 2020 10:20

Ik koop eigenlijk altijd maat M van de PT lijn, en zit altijd als gegoten. Nog nooit iets terug moeten sturen vanwege problemen met maatvoering.

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 09 nov 2020 11:27

Zojuist enkele Core jerseys ontvangen in de maten M en L.
Ik ben 1.78cm lang en weeg 75kg.
De L zit qua pasvorm perfect om mijn lijf, alleen de mouwtjes lijken op die van een los t-shirt. Sluiten nergens aan terwijl ik toch redelijk gespierde bovenarmen heb.
De M zit qua mouwen iets beter maar zit verder iets te strak rond mijn lijf. Verder is deze qua lengte aan de voorkant ook te kort voor mij.

Ik vrees dat deze allemaal retour gaan.
Herkent iemand deze ervaringen met de Core jerseys en hebben andere lijnen bij Rapha dit ook?
De Core bibs heb ik al een tijdje en die zit perfect overigens.

Wouter2020
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 jun 2020 12:17

Wouter2020 09 nov 2020 11:37

Ik heb altijd een S van de pro line en heb nog nooit iets terug hoeven te sturen voor de maat. Van de overige lijnen koop ik heel soms iets, dan ook een S - maar dan weet je dat het iets ruimer valt.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 09 nov 2020 11:42

Core jersey lange mouw past me perfect in maatje S. Verder geen ervaring met de Core lijn, ik koop meestal Pro Team, die jerseys zijn meer stretchy qua materiaal, maar ook daarin is een S de goeie en passende maat. Ik ben 1m75 en 62-64kg, naargelang ik me aan het begin of het einde van het weekend weeg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 nov 2020 13:28

Iedere lijn van Rapha valt anders. Op zich wel goed zo kun je de hele markt bedienen. Maar het is kansloos inkopen als je denkt dat M past en je een andere lijn wilt proberen.
Core zaten bij mij ook te kort aan de voorkant en te wijd bij mijn buik (1.75, 70). En de achterkant krulde omhoog. De Classic II zit dan weer goed. Brevet ook.
Broeken geen ervaring mee.
Het blijft gokken daar met de maten. Bij LaPassione weet ik dat M altijd past ongeacht de serie.

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 09 nov 2020 14:36

Philippos schreef: 09 nov 2020 13:28 Iedere lijn van Rapha valt anders. Op zich wel goed zo kun je de hele markt bedienen. Maar het is kansloos inkopen als je denkt dat M past en je een andere lijn wilt proberen.
Core zaten bij mij ook te kort aan de voorkant en te wijd bij mijn buik (1.75, 70). En de achterkant krulde omhoog. De Classic II zit dan weer goed. Brevet ook.
Broeken geen ervaring mee.
Het blijft gokken daar met de maten. Bij LaPassione weet ik dat M altijd past ongeacht de serie.
Dat heb ik met Santini ook ondervonden, ene truitje (Giro 2016 Colle d'Agnello) past perfect in maat L en de andere (Vuelta 2019 Los Machucos) is veel te groot in die maat.

Heb besloten om de Rapha Core maat L toch te houden. Mouwtjes kruipen in de fietshouding een klein beetje omhoog aangezien er geen silicone gripper zit. Daardoor komen deze toch wel redelijk strak te zitten. De stof voelt bovendien heerlijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 nov 2020 15:25

Zjoske78 schreef: 09 nov 2020 11:27 Zojuist enkele Core jerseys ontvangen in de maten M en L.
Ik ben 1.78cm lang en weeg 75kg.
De L zit qua pasvorm perfect om mijn lijf, alleen de mouwtjes lijken op die van een los t-shirt. Sluiten nergens aan terwijl ik toch redelijk gespierde bovenarmen heb.
De M zit qua mouwen iets beter maar zit verder iets te strak rond mijn lijf. Verder is deze qua lengte aan de voorkant ook te kort voor mij.

Ik vrees dat deze allemaal retour gaan.
Herkent iemand deze ervaringen met de Core jerseys en hebben andere lijnen bij Rapha dit ook?
De Core bibs heb ik al een tijdje en die zit perfect overigens.
Ik koop voorlopig geen Rapha meer. Niks valt goed en geen eenduidigheid in maatvoering. Terwijl enkele jaren geleden het echt heel prima zat.
Less is bore

Plaats reactie