Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rapha kleding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 22 jan 2021 19:31

Tja de broeken zitten wel extreem goed kwa zeem, maar kwaliteit van stof van nieuwste lijn is prut.
Wel steeds gratis nieuwe broek, alleen moet ik wel opletten dat ik niet te lang wacht met claimen.
Heb flinke verzameling broeken, dus slijtage gaat ook weer niet zo rap soms.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 29 jun 2021 09:49

Ik wil me voor deze zomer een Rapha Pro Team Aero shirt kado doen, maar zit te twijfelen over de maat. Omdat ik geen trek heb in een terugstuuractie, wil ik hier even vragen wat jullie verwachten qua maat.

Ik heb wat Coreshirts en een Classic Flyweight in maat L die me goed passen. De flyweight is wel net aan.

Even geleden heb ik een Pro Team training shirt gekocht in maat L. De maat was ok, maar de mouwen waren veel te smal voor mij. Er zat ook nauwelijks rek in de band aan het einde van die mouwtjes waardoor mijn armen een soort worstebroodjes werden....

Ik ben 1.78, 82 kg en redelijk fors/breed gebouwd. Welke maat zou ik dan moeten hebben voor de Pro Team Aero en hoe vallen die mouwen? Zit daar aan het einde wat rek in?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 29 jun 2021 10:00

Ik kan je geen advies geven over de maat zelf, maar de mouwen van de Aero shirts zijn nog een heel stuk strakker dan bij de Pro Team Training shirts. De stof is wat meer elastisch, dat wel, maar op 't einde van de mouw is er toch een vrij strakke (heel dunne) elastiek ingenaaid... Mij lijkt dat je op basis van bovenstaande er niet mee weg gaat komen.

Ik ben zelf 1m76, schommel tussen 63 en 65kg, en draag voor alles wat Pro Team betreft (Aero, training etc...) altijd een S'je.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 jun 2021 10:06

marsman schreef: 29 jun 2021 09:49 Ik wil me voor deze zomer een Rapha Pro Team Aero shirt kado doen, maar zit te twijfelen over de maat. Omdat ik geen trek heb in een terugstuuractie, wil ik hier even vragen wat jullie verwachten qua maat.

Ik heb wat Coreshirts en een Classic Flyweight in maat L die me goed passen. De flyweight is wel net aan.

Even geleden heb ik een Pro Team training shirt gekocht in maat L. De maat was ok, maar de mouwen waren veel te smal voor mij. Er zat ook nauwelijks rek in de band aan het einde van die mouwtjes waardoor mijn armen een soort worstebroodjes werden....

Ik ben 1.78, 82 kg en redelijk fors/breed gebouwd. Welke maat zou ik dan moeten hebben voor de Pro Team Aero en hoe vallen die mouwen? Zit daar aan het einde wat rek in?
Mijn fietsmaat heeft ongeveer hetzelfde postuur als jij en rijdt met XL.

Zelf ben ik iets langer (1m84), maar ook lichter (74 kg) en rijd met L.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 29 jun 2021 10:10

hmmm, dat wordt dus een XL maar de mouwtjes kunnen dus sowieso een dealbreaker worden. Ik ga maar ff passen in Amsterdam
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

nielsve
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 13 sep 2021 14:27

Iemand ervaring met de pro team schoenen? Vormen de schoenen zich naar de voet? Ik heb ze besteld en krijg ze enkel aan met de schoenlepel. Is dit normaal en zal de schoen zich zetten na verschillende keren te dragen? Eenmaal aan zitten ze wel goed moet ik zeggen.

Plaats reactie