Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Futurum 4 Seasons Jacket

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 25 sep 2018 20:55

Heeft een Futurum 4 seasons jacket meerwaarde tov een Gabba long sleeve , of is dit ongeveer hetzelfde ?

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 25 sep 2018 21:38

Prachtig jack zat prima , ziet er mooi uit is waterdicht maar ook door mij teruggestuurd ik zweette me er kapot in het zweet druppelde uit mijn mouwen zowel net boven nul als ruim onder nul . Erg jammer want ik vind het een erg mooi jack .

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 23 dec 2018 21:02

Beetje na datum, maar ook hier toch gelijkaardige ervaringen als hierboven genoemd. (Blij die te lezen, want ik dacht dat het aan mij lag als je de beschrijving en marketing erop na leest).

Goed in de regen, maar op andere ritten kom ik er toch ook echt nat van het zweet uit. Dat is dan met 1 baselayer en temperaturen onder 5 graden. Boven de 5 graden wil ik hem eigenlijk niet meer aandoen voor een lange rit, want dan loopt het zweet er gewoon langs de mouwen uit... Ok, je krijgt het er dan wel niet koud in zolang je beweegt - de wind wordt goed geblokt - maar aangenaam is toch anders. De lange flap is dan weer wel een goeie feature. Voor woon-werk ritten < 10km is het dan wel weer een perfect jasje (daar gebruik ik hem nu 95% van de tijd voor).

Ik heb nu mijn zoektocht naar het perfecte vestje voor lange/intensieve tochten voortgezet en een castelli perfetto besteld. Ik ben eens benieuwd...

Steph88
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2020 21:03

Steph88 28 jan 2020 21:07

Hoi Croix, wat zijn je bevindingen met die Castelli Perfetto?? Ging die ook bestellen (in solden 149€!!) mara begon te twijfelen toen ik deze Futurum zag... Of is dit appels met peren vergelijken...

walters
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 29 jan 2020 07:18

Castelli alpha ros light vind ik een prettig jack, andere mogelijkheid assos GT mille winter (ultraz is warmer). Beide jacks aan de voorkant en op de armen winddicht en de rug en achterkant van de armen open.
Afhankelijk van de temperatuur buiten variëren met onderkleding, dus meer of minder lagen er onder.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 29 jan 2020 10:29

Als ik het zo lees is de 4-Seasons wel erg warm. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een iets dunnere variant a la Gabba (heb zelf de iJ.Habu5), met een extra onderlaag en apart regenjack (Gore Shakedry). Geen goedkopere oplossing, maar wel veelzijdiger. Ik draag de Habu 6-9 maanden per jaar, meer dan mijn zomerse jerseys.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 jan 2020 10:35

Ik ben erg te spreken voor de Castelli Perfetto longsleeve. Vooral tussen de 0-8 graden is die perfect. Voelt eerst wat koud aan door gebrek aan voering, maar doordat hij winddicht is heb je het wel snel goed op temperatuur. De ritsen op de borst zijn ook ideaal om te ontluchten.

Onder vriespunt doe ik toch graag een dikker thermojack aan, maar die kan minder goed tegen nat weer. Maar bij de combi onder nul en nat ga ik toch niet buiten fietsen.

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 29 jan 2020 10:55

ik heb net de 4 seasons bibshort gekocht..ik vind de maatvoering moeilijk; eerst een M besteld, maar toch veel plooien voor en achteraan... nu een maat S laten komen.
Normaal bij assos een M...

Kwaliteit voelde wel goed aan, de jack en beenstukken misschien ook bestellen, iemand hier ervaring mee en ook met de maatvoering?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 jan 2020 11:10

Ik rijd met dit weer ook afwisselend met een Perfetto of een Gabba.
Heerlijk winddicht, de Perfetto is wel iets dunner dan de Gabba, maar met een gaashemdje mouwloos en een zweethemd met lange mouw eronder, is het prima rijden.

Cobus Ridley
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 okt 2015 16:38

Cobus Ridley 31 jan 2020 22:22

Ik ben deze topic destijds begonnen. Heb het jack gekocht en ben er erg blij mee. Ik ben koukleum en heb het zelden of nooit koud. Fiets soms met (alleen) thermo (met lange mouw) er onder, soms met alleen short of longsleeve en als het echt koud, winderig en nat is thermo met shortsleeve. Ben erg echt erg blij mee. Heb één puntje van kritiek: ik vind de rits wat lullig voor zo’n stevig jack.

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 01 feb 2020 21:41

Steph88 schreef: 28 jan 2020 21:07 Hoi Croix, wat zijn je bevindingen met die Castelli Perfetto?? Ging die ook bestellen (in solden 149€!!) mara begon te twijfelen toen ik deze Futurum zag... Of is dit appels met peren vergelijken...
Ik ben erg tevreden met mijn Perfetto. Ook bij 0 graden, met een long sleeve merino ondershirt is hij goed te gebruiken. Idd een beetje fris in het begin en blijven bewegen is belangrijk, maar ik heb me er nog niet zo plakkerig en nat in gevoeld als in de Futurum 4 seasons. Het ademend vermogen van de Perfetto lijkt veel beter. Als ik nu thuis kom, zie ik dat de Perfetto wel nat is van het zweet, maar ikzelf niet zo. Dat was bij de Futurum wel even anders (zoals gezegd ik heb ritten onder de 10 graden gehad dat het zweet er gewoon langs de mouwen uitliep).

Super blij met de Perfetto dus en als je hem in de solden kan scoren (heb ik toen ook gedaan), doe je er zeker geen miskoop aan.

DHZer
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2019 21:07

DHZer 04 feb 2020 20:58

De DHB rain defence is volgens mij een beter alternatief. Een stof met VEEL beter ademende eigenschappen, veel meer rekkend en betere pasvorm (voor mij). HEt enige jasje wat ik gevonden heb met de polartec powershield pro stof.

Wat nog in de buurt komt van de powershield pro stof is de event dv strech. Deze wordt gebruikt in de agu event SIX6 thermo jack. Wel niet 100% water dicht. Wil je 100% waterdicht, dan moet je al de polartec neoshell hebben (gebruikt in de sportful fiander pro). Maar dan ga je wel wat inleveren aan adement vermogen. Met de rain defence mag ik alles geven, het transpiratievocht wordt allemaal naar buiten geduwd (GSM en portefeuille wel nat).

Oh ja. Allemaal jassen met een membraan die ik was met sport-Wash om het membraan niet te beschadigen. DWR coating moet na elke wasbeurt terug geactiveerd worden in de droger. Ikzelf heb de DWR coating nog niet moeten vernieuwen

regent het niet dan ben je volgens mij beter af met iets wat niet 100% winddicht en membraanvrij is (castelli elemento of RH+ logo alfa padded)

Ik ben wel geen racer en gebruik mn gravelbike hoofdzakelijk voor woon-werk, boodschappen, andere verplaatsingen. Ondanks mijn gebruik misschien iets anders is, wou ik mijn ervaringen toch meegeven.

Plaats reactie