Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Futurum 4 Seasons Jacket

Cobus Ridley
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 okt 2015 16:38

Cobus Ridley 13 sep 2018 14:06

De herfst en daarmee de kou en regen komt er aan, helaas. Ben inmiddels ongeveer een jaar zwanger van een Futurum 4 Seasons Jacket. Ze doen het goed met hun reclame: ik heb inmiddels echt het idee dat het het allerbeste jack ooit is en ik echt niet zonder kan. Maar: het is best prijzig. Daarom: zijn er op dit forum lieden die inmiddels ervaring hebben met dit jack? Is het echt zo alles zalig makend als ik nu het idee heb? Of ….

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 13 sep 2018 19:50

Een goede winterjas is het geld meer dan waard als je veel fietst in de winter. Ik heb geen ervaringen met dit product van Futurum, maar 150 euro is toch best redelijk? Castelli vraag 270 euro voor een Castelli Espresso V...

Het enige dat ik verdacht vind, is dat het temperatuurbereik van die Futurum-jas loopt van -5 tot 15. Bij mij is -5 serieus winter met veel lagen, maar bij 15 graden zit ik al bijna in de zomerkleding. Dus of bij -5 moet je heel veel onderlagen dragen of je zweet je rot op bij 15 graden.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 sep 2018 22:20

Ik heb het geprobeerd maar ben toch echt een veel te grote zweter.

De eerste keer, 5°C en regen: perfect jack, bleef lekker warm
Tweede keer, 5°C en droog: kletsnat van het zweet
Derde keer, 0°C en droog: weer kletsnat van het zweet.

Dan maar terug gestuurd, verschoot er wel van dat ze het nog terug namen en het volledige bedrag terug gaven, topservice.

4 Seasons broek ben ik wel erg tevreden van.
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 sep 2018 09:57

slugbait schreef: 13 sep 2018 19:50 Een goede winterjas is het geld meer dan waard als je veel fietst in de winter. Ik heb geen ervaringen met dit product van Futurum, maar 150 euro is toch best redelijk? Castelli vraag 270 euro voor een Castelli Espresso V...

Het enige dat ik verdacht vind, is dat het temperatuurbereik van die Futurum-jas loopt van -5 tot 15. Bij mij is -5 serieus winter met veel lagen, maar bij 15 graden zit ik al bijna in de zomerkleding. Dus of bij -5 moet je heel veel onderlagen dragen of je zweet je rot op bij 15 graden.
Zulke jacks (er vanuit gaande dat hij gelijk is aan de Gabba en Gore jacks) zijn het geld dubbel en dwars waard. Het temperatuurbereik klopt m.i. ook wel aardig. 15 graden zonder onderkleding, 5-10 graden met een zomers ondershirt en -5-0 met een dik ondershirt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2018 10:06

Ik heb een oud Assos winterjack en dat is zijn geld meer dan waard geweest. Een goed winterjack is duur (€225 is geen uitzondering), maar je hebt er jaren pleIer van.
Less is bore

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 14 sep 2018 10:35

Elke lichaam is anders en de ene voldoet aan deze combinatie set kleding en de ander heeft weer dikker nodig.
Als ik voor mij zelf praat heb ik VERMARC AQUAZERO TRUI LANGE MOUW. Met een paar laagjes erover heen.
Al jaren de perfecte combi en de prijs valt ook nog eens mee,

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 15 sep 2018 09:07

hier eigenaan van een perfetto light en een gabba2, die waren duur,
maar die beide zijn ferm hun geld waard!

-5 tot 15 lijkt me veel.

-5 met wat laagjes moet dit wel lukken!
15gr met enkel een zomer onderhemdje kan lukken als je niet snel zweet of niet gaat knallen
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 15 sep 2018 12:14

+15 met 4Seasons staat gelijk aan zelfkastijding. Bij 10 graden val je al bijna van je fiets. Alleen in de stromende regen wil het.
-5 tot+5 gaat prima.
Materiaal is wel vrij stug.

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 15 sep 2018 12:37

Wat de een prettig vindt, vindt de ander minder goed. Dit heeft o.a. te maken met de snelheid en hoeveelheid van transpireren.
Persoonlijk vind ik het prettig om de voorkant van de armen en lichaam met een winddicht/waterafstotend materiaal te hebben en aan de achterzijde materiaal wat goed vocht doorlaat. Zijn veel merken die zoiets produceren, welke is afhankelijk wat je het beste past, zowel aan het lichaam als financieel!

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 17 sep 2018 06:04

Iemand ervaring met dit jack in de regen? Laat hij water door bij een echt grote en stevige bui of blijf je gewoon droog? En hoe dik is hij in vergelijk met een gabba?

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 17 sep 2018 14:29

Ik heb dit jack vorig jaar, in de rode uitvoering, gekocht voor de winterperiode. Het rood is eigenlijk een beetje vaal rood. Bij was de maatvoering een uitzoekpunt waarvoor ik contact heb gezocht met Futurumshop. Uiteindelijk op een maat S uitgekomen omdat het anders te los rond mijn buik zou gaan zitten. En ik hou van kleding die strak af kleedt.

Ik heb enkel en alleen een goed thermo onder shirt gedragen onder dit jack. Meer was niet nodig. Ik schat dat ik tot een paar graden vorst er mee heb gereden. Hou er wel rekening mee dat het jack wat 'stug' kan aanvoelen als je het aantrekt. Op de fiets is het gewoon comfortabel. Al met al ben ik zeer tevreden. Ook over de kwaliteit.

Ik heb er niet mee in de stromende regen gereden. Wel in natte condities. Ik kan me niet herinneren dat het jack water lekte.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 25 sep 2018 11:54

statusquooh schreef: 17 sep 2018 06:04 Iemand ervaring met dit jack in de regen? Laat hij water door bij een echt grote en stevige bui of blijf je gewoon droog? En hoe dik is hij in vergelijk met een gabba?
Droog blijf je niet, wel minder nat dan met menig ander jack.
De eerste regenbui kon het jack bij mij nog aardig handelen maar na een paar keer in de wasmachine is het beste er wel vanaf. Voor deze winter maar even de strijkbout erop of wassen met Nikwax dan moet ie weer aardig dicht zijn.

Maatje van mij fietst met een gabba en die heeft eenzelfde ervaring.

Beetje regen prima, veel en lang regen jammer dan wordt je toch nat.
Het jack is warm, ik draag het ook vaak als winterjack.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Plaats reactie