Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bril

Flyjohan23
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05

Flyjohan23 10 jul 2018 21:15

Dag iedereen,


Ik ga een nieuwe bril aanschaffen om te fietsen.
Zijn gepolariseerde lenzen de meerprijs waard tijdens het fietsen?

Thanks!

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 10 jul 2018 22:40

Nee.
Ik heb ze wel altijd.
Vooral op de ski en op het water is het wel wat maar voor de rest: nee.
Wel gaan gietijzeren putdeksels (in strijklicht) er geinig van glinsteren. Maar om daar die drie tientjes voor neer te tellen..

Gebruikersavatar
Christine
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 27 aug 2016 20:16

Gebruikersavatar Christine 13 jul 2018 17:50

Ik heb een geslepen zonnebril met polariserende glazen. Ik draag die ook bij het fietsen. Ik zou geen niet-polariserende glazen willen omdat poliariserende glazen in mijn beleving een veel beter contrast geven. Bij een zonnebril althans.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 13 jul 2018 21:42

Gewoon een brilletje van de lidl, niet de goedkoopste maar die van ca 15 euro met mee kleurende glazen en een gele lens erbij. Ik meen dat het Crivit pro is.
Het voldoet echt meer dan prima. Beter dan die dure bril die ik op de wintersport heb gekocht....

salsa
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:14

salsa 15 jul 2018 10:42

Ik heb verscheidene fietsbrillen,waaronder een oakley.Eerlijk?Veel beter contrast dan de Rhesus en de anderen.

bever
Forum-lid
Berichten: 2125
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 15 jul 2018 17:17

sloeren schreef: 10 jul 2018 22:40 Nee.
Ik heb ze wel altijd.
Vooral op de ski en op het water is het wel wat maar voor de rest: nee.
Wel gaan gietijzeren putdeksels (in strijklicht) er geinig van glinsteren. Maar om daar die drie tientjes voor neer te tellen..
:mrgreen:

PetiK
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 mar 2015 13:03

PetiK 17 jul 2018 15:08

Brillen en glazen zijn net zo persoonlijk als helmen en zadels mijns inziens dus kan je alleen vertellen wat mijn ervaring is. Heb tig fietsbrillen gehad (rijd nooit zonder ivm droge ogen), maar heb er op mijn huidige bril na, om diverse redenen nooit langer dan 1-2 maanden meegedaan dus heb er heel wat versleten. Gepolariseerde glazen vind ik op de fiets niet zoveel toevoegen. Vooral als je langs het water rijdt met een felle zon kan het helpen, maar om nou te zeggen dat ik het mis als ik het niet heb.....nee. Houd er ook rekening mee dat je sommige digitale schermen niet meer kunt lezen met een gepolariseerde bril.

avdmk
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2017 05:58

avdmk 19 jul 2018 12:16

Ben zelf nu een maandje in het bezit van een 100% bril met Hiper glazen en ik moet zeggen dat het contrast van de omgeving een stuk beter naar voren komt.
Deze glazen zijn te vergelijken met de Oakley prizm glazen, maar persoonlijk vond ik de monturen van Oakley niet helemaal mijn ding.
Contrast verhogende glazen vind ik zeker een meerwaarde tegenover standaard glazen.
Gepolariseerd daar in tegen niet, met als nadeel dat je idd niet elk scherm meer kunt lezen.
Stevens Arcalis blauw Ult12s
Stevens Arcalis wit Ult12s
Cube LiteningC:68X DA12s wrecked
Koga Kimera

Batavus GT
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2017 18:05
Locatie: Brasschaat

Batavus GT 04 aug 2018 17:33

Zelf heb ik ervaring met photochromatische glazen en het is leuk maar geen noodzaak.
Momenteel heb ik een sportbril van Julbo met aangepaste correctieglazen in een gele tint en dit vindt ik heel prettig omdat je door het contrast in een bos goed de hindernissen ziet.
Ik heb ook in het verleden(even geleden :roll: ) een BBB-bril gehad met een clip voor correctieglas.
Hiermee kan je met de meegeleverde kleurglazen zelf kiezen wat er op dat moment het beste is.
Alleen vond ik de clip niet zo goed omdat deze iets te dicht bij je ogen komt.
Misschien zijn de nieuwere brillen hier beter op voorzien.

hayes

hayes 05 aug 2018 20:15

Ik vind het de moeite niet om er veel voor te betalen. IK merk ook dat m'n gps scherm moeilijker te lezen is.
Photochromatische lenzen zijn toch meekleurende lenzen? Dat in dik dan wel weer de moeite waard. Ik heb nu al m'n tweede fietsbril met dergelijke glazen. Ik draag ze in de winter als ik in het pikdonker vertrek om 7u maar ook daarnet in de felle zomerzon. Doen in beide gevallen perfect hun werk.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 09 aug 2018 22:14

Fietser_1971 schreef: 13 jul 2018 21:42 Gewoon een brilletje van de lidl, niet de goedkoopste maar die van ca 15 euro met mee kleurende glazen en een gele lens erbij. Ik meen dat het Crivit pro is.
Het voldoet echt meer dan prima. Beter dan die dure bril die ik op de wintersport heb gekocht....
Dan fiets je zeker met je ogen dicht ......... :lol:
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
Christine
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 27 aug 2016 20:16

Gebruikersavatar Christine 09 aug 2018 23:38

Ik heb geslepen glazen in mijn zonnebril, polariserend. Ik zou niet anders willen. Geeft meer contrast, dus draag ik ook als de zon niet schijnt.

Plaats reactie