Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Witte schoenen - blijven ze wit?

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 01 apr 2018 21:03

Northwaves blijven altijd wit, als je er zo nu en dan een doekje overheen doet.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 01 apr 2018 21:23

DMT schoenen zwart wit; coureur in huis schuurt graag met binnenkant schoen tegen crank; die kant blijft niet wit. Rest is ok.
Specialized sworks rood wit bij zelfde coureur blijven voldoende wit.

hayes

hayes 02 apr 2018 09:17

In principe blijven die wit.
Ook hier 1 keer per jaar in de wasmachine.
Hardnekkige strepen: wondersponsje.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 apr 2018 09:22

walter- schreef: 01 apr 2018 21:23 DMT schoenen zwart wit; coureur in huis schuurt graag met binnenkant schoen tegen crank; die kant blijft niet wit.
Correctie: DMT R1 Wit is ok; het is het zwart aan de binnenkant dat afschuurt en wit wordt...

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 03 apr 2018 20:04

Inspuiten met van dat impregneer spul.

En na elke rit met snoetepoetsers schoonmaken.

Werkt wel bij mijn Spiuks
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 03 apr 2018 21:29

Ik heb ook witte DMT mtb schoenen. Met zo'n gladde oppervlak. Dat blijft redelijk goed schoon te te houden met gewoon vochtige doek.

Met een vochtige doek maak ik ook mijn witte Sphyres schoon. Dat werkt tot nu toe goed. Afgelopen zaterdag belandde ik toch per ongeluk in een regenbui. Thuis gelijk schoongemaakt met een vochtige doek. Mesh gedeeltjes blijven toch iets lastiger.

Ik heb niet het idee dat mijn DMT's en Shimano Sphyres geel gaan worden. Dat heb ik wel gehad bij Northwave en Bontrager mtb schoenen, maar heel wat modeljaren terug. Al weet ik of dat nu door zweet, vuil of de zon kwam.

Denk dat je het beste je schoenen gelijk schoon kunt maken en ze donker en droog bewaren thuis. Te veel aan zonnige ritjes ook dan maar vermijden. :lol:

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 05 apr 2018 17:17

hayes schreef: 02 apr 2018 09:17 In principe blijven die wit.
Ook hier 1 keer per jaar in de wasmachine.
Hardnekkige strepen: wondersponsje.
Ik heb eens de raad gekregen om ze in de vaatwasser te steken, dan blijven de schoenen liggen en maken ze geen contact met de trommel
Wel eerst het grootste vuil in een emmertje afspoelen
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 apr 2018 19:02

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 apr 2018 23:37

Mijn S-Worksen zijn meer van die lakschoentjes, die blijven wel wit:
Afbeelding
Alleen de buitenrandjes van de Boa knopje vergelen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 apr 2018 15:04

havana schreef: 05 apr 2018 19:02 Afbeelding
Ik denk dat deze foto het heel goed laat zien.
Je kan, als je maar 1 paar witte schoenen hebt, wel denken dat je schoenen wit blijven tot je er een nieuwe witte schoen naast zet.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 06 apr 2018 15:30

Ik zou wel oppassen met schoenen in de wasmachine doen. Zou dat alleen doen als de fabrikant zegt dat het kan. Heb al meerdere dure Nike schoenen verpest daarmee. De lijmverbinding van de zool laat dan los. En de eerste keer dat ik dat deed was ik zo dom om de schoenen ook in de wasdroger te doen :) Resultaat , de schoenen waren 2 maten gekrompen. Gelukkig paste ze m’n moeder daarna precies dus waren ze niet helemaal verpest XD Dat paar had de wasmachine wel goed overleefd en de droger ook behalve dat ze krimpten. De zijkanten van de zwarte zool waren vaal geworden door de wasbeurt maar waren met een watervaste stift weer mooi opgekleurd. Schoenen waren toen weer mooi en goed. Ze heeft er nog een jaar op gelopen.

Heb me een paar weken terug laten verleiden om weer witte schoenen te kopen. Nike Air Max van 180€ en nu alweer een paar kleine zwarte vlekjes erop van kettingsmeer :( Wie weet hoe je zoiets eruit krijgt ? Het zijn schoenen van stof , geen leer. Wasbenzine misschien ?
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

joridebont
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2013 15:53

joridebont 06 apr 2018 15:52

Dennis1987 schreef: 06 apr 2018 15:30 Ik zou wel oppassen met schoenen in de wasmachine doen. Zou dat alleen doen als de fabrikant zegt dat het kan. Heb al meerdere dure Nike schoenen verpest daarmee. De lijmverbinding van de zool laat dan los. En de eerste keer dat ik dat deed was ik zo dom om de schoenen ook in de wasdroger te doen :) Resultaat , de schoenen waren 2 maten gekrompen. Gelukkig paste ze m’n moeder daarna precies dus waren ze niet helemaal verpest XD Dat paar had de wasmachine wel goed overleefd en de droger ook behalve dat ze krimpten. De zijkanten van de zwarte zool waren vaal geworden door de wasbeurt maar waren met een watervaste stift weer mooi opgekleurd. Schoenen waren toen weer mooi en goed. Ze heeft er nog een jaar op gelopen.

Heb me een paar weken terug laten verleiden om weer witte schoenen te kopen. Nike Air Max van 180€ en nu alweer een paar kleine zwarte vlekjes erop van kettingsmeer :( Wie weet hoe je zoiets eruit krijgt ? Het zijn schoenen van stof , geen leer. Wasbenzine misschien ?
Crep schijnt wel goed te werken (heb het zelf nog nooit gerbuikt).
https://www.sneakeressentials.nl/hoe-ge ... p-protect/

Heb wel eens gewoon wasmiddel gebruikt maar dat was niet voor kettingsmeer.
Canyon Ultimate CF SLX Ultegra R8050, Cube LTD SL 29 Deore XT

Plaats reactie