Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Futurum

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 15 jan 2018 07:20

Bevalt uitstekend, is mijn favoriete winterbroek. Op de knieën iets dikker tegen de kou, goede zeem, fijne stof. Geen banden welke om je voet gaan maar de pijpen blijven netjes op hun plek.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 15 jan 2018 18:08

TL@ schreef: 13 jan 2018 20:03 Ik heb de broek (de Joris en de 4seasons) en de 4seasons jas

De zomerbroek (Joris) zit echt comfortabel, erg goede zeem ook (voor mij). De brede onderkant van de broek zit erg aangenaam, ook na meer dan 5u in het zadel.
De winterbroek (4seasons is echt winterkleding) is heel erg waterdicht, lekker warm maar ook wat stugger (ik heb ze in een maat groter als de zomerbroek omdat de rekker aan de benen veel strakker spant)

De 4seasons jas is heel erg warm, echt niet geschikt wanneer het tegen de 10°C is, ideaal voor wanneer het rond het vriespunt is (zonder thermisch onderhemd) of nog veel kouder (met thermisch onderhemd) Hij past ook mooi, geen geflapper in de wind. Ik heb er nog niet mee in de regen gereden.

Ik kan nog niets zeggen over de duurzaamheid ervan, ik heb ze nog maar van december.
Ik heb me de 4 seasons broek en de beenwarmers vandaag besteld. Morgen zal ik hem krijgen, dus ben benieuwd.

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 15 jan 2018 18:55

Vandaag de winterbroek en een windjasje binnen gekregen . Net zo als de zomerbroek mijn favo broek ( zoals Vincent75 ook al aangaf) voor de winter zit echt super ben er erg blij mee . Ik moet eerlijk zeggen dat de Futurumlijn mijn erg goed beval baselayer voor zomer en winter , wat shirtjes met korte en lange mouwen allemaal prima .

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 16 jan 2018 17:43

Vandaag de winterbroek (4 seasons) en beenwarmers gekregen, en eerste indruk is echt heel goed. Hele goede kwaliteit broek met goede zeem. Net even ermee op de tacx gefietst en zeem voelt heel goed aan. Wellicht dit weekend ritje op de fiets ermee maken.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jan 2018 17:57

Hoe goed een zeem is kom je toch pas achter nadat je er 5 uur op hebt gezeten of beter nog 5x 5 uur?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 16 jan 2018 18:14

amclassic-fan schreef: 16 jan 2018 17:57 Hoe goed een zeem is kom je toch pas achter nadat je er 5 uur op hebt gezeten of beter nog 5x 5 uur?
Klopt, vandaar dat ik ook hoop dit weekend te kunnen fietsen, maar als ik kijk naar de dikte en vorm ervan ziet die er goed uit. Hoe die echt bevalt hoop ik dit weekend achter te komen.

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 16 jan 2018 21:53

Heb het idee dat de zeem in de 4seasons niet zo fijn is als de zeem in de Castelli Nanoflex pro. Met die broek had ik na 200 kilometer nergens last van. Met de Futurum broek soms na 70 a 80 kilometer al het gevoel dat het genoeg is.
Maar ja, als ritsen het begeven heb je niets aan een goede zeem.

marsvos
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2017 23:58

marsvos 17 jan 2018 16:27

Zoals vermeld in het voorstel topic zoek ik nog een leuke fietsgroep. Is de ride van futurum vanuit het amsterdamse clubhouse leuk? Wat is ongeveer de gemiddelde snelheid?

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 04 feb 2018 21:17

Graag jullie ervaringen over de 4 seasons jack en bib in gebruik en Hoe is het met wassen. Gebruiken jullie idd de aparte techwash of iets anders (bijv zonder wasmiddel).

Zijn er alternatieven. Liefst zo min mogelijk kledinglagen voor -5 tot 10/15 graden? Mag ook niet futurum zijn.

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 05 feb 2018 18:07

amclassic-fan schreef: 16 jan 2018 17:57 Hoe goed een zeem is kom je toch pas achter nadat je er 5 uur op hebt gezeten of beter nog 5x 5 uur?
Gisteren een uur of 10 op de fiets gezeten met de winter Elfstedentocht. Een Craft broek met C2 zeem en nog geen centje pijn na die dagtocht. Voor mij geen ander zeem meer...

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 05 feb 2018 18:20

marsvos schreef: 17 jan 2018 16:27 Zoals vermeld in het voorstel topic zoek ik nog een leuke fietsgroep. Is de ride van futurum vanuit het amsterdamse clubhouse leuk? Wat is ongeveer de gemiddelde snelheid?
De precieze structuur is mij altijd een beetje onduidelijk. Maar elke zondagochtend vertrekt er een groepje voor een rondje van 80 tot 100km. Het groepje is best toegankelijk en je kan er gerust aanhaken. Het groepje raakt ondertussen aardig op elkaar ingespeeld en gezien de huidige winterse omstandigheden blijven de die-hards over. Van wat ik op Strava zie rijden ze nu boven de 30 gemiddeld en wordt er redelijk doorgereden (voor de winter). 's Zomers was de snelheid iets toegankelijker.

Ik ga binnenkort weer eens kijken, maar ik zou zelf graag een mooi 28kmu duurtraining groepje willen maken ;).

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 774
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 06 feb 2018 18:04

Ik heb sinds een maand ook de 4 seasons bib en jacket in gebruik. De broek is wat stugger dan een normale bib, maar zit wel lekker comfortabel en de zeem is voor mij prima. Ik heb de rode jas en deze is ietwat vaal rood. Ook deze zit strak, maar ik heb bewust en niet al te grote maat gekozen. Ik vind het gewoon lekker als kleding strak zit. Bij het aantrekken van de jas moet ik net als vroeger toen ik klein was mijn mouw even tussen de vingers en de muis van de hand klemmen om te voorkomen dat deze naar binnen schuift. Eenmaal aan zit de jas erg comfortabel en er zit ook een regenflap aan.

Afgelopen zondagmiddag heb ik gereden met een temperatuur van net boven het vriespunt en onder de jas had ik alleen de base layer long sleeve van Futurum. Ik heb het niet koud gehad, maar het was op het randje. Met een thermo shirt kan het wellicht met nog wat lagere temperaturen.

Wat de kleding in de regen doet weet ik niet maar ik had geen natte kont terwijl er tocht voldoende water opspatte tijdens het fietsen.

Ergo: Ik ben erg tevreden over de kleding.

Plaats reactie