Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Galibier Mistral II

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 10 apr 2019 10:21

Alé, dan weet ik wat mijn vorige aankoop wordt :p

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 15 apr 2019 09:20

bdw schreef: 09 apr 2019 11:31 Mooie aankoop! Laat weten wat je van die bib short vind!
Vorige week mijn bestelling ontvangen.

Alles zit eigenlijk goed qua maat. De Roubaix longsleeve, Mistral Gilet en Gino Pro windjack leken nogal kort te zijn. Maar dat blijkt de bedoeling. Ze zijn gemaakt om te fietsen en op de fiets zijn de kledingstukken lang genoeg.

De mouwen van de Gino waren wel echt te kort. Ik heb gemaild naar Galibier en een Gino Light is al onderweg. Nadat die aangekomen is, mag ik beslissen of ik één van beide houdt of terugstuur. De mouwen van de Light zouden 7cm langer zijn dan de Pro.

Gisteren heb ik voor het eerst gefietst met de kledij. Het was -2 als ik vertrok. Eigenlijk te koud voor een korte broek met beenwarmers, maar ik wou de broek graag testen. Dus ik deed het toch.

Ik had een ondershirt van Decathlon met daarover de Roubaix longsleeve en de Mistral Gilet. Ik heb geen kou gehad. De kledij zat super.

Onder had ik de bib short met beenwarmers van Galibier. In het begin was het fris aan de benen, maar daarna geen problemen meer. De broek zat echt goed. Het is het beste zeem dat ik al had. Ik moet wel zeggen dat ik nog geen broeken van dure merken had voordien.

Ik ben in blijde verwachting van de nieuwe Gino, maar voorlopig niets dan positief over Galibier. Ik denk dat ik mijn merk gevonden heb. Betaalbare kledij, mooi en echt goed. Ook de communicatie verloopt zeer snel en vlot.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 20 nov 2020 23:31

Drossie2 schreef: 15 apr 2019 09:20
bdw schreef: 09 apr 2019 11:31 Mooie aankoop! Laat weten wat je van die bib short vind!
Vorige week mijn bestelling ontvangen.

...

voorlopig niets dan positief over Galibier. Ik denk dat ik mijn merk gevonden heb. Betaalbare kledij, mooi en echt goed. Ook de communicatie verloopt zeer snel en vlot.
Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen na meer dan een jaar na aanschaf nu 🙂

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 20 nov 2020 23:32

bdw schreef: 08 apr 2019 12:31 -barrier overshoes: overschoenen zoals ieder merk ze wel heeft, zitten enkel twee gaten in van mee te crashen.
- firefeet sokken, in combinatie met de mistral toe covers heb ik vaak geen overschoenen meer nodig
-ardennes roubaix leg warmers
-arctic overshoes (maat te klein gekocht, maar refund gekregen en niet moeten terugsturen. Ondertussen staan ze niet meer op de site dus dat was maar iets raar).
-mistral pro wintervest: écht warm. Putje winter mee kunnen fietsen zonder onderlaag
-roubaix long sleeve jersey
-mistral lite gilet

Hangt er een beetje vanaf wat voor type persoon je bent en wanneer / waar de bodywarmer voor moet dienen. Die mistral lite gilet is ook weer écht warm dus perfect voor deze ochtend (8 graden, geen wind) in combinatie met die long sleeve roubaix.

Denk wel eens de zon er door komt het te warm gaat zijn. Is ook niet zo klein om weg te stoppen.

Als je twijfelt, gewoon mailen. Ze geven goed advies + antwoorden snel.
Nog steeds tevreden met Galibier?

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 20 nov 2020 23:33

Hanz Bé schreef: 05 feb 2019 23:32 Leuk, nog een tevreden gebruiker. Heb inmiddels 2 jacks van ze. De mistral én de mistral pro. En twee bibshorst. Die bevallen allemaal prima.
Sinds kort heb ik ook hun “Foul Weather gilet”, maar die heb ik nog niet getest.

Ik heb wel een hele goeie ervaring gehad met hun service. Ik had mijn bibshort gewassen samen met een beugel BH. En één van die beugels had de mesh van de bib beschadigd. Toen heb ik galibier gemaild met de vraag of ze dit konden repareren. Dat konden ze niet, maar ze stuurden me wel gratis een nieuwe bibshort op, met het advies deze niet samen met BH’s te wassen. Top service!
Nog steeds tevreden met Galibier?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 nov 2020 08:24

Ik heb een mistral (winter-) jack in gebruik. Dit jack bevalt goed.
Ook heb ik een “foul weather body”. Afgelopen winter heb ik die erg veel gebruikt, icm een shirt met lange mouwen. En dit is ook nu weer één van m’n favoriete artikelen.
Verder heb ik 1 gewone lange broek, 1 echte winterbroek en 2 korte broeken. Qua comfort en zeem bevallen ze goed. Wel is bij de broeken met een “mesh-achtig” bovenstuk, dit bovenstuk erg kwetsbaar gebleken. Maar dat doet niks af aan het functioneren.

Dus ja, ik ben nog steeds tevreden. Helaas zag ik op hun website dat het gratis verzenden voor NL is vervallen. Dus even snel kleine artikelen bestellen zoals sokken, handschoenen e.d. moet je nu wat beter plannen.

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 21 nov 2020 09:04

Hanz Bé schreef: 21 nov 2020 08:24 Ik heb een mistral (winter-) jack in gebruik. Dit jack bevalt goed.
Ook heb ik een “foul weather body”. Afgelopen winter heb ik die erg veel gebruikt, icm een shirt met lange mouwen. En dit is ook nu weer één van m’n favoriete artikelen.
Verder heb ik 1 gewone lange broek, 1 echte winterbroek en 2 korte broeken. Qua comfort en zeem bevallen ze goed. Wel is bij de broeken met een “mesh-achtig” bovenstuk, dit bovenstuk erg kwetsbaar gebleken. Maar dat doet niks af aan het functioneren.

Dus ja, ik ben nog steeds tevreden. Helaas zag ik op hun website dat het gratis verzenden voor NL is vervallen. Dus even snel kleine artikelen bestellen zoals sokken, handschoenen e.d. moet je nu wat beter plannen.
Super. Ook na een paar jaar dus nog dik tevreden en nieuwe items gekocht.

Heb zelf net bij Galibier een account gecreëerd en aansluitend even in de Sale sectie gekeken. Het Galibier Mistral Pro extreme winter jacket blijkt in de uitverkoop in maat XS en S voor €59,20.

Plaats reactie