Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Galibier Mistral II

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 13 feb 2019 09:59

Hanz Bé schreef: 05 feb 2019 23:32 Leuk, nog een tevreden gebruiker. Heb inmiddels 2 jacks van ze. De mistral én de mistral pro. En twee bibshorst. Die bevallen allemaal prima.
Sinds kort heb ik ook hun “Foul Weather gilet”, maar die heb ik nog niet getest.

Ik heb wel een hele goeie ervaring gehad met hun service. Ik had mijn bibshort gewassen samen met een beugel BH. En één van die beugels had de mesh van de bib beschadigd. Toen heb ik galibier gemaild met de vraag of ze dit konden repareren. Dat konden ze niet, maar ze stuurden me wel gratis een nieuwe bibshort op, met het advies deze niet samen met BH’s te wassen. Top service!
Die mistral pro is trouwens écht warm. Deze ochtend gemiddeld 1.5 graden en een beetje wind. Mocht al die rits wat openzetten of ik kreeg het te warm. Perfecte winterjas maar ik vrees dat als de temperatuur richting tien graden gaat hij te warm gaat zijn (voor mij).

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 21 mar 2019 12:58

Misschien kan een mod hier het "Galibier kledij" topic van maken? Heb ook hun roubaix long sleeve binnen en deze ochtend in 6 graden met een onderlaagje naar het werk gereden. De Mistral Pro is nu te warm om naar huis te rijden dus deze is daar nu wel perfect voor! Moet zeggen dat als ik iets nodig heb, ik gewoon kijk of Galibier het heeft. Prijs/Kwaliteit zitten die toch altijd bovenaan voorlopig.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 21 mar 2019 14:40

Leuk merk precies.
Ik kende het niet.
Ik heb even gezocht op de website, maar ik vind het precies niet: zijn er in België winkels die het merk verkopen? Of enkel online?

Ik ben nl 1,97m lang en weeg 80 kg. Lang en smal dus. Dat is soms lastig om passende kledij te vinden die lang genoeg is en tegelijk niet veel te breed.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 mar 2019 23:13

Er zijn geen winkels, Galibier is alleen online verkrijgbaar. Maatadvies kun je gewoon via de website vragen. Meestal binnen een dag antwoord.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 25 mar 2019 11:17

Jup, enkel online te krijgen. Doen ook niet moeilijk over terugzenden als je het enkel eens gepast hebt. Maar denk wel dat je de verzendkost zelf moet betalen. Best eens mailen om het te vragen, zoals Hanz Bé zegt. Er staat bij ieder kledingstuk ook normaal wel een uitgebreide maattabel met alle afmetingen.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 02 apr 2019 04:09

bdw schreef: 21 mar 2019 12:58 Misschien kan een mod hier het "Galibier kledij" topic van maken? Heb ook hun roubaix long sleeve binnen en deze ochtend in 6 graden met een onderlaagje naar het werk gereden. De Mistral Pro is nu te warm om naar huis te rijden dus deze is daar nu wel perfect voor! Moet zeggen dat als ik iets nodig heb, ik gewoon kijk of Galibier het heeft. Prijs/Kwaliteit zitten die toch altijd bovenaan voorlopig.
Welke stukken heb je allemaal van hen?

Ik denk dat ik ook eens een bestelling ga plaatsen.

Voorlopig heb ik de Roubaix, Tourmalet en Peloton bib shorts in mijn winkelwagentje staan.
Ik zou ook nog een bodywarmer kopen. Hiervoor twijfel ik tussen de Aix, milstral Gilet en de Ultimate foul weather. Advies?

Andere aanraders?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 08 apr 2019 12:31

Drossie2 schreef: 02 apr 2019 04:09
bdw schreef: 21 mar 2019 12:58 Misschien kan een mod hier het "Galibier kledij" topic van maken? Heb ook hun roubaix long sleeve binnen en deze ochtend in 6 graden met een onderlaagje naar het werk gereden. De Mistral Pro is nu te warm om naar huis te rijden dus deze is daar nu wel perfect voor! Moet zeggen dat als ik iets nodig heb, ik gewoon kijk of Galibier het heeft. Prijs/Kwaliteit zitten die toch altijd bovenaan voorlopig.
Welke stukken heb je allemaal van hen?

Ik denk dat ik ook eens een bestelling ga plaatsen.

Voorlopig heb ik de Roubaix, Tourmalet en Peloton bib shorts in mijn winkelwagentje staan.
Ik zou ook nog een bodywarmer kopen. Hiervoor twijfel ik tussen de Aix, milstral Gilet en de Ultimate foul weather. Advies?

Andere aanraders?
-barrier overshoes: overschoenen zoals ieder merk ze wel heeft, zitten enkel twee gaten in van mee te crashen.
- firefeet sokken, in combinatie met de mistral toe covers heb ik vaak geen overschoenen meer nodig
-ardennes roubaix leg warmers
-arctic overshoes (maat te klein gekocht, maar refund gekregen en niet moeten terugsturen. Ondertussen staan ze niet meer op de site dus dat was maar iets raar).
-mistral pro wintervest: écht warm. Putje winter mee kunnen fietsen zonder onderlaag
-roubaix long sleeve jersey
-mistral lite gilet

Hangt er een beetje vanaf wat voor type persoon je bent en wanneer / waar de bodywarmer voor moet dienen. Die mistral lite gilet is ook weer écht warm dus perfect voor deze ochtend (8 graden, geen wind) in combinatie met die long sleeve roubaix.

Denk wel eens de zon er door komt het te warm gaat zijn. Is ook niet zo klein om weg te stoppen.

Als je twijfelt, gewoon mailen. Ze geven goed advies + antwoorden snel.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 08 apr 2019 18:42

Bedankt.
Ik had gisteren mijn bestelling al geplaatst.
Roubaix long sleeve, mistral lite Gilet, Roubaix arm en beenwarmers, Gino wind jack, peloton bib shorts, echelon short sleeve.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 08 apr 2019 20:16

Da’s een mooi kledingsetje!

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 08 apr 2019 20:30

Hanz Bé schreef: 08 apr 2019 20:16 Da’s een mooi kledingsetje!
Inderdaad. Ik kijk er naar uit.

De meeste stukken zijn goedkoper dan kleding uit Decathlon. En zijn veel mooier en waarschijnlijk ook beter.

Ik heb gemaild ivm de maten en vroeg terloops of ik geen korting kon krijgen. Ik kreeg zeer snel antwoord met een discount code. Ongeveer 45€ korting gekregen!
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 09 apr 2019 11:31

Mooie aankoop! Laat weten wat je van die bib short vind!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 apr 2019 11:57

Ik heb ook twee peloton bib shorts van galibier. Zijn fijne broeken, met een goede zeem. Prima ook voor lange ritten. De eerste heb ik één seizoen intensief gebruikt.
De ander is nog zo goed als nieuw, omdat ik die vorig jaar in het najaar kreeg.
(Ben alleen bang dat de mijne nu te groot worden, omdat ik flink aan het afvallen ben.)

Plaats reactie