Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsbroek voor de Hollandse man

Koen87
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 19 aug 2017 10:27

Ik, als Hollandse jongen zijnde, heb er moeite mee om een fatsoenlijke bibshort/fietsbroek te kopen. Ik ben van nature een hardloper en met mijn ranke lijf van 1.83-1.84M, 65-67KG heupomtrek +/- 90CM heb ik tot op heden nog geen geschikte bib kunnen vinden.

Castelli: Premio - L qua lengte goed, qua fit om de bovenbenen net iets te wijd. M net iets te kort en om de bovenbenen zit het goed.
Sportful: Total Comfort Bibshort - L qua maatvoering prima, maar de bib is mij te groot.
Asos: T.milleShorts_s7 - S net iets te kort en om de bovenbenen zit het goed. M qua lengte goed, qua fit om de bovenbenen net iets te wijd.
Alé: Fusion HD Bibshort - vergelijkbaar aan Sportful
Rapha : Classic II - S net iets te kort en om de bovenbenen net iets te strak. M qua lengte goed, qua fit om de bovenbenen net iets te wijd.

Ik geloof vast niet dat ik de enige Nederlander zal zijn die zich in dit probleem herkent, wat raden jullie aan? Zal bijvoorbeeld Gore beter passen? Bestaan er modellen van Sportfull/Ale met een wat kleinere bib? Doe ik er goed aan om een nét iets te grote maat te kopen, of om te kiezen voor een nét iets te strakke schouderbandjes?
Laatst gewijzigd door Koen87 op 19 aug 2017 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 aug 2017 10:58

Ten eerste een Hollandse jonge is minimaal 190 en +80 kg.
Nu even naar je vraag, iedereen is anders gebouwd en alle fabrikanten hebben een andere snit, dus het is passen en uitproberen.
Succes..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2017 11:02

Of de verwachting bijstellen en accepteren dat pijpen misschien iets korter zijn dan je idealiter zou willen? Ik ben een aantal cm'er langer en de Assos in maat S zit mij prima
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 19 aug 2017 11:09

Rapha heeft ook een Pro Team lijn, die zit wat strakker dan de Classic en kan je in 2 lengtes kiezen. Op basis van je feedback zou je eens de Pro team in M kunnen proberen, in de lange uitvoering.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 aug 2017 11:48

Een Hollandse man praat Hollandse taal.

Zo'n ding heet een fietsbroek.

Koen87
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 19 aug 2017 13:10

Dankje voor de reacties. Ok, Hollandse jongen lichte uitvoering dan. Het gaat mijn dan ook niet zozeer om de lengte van de pijpen, maar voornamelijk hoe straks de pijpen en de bretels/schouderbandjes zitten. Dankje voor jullie tips. Zal eens kijken of de Rapha pro team te verkrijgen is via een leuke aanbieding. Verder tips zijn altijd welkom.

Plaats reactie