Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke Assos broek?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 jun 2017 10:08

Ik wil nu toch ook wel een keer een Assos broek proberen, aangezien mijn huidige broeken schuurplekken geven, ik heb mijn zadel al vervangen wat het al een stuk beter heeft gemaakt, alleen nu wil ik nog een goede broek erbij. Ik zie echter door de verschillende type Assos broeken het bos niet meer :)

Budget is rond de € 150,-
Wat zijn nou goede Assos broeken? Ik las iets over dat het neopro zeem minder goed was?
Ik zie op futurumshop de volgende types:
T.milleshort s7 mille-s7 zeem? (130 euro)
https://www.futurumshop.nl/assos-t-mill ... eren.phtml
T.worksTeam s7 neopros s7 zeem (160 euro)
https://www.futurumshop.nl/assos-t-work ... eren.phtml
T.Equipe S7 GoldenGate zeem (180 euro)
https://www.futurumshop.nl/assos-t-equi ... eren.phtml


Kan iemand wat meer vertellen over de verschillen en weet iemand een webshop die redelijk geprijsd is en de mogelijkheid om kosteloos te retourneren? Dan kan ik er een paar bestellen en passen.

Ik neig nu naar de Milleshort s7 voor 130 euro.
Is de T.worksTeam van 160 euro echt een stuk beter?
Laatst gewijzigd door Kornuit op 15 jun 2017 10:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jun 2017 10:33

Gewoon de NeoPro pakken. De rest is echt niet beter.

Grijs worden ze helaas allemaal.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 jun 2017 10:41

Thnx. Is de T.milleshort s7 van 130 euro bij Futurumshop vergelijkbaar qua maat met de Neopro? Ik twijfel tussen de S en de M. Ik ben 1m79 lang en 68kg

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 jun 2017 11:59

De mille is afwijkend Qua pasvorm, meer gemaakt voor de wat gezette persoon, wat ruimer om het middel verder vergelijkbaar qua maatvoering.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jun 2017 12:53

ophetkantje schreef: 15 jun 2017 11:59 De mille is afwijkend Qua pasvorm, meer gemaakt voor de wat gezette persoon, wat ruimer om het middel verder vergelijkbaar qua maatvoering.
Misschien dat het bij de grotere maten zo is, maar manlief, 57kg bij 1,74 heeft maat S. De broek zit prima en zeker niet ruimer om de middel.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 jun 2017 13:10

Ik heb de laatste 2 broeken van Assos die je in je mail hebt gezet.
Beiden hebben een "zwevende" zeem, dwz alleen vastgestikt aan de voor-en achterzijde.
Voor mij een drama, deze broeken. Na 40/50km krijg ik last van die zeem, terwijl ik met m'n Castelli, Vitesse, Bioracer, Craft broeken en noem maar op makkelijk 150 km kan rijden zonder enige problemen.
Zelfs de goedkoopste Vitessebroek(€40,-) doet het beter dan die Assosbroeken!
Ik heb ze nu een paar maal gebruikt bij het mountainbiken, dan zit je niet de hele tijd (actieve houding), en dan gaat het een beetje.......

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 jun 2017 13:44

Bedankt scottpch voor de toevoeging. Hoe is het zeem van de t.Milleshort dan? Is die niet zwevend?

@Jans: Ik krijg ze vanavond binnen en zal ze dan gelijk even passen.

@iedereen: als er verschil is qua buikomvang van de Milleshort wat is qua passing dan het alternatief voor de Neopros_s7 die eruit gaat, dus strakke racefit?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 jun 2017 13:56

Die is ook zwevend, maar een paar jaar geleden waren de zemen bij Assos ook gewoon geheel doorgestikt.
Ik hoor ook wisselende verhalen over de nieuwe broeken( sinds ong 2jr) met die zwevende zeem.
Terwijl de verhalen over de broeken met die oude constructie alleen maar lovend waren.....
DE eerste 2 die je postte zijn volgens mij dezelfde, het materiaal van die broeken is wat stugger, bij de Equipe krijg je wat soepelere stof, de zemen blijven hetzelfde.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 jun 2017 14:05

@ Jans, Assos geeft zelf ook aan dat de mille dezelfde maat heeft maar een wat groter buikomvang. Dit bij passen zelf ook ondervonden, Zelfde maat heeft iets meer ruimte bij de buik, maar niet bij de benen.
@Nuitkor De zwevende constructie kent de Mille ook. Denk dat het niet voor iedereen werkt inderdaad, maar ik vind het geweldig. Wel even de broek goed aantrekken en zorgen dat de zeem echt goed zit. tijdens het fietsen, zitten, staan aanzetten enz, ik kijk er nooit meer naar om, blijft perfect zitten, maar wel eerst even goed aantrekken. Maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen minder goed werkt. Zeker als je wat over de zadel schuift kan ik me voorstellen dat je de zeem wat "dubbel zou kunnen werken" en dat kan niet comfortabel zijn.

Toevoeging: de stof van de mille is overigens ook net iets anders, volgens mij, iets minder "compressie"achtig. Ofwel rekt net iets makkelijker. Edit 2: Assos doet wat geheimzinnig maar geeft bij de andere broeken aan textiel type aan A439 en bij de Mille de samenstelling Materiaal: 74% Polyamide, 18% Elastaan, 8% Polyester. De Tiburu is dan weer heel anders van samenstelling, omdat deze wat warmer zou moeten zijn.
Laatst gewijzigd door ophetkantje op 15 jun 2017 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Ach, ik zeg ook maar wat

ivo1
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 mei 2006 14:15

ivo1 15 jun 2017 14:10

Hier voor maar 100 euro de NeoPro, heb hem toevallig vorige week ook besteld.

https://www.hopmansfietsgigant.nl/assor ... -bibshort/

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 jun 2017 14:21

Ja de Neopro zag ik ook. Is dat zeem gewoon doorgestikt of ook zwevend?

@ Jans en de rest, bedankt voor de uitgebreide reacties!

Ik ga vanavond de Milleshort passen. Als ik daarvan een S of M moet hebben, moet ik dan dezelfde maat hebben van de Neopros of valt die weer anders?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jun 2017 15:10

NeoPro is ook zwevend. En zoals gezegd, het is love or hate it. Voor mij werkt het prima, al zitten Rapha broeken me ook goed (niet beter maar ook niet slechter).

Plaats reactie