Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke Assos broek?

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 15 mar 2019 01:20

Toch maar eens de vraag hier.
Ik rijd diverse merken koersbroeken waaronder de Assos Neopro.
Dit is een broek die mij als gegoten zit.
Toen ik er laatst nog een als reserve wilde aanschaffen kwam ik er achter dat deze niet meer wordt gemaakt?
Ik heb toen bij Futurumshop in de aanbieding een Mille gekocht.
Zit ook goed, maar met dezelfde maat is hij ruimer, te ruim eigenlijk.
De zeem verplaatst en de broekspijpen stropen iedere keer op omdat het gewoon te ruim is.

Iemand een idee welke broek ik dan beter kan kopen als ik het bij Assos wil houden?

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 mar 2019 10:01

Je zou toch denken dat bij een merk als Assos de maatvoering voor de verschillende modellen dezelfde is.
Je zegt te ruim.
Probeer gewoon eens de Mille een maatje kleiner?

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 15 mar 2019 14:34

De T.Equipe van de vorige generatie valt ook een maat groter dan dat de T-Equipe vroeger viel. Lijkt er dus op dat ze allemaal een maat groter vallen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 mar 2019 16:02

Bij het passen van de verschillende modellen toch gemerkt dat niet alle Assosbroeken dezelfde pasvorm/maatvoering hanteren.
Ik had dan weer een L en bij ander model zat de XL een beetje beter.
Uiteindelijk voor een Large van de Assos T Equipe Evo geworden.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 mar 2019 19:45

Wie weet of de nieuwe T Equipe Evo ook zo snel grijs wordt. Ik wil 2 nieuwe broeken kopen ( Assos op nr 1 ) ter vervanging van 2 Assos broeken die al een jaar of 7 mee rouleren ( nog groen zeem ) en die ik draag naar m'n werk. Als ik een plaatje van het net pluk is de band/gripper al een stuk zwarter dan de rest van de broek.

Afbeelding

Ik heb nog 4 Neo Pro met paars zeem, waarvan er 2 al erg grijs worden en zeem al erg licht paars/roze. Die 2 kunnen dan door naar woon/werk verkeer.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 17 mar 2019 21:47

Mijne worden niet grijs, vroeger wel. Maar kan ook aan wasmachine liggen en dat we met poeder wassen...

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 18 mar 2019 18:56

Ben zelf 1m85, weeg 74kg. Mijn T.Equipe Evo was een medium. Als ik die aantrok en voor de spiegel stond brubbelde de grippers. Op de fiets kroop hij dan ook omhoog.

Nu een S9 RS in maat S gehaald. Strakke fit met veel compressie maar gaat prima, en het elastiek zit niet meer lossig. Enige nadeel is dat Assos überhaupt al relatief korte pijpjes heeft, en maat S maakt dat niet beter zeg maar.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 25 mar 2019 14:46

Ik heb de afgelopen twee weken veel km's gemaakt met de nieuwe RSR S9, maat S bij 1.85m en 64kg. Je trekt hem strak aan omdat het een broek is met veel compressie maar bevalt zeer goed. Duidelijk de fijnste broek die ik ooit heb gedragen. Ik droeg vroeger altijd maat M maar blijkbaar is de maatvoering toch gewijzigd. Voor degene die twijfelen over de maat, ik zag dat je bij Mantel de maat van je spijkerbroek kunt selecteren, dan zie je meteen de juiste maat. Heb ze zelf overigens bij Van Eyck gehaald:-)

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 17 apr 2019 19:19

Mijn 2 FL Mille S5 zijn aan vervanging toe. Fijne broeken ...alleen na een paar jaar(of eigenlijk nog sneller)... heel erg verkleurd.Mijn vrouw wast ze heel voorzichtig, met weinig zeep en zonder wasverzachter en binnenste-buiten om.

Dat verkleuren komt voor 98% zeker weten van het zonlicht. Je ziet dat de stukken die bloot gesteld worden aan het zonlicht(zijkanten van je benen en kont, alleen maar verkleuren en de rest van de bib helemaal niet.

Heeft dus volgens mij helemaal niets met het wassen te maken.

Ik heb oude Agu korte goedkope broeken en die zijn gewoon zwart gebleven.Nooit zo verkleurd als de 4x zo dure Assos bib.

Het zit aan de lycra(stof) die Assos gebruikt.Of andere merken moeten dat ook zo snel hebben dat ze vergrijzen.

Ik vraag me dan ook af, of iemand een tip heeft voor een ander merk bibshort, maar waar de zeem lijkt op die van de FL Mille of nu de Mille S7.(regular/comfort fit/toerfietsfit :) )


iemand tips of zit er niet anders op dan maar om de 2 jaar een nieuwe broek van Assos.
Want het irriteert me zeg ik eerlijk en het is ook geen porum zo'ń vaalgrijze(schier zoals we hier zeggen) broek.

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 18 apr 2019 16:11

https://www.q36-5.com/dottore/

Is het merk van de oude hoofd designer van Assos. Heb het zelf ook, net als de Assos broeken. Maar ze zijn echt nog een stuk fijner dan Assos.
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 apr 2019 18:59

Ik heb een Mille S7, ik vind die niet zo aangenaam. De korte voorkant (stopt onder je buik) is best vervelend voor mij. De losse zeem kruipt de uitgang in wat ook niet zo aangenaam is :D

Ik heb nu de Futurum broek, daar ben ik wel erg tevreden van. Die zit echt een hele dag erg goed met een lekker dikke zeem.
Afbeelding

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 19 apr 2019 13:56

Ben voor de Mille S7 gegaan. Mooie aanbieding E130>voorE107,- bij van Bon.

Zal het moeten ondervinden of het zeem(wat nu voor een deel los zit) goed bevalt.
Maat XL voor mijn 190cm bij 82kg

Comfort/regular fit is toch voor mij wat fijner zittend.
Mijn FL MIlle s5 waren altijd top qua pasvorm.

Zit dat nieuwe S9 zeem ook voor een deel losgenaaid? Net als de s7 zeg maar?Of weer helemaal vast.?

Plaats reactie