Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke Assos broek?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5926
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 jun 2017 16:21

havana schreef: 15 jun 2017 15:10 NeoPro is ook zwevend. En zoals gezegd, het is love or hate it. Voor mij werkt het prima, al zitten Rapha broeken me ook goed (niet beter maar ook niet slechter).
+1 Ik heb er 4 stuks van de Neo Pro - perfecte broek voor mij. Dit jaar weer een Bioracer gekregen van de Toerclub ..... wat een K*DT ding vergeleken bij m'n Assos.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 15 jun 2017 17:40

Ik heb 4-5 Assos s5 broeken, maar de s7 'zwevende' zeem vind ik ruk. Als ze versleten zijn ga ik opzoek naar een ander merk.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 15 jun 2017 19:11

rene schreef: 15 jun 2017 16:21 Dit jaar weer een Bioracer gekregen van de Toerclub ..... wat een K*DT ding vergeleken bij m'n Assos.
Welke Bioracer broek met welke zeem is dat dan? Ik koop zelf de kleren voor onze club in en koop ook bioracer omdat ik de broek zo goed vind. Bij ons zijn ze zonder uitzondering net heel tevreden. In de prijslijst staan 12 verschillende modellen korte broek en 6 verschillende zemen.
Wij hebben de Race Proven Lycra Bibshort met Vapor Zeem. Ik vind deze zeker net zo goed als de 9 Assos korte broeken die ik heb (gehad)
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5058
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 jun 2017 21:33

Ik heb net de Assos t.milleshort in S en M binnen gekregen. De M zit qua lengte opzich wel goed, alleen vind ik hem aan de bovenkant van de benen iets te ruim. De S zit overal mooi aangesloten. Ik heb het idee dat het een fijne broek is. De stof vind ik trouwens niet echt zwart (meer antraciet achtig) de band om de benen is wel echt zwart.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5926
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 jun 2017 21:45

Bibshort Race Proven 2.0 LYCRA - met de Oranje Vapor zeem. Bij m'n oude toerclub hadden we deze ook .... wat een Pipo broek was dat in maat 3 ( Medium ) - en na 10 keer dragen en wassen waren van beide broeken de naden al kapot tussen de benen. Nu heb ik maat 2 gekozen van de broek - zit iets beter , maar absoluut geen Assos pasvorm..... nu maar hopen dat de naden het wel houden........Met mijn Assos broeken 0 problemen - zelfs niet na een jaar of 5.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 15 jun 2017 22:28

Dat is idd exact dezelfde, wij doen daar 3 jaar mee. En bij mij is de pasvorm perfect, ik heb er gelijk 3 besteld. Dat "Pipo" broek effect... misschien een andere ontwerper kiezen?
Met de naden had ik bij de vorige wel ook problemen, die gingen te snel los. De smooth zeem van het vorige model was goed maar is snel versleten, wordt dunner.

Maar bij mijn Assos broeken: Als ze nieuw zijn zitten ze allemaal goed maar levensduur vind ik erg tegenvallen. Nu hoef ik niet zo op de centen te letten maar eigenlijk vind ik ze te snel versleten vergeleken met kostprijs.
S3 zemen blijven goed, S3 Uno logo broek, stof helemaal dun op een paar maanden tijd. S3 mille broek (die met die grijze inzet op de dijen), helemaal uitgerekt op de pijpen.
S5 zemen, na een tijdje worden deze snel slechter, of het nu de Uno, de Mille of de Fi13 is.
De Uno's zijn nog vrij goed behalve de witte wat ik heb want die is niet meer wit te krijgen (zowel de zwarte als de witte worden grijs)
De S5 mille is op de dijen en bilspleet vrij snel heel dun geworden (lijkt als of het stof oplost)
De 3/4 en Lange broeken zijn nog helemaal goed maar die draag ik minder vaak.
Van de peperdure F113 heb ik nu al de 2e versleten, de eerste was al na 2 maanden door op de dijen (hetzelfde als de mille) maar na minder dan 5x wassen. Onder garantie heb ik een nieuwe gekregen en 1 maat groter maar die heeft het ook niet heel lang uitgehouden.
Van de S7 heb ik 2 equipes en zie zitten goed, de oudste is 2 jaar en behalve wat lichte vergrijzing is deze nog goed. De losse zeem vind ik trouwens een pre
De Rapha wat ik heb zit qua pasvorm erg goed maar het material is zo dun dat ik mijn hart vasthoud.

Ter vergelijk: shirts (welk merk dan ook) verslijt ik eigenlijk nooit, die doe ik alleen maar weg omdat ze uit de mode zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 04 mar 2019 15:36

Iemand al ervaring met de nieuwe T.Equipe RS en RSR S9 broek? Ik ben benieuwd naar het verschil. Ben al jaren fan van Assos, ik merk alleen dat ik bij een stoplicht de pijpen altijd naar beneden trek zodat alles weer op z'n plaats zit. Ben benieuwd naar de ervaringen van deze nieuwe broeken met nieuwe grippers en andere plaatsing van de bretels. En ben in het bijzonder benieuwd of de zeem van de goedkopere niet beter op zijn plaats blijft doordat de bretels langer doorlopen links en rechts naar de zeem. op zich geen slecht idee om de bretels links en rechts omhoog te laten houden i.p.v. in het midden omhoog te trekken;-P

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 mar 2019 15:49

Grippers van de nieuwe Mille (formerly known as NeoPro) zijn alvast héél slecht. Ik heb al mijn 4 Milles om die reden weer verkocht en ben overgestapt op La Passione.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 04 mar 2019 15:52

Gaat mij om de T.Equipe hè;-P

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 04 mar 2019 15:53

De Assos T.Mille heeft mij ook nooit kunnen bekoren, de T.Equipe daarentegen wel.

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 04 mar 2019 18:59

Mijn ervaring met die zwevende zeem is zeer positief, maar pas in tweede instantie. De eerste keer had ik een iets te grote broek, en dat was vreselijk na een uur of wat.
Ik had de goede maat te pakken als de bretels een beetje strak zitten als ik sta.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 04 mar 2019 19:10

Mijne is ook zeer positief, daarom blijf ik bij Assos. Ben benieuwd naar het verschil in gevoel in de praktijk tussen de RSR en RS. De RSR is een pak duurder. Op de ene site staat vermeld dat de bretels niet doorlopen om gewicht te besparen bij de RSR, de ander meldt dat dit gedaan is omdat het door de betere compressie niet nodig is. Als het voor gewichtsbesparing is gedaan dan vraag ik me af of de goedkopere sowieso niet de betere optie is.

Plaats reactie