Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bibshort landschap anno 2017

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 10 jun 2018 14:45

Ik zou graag de Assos equipe aan mijn broekenassortiment toevoegen van futurumshop. Iemand toevallig nog een kortingscode beschikbaar die ik mag verzilveren? Alvast bedankt!
It's just a hill - Get over it

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 10 jun 2018 15:20

Ik ben inmiddels van Castelli overgestapt naar Sportful. Castelli maakt prachtige fietskleding maar de kwaliteit lijkt wel minder dan een aantal jaren geleden. Logo laat los, snelle slijtage plekken op het shirt en broek. Ook raken bepaalde kleuren (geel en zwart) hun kleurkracht kwijt na een aantal wasbeurten. Ben benieuwd naar de kwaliteit van Sportful over de 'langere' termijn.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 10 jun 2018 15:35

El Pistolero schreef: 10 jun 2018 15:20 Ik ben inmiddels van Castelli overgestapt naar Sportful. Castelli maakt prachtige fietskleding maar de kwaliteit lijkt wel minder dan een aantal jaren geleden. Logo laat los, snelle slijtage plekken op het shirt en broek. Ook raken bepaalde kleuren (geel en zwart) hun kleurkracht kwijt na een aantal wasbeurten. Ben benieuwd naar de kwaliteit van Sportful over de 'langere' termijn.
Ehm , beide merken komen uit dezelfde fabriek...

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 10 jun 2018 16:21

Dat weet ik. Zegt niets over de kwaliteit.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

guzzi
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 feb 2018 21:22

guzzi 03 jul 2018 21:30

Op de mtb draag ik 21Virages en op de racer meestal een Castelli. De Castelli kost minimaal 2x de prijs van een 21Virages maar naar mijn id is de 21Virages van een betere kwaliteit qua stof en de zeem gelijkwaardig of zelfs iets beter. Van Castelli heb ik XL en van 21Virages L
Ik heb het dan over de broek met Gopresia-zeem voor 44,95

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 03 jul 2018 21:37

Ik heb de laatste jaren alleen Assos gedragen, en nu eens een Castelli (KISS zeem) aangeschaft maar dat valt niet mee zeg. Alsof er helemaal geen zeem in zit, totaal geen comfort. Nu weet ik weer waarom ik Assos koop.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 04 jul 2018 09:02

Rubik schreef: 27 mei 2018 12:54 Sinds vorige week in het bezit van een Assos t.milleshorts s7. Bevalt erg goed, ik vind de losse zeem erg comfortabel. Maat L gekocht, 1.91 82 kg. Rit van 3 uur is geen enkel probleem. Aanrader!
Enige verbeterpunten zijn de bretels, mesh vind ik comfortabeler met de warmte zoals vandaag. En de voorkant zou net iets hoger mogen.
Ik dacht dat het aan mij lag, ik vind de onderkant ook aan de lage kant. Ik heb intussen een paar andere broeken besteld maar alle teruggestuurd, de Assos zit toch het lekkerst.
Ze zijn regelmatig ergens in de aanbieding, waardoor je de 100,- net niet aantikt.

jurian
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2018 13:05

jurian 04 jul 2018 11:25

Ik ben op zoek naar wat advies :)

Zit nog niet zo lang in het wereldje: heb 7 mei een fiets gekocht (nu dus 2 maanden oud :D ) en daarmee 950km gereden. Bij de aanschaf van de fiets een simpele bibshorts gekocht, je moet toch ergens mee beginnen: een Endura 6 panel Short II.

Ik merk dat ik een 60km+ rit nu al minder prettig vindt zitten en ook de kortere ritten voelt het alsof de zeem minder (dunner?) is dan 950km geleden.

Dus, ik ben op zoek naar iets nieuws! Nu ben ik nog (lang) niet de afgetrainde topfietser: 1.85m met 85kg. De kilootjes gaan er wel af, maar ik denk dat ik einde seizoen zo rond de 80kg ga komen. Een extreme tight racefit gaat me niet helpen.

Is de Mille voor mij nu het waard? Zal ik ook vooruit kunnen met een € 50 - € 75 kostende broek? Al kan ik deze aanbieding niet meer vinden. Voor mij is de wereld van bibshorts héél groot met praktisch 0 ervaring,

TL;DR: ga ik te hard van stapel als ik een Assos Mille koop? En wordt het een L (vanwege 1.85) of een XL (vanwege 85kg)?
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 jul 2018 13:16

jurian schreef: 04 jul 2018 11:25 Ik ben op zoek naar wat advies :)

Zit nog niet zo lang in het wereldje: heb 7 mei een fiets gekocht (nu dus 2 maanden oud :D ) en daarmee 950km gereden. Bij de aanschaf van de fiets een simpele bibshorts gekocht, je moet toch ergens mee beginnen: een Endura 6 panel Short II.

Ik merk dat ik een 60km+ rit nu al minder prettig vindt zitten en ook de kortere ritten voelt het alsof de zeem minder (dunner?) is dan 950km geleden.

Dus, ik ben op zoek naar iets nieuws! Nu ben ik nog (lang) niet de afgetrainde topfietser: 1.85m met 85kg. De kilootjes gaan er wel af, maar ik denk dat ik einde seizoen zo rond de 80kg ga komen. Een extreme tight racefit gaat me niet helpen.

Is de Mille voor mij nu het waard? Zal ik ook vooruit kunnen met een € 50 - € 75 kostende broek? Al kan ik deze aanbieding niet meer vinden. Voor mij is de wereld van bibshorts héél groot met praktisch 0 ervaring,

TL;DR: ga ik te hard van stapel als ik een Assos Mille koop? En wordt het een L (vanwege 1.85) of een XL (vanwege 85kg)?
Een goede broek is zeker een goede investering en raad ik iedere beginner van harte aan (evenals een goed zadel en schoenen). Mocht de broek niet lekker zitten, dan verkopen ze ook nog wel redelijk makkelijk door als je ze niet te vaak gedragen hebt.

Zelf ben ik ook 1.85m en ongeveer 85kg~ en draag ik een XL. Een L zou waarschijnlijk te krap worden, je gaat eerder naar een XXL.

Salden en Hopmans verkopen de Mille voor €99. Scheelt maar 3 tientjes met een 'normale' broek.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 04 jul 2018 13:39

ypuh schreef: 04 jul 2018 13:16 Een goede broek is zeker een goede investering en raad ik iedere beginner van harte aan (evenals een goed zadel en schoenen). Mocht de broek niet lekker zitten, dan verkopen ze ook nog wel redelijk makkelijk door als je ze niet te vaak gedragen hebt.

Zelf ben ik ook 1.85m en ongeveer 85kg~ en draag ik een XL. Een L zou waarschijnlijk te krap worden, je gaat eerder naar een XXL.

Salden en Hopmans verkopen de Mille voor €99. Scheelt maar 3 tientjes met een 'normale' broek.
+1

Goedkoop nu, wordt duurkoop straks omdat je toch over gaat naar de Assos/andere duurdere broek en je oude broek niet meer uit de kast gaat halen, omdat je eenmaal verwend bent geraakt.
Is twee maten bestellen en één retour zenden een optie voor je?

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 04 jul 2018 22:08

Ligt het aan je broek of aan je zadel! Een verkeerd zadel zorgt ook voor een zere kont.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 jul 2018 11:37

Ik heb deze winter een Futurum bib short gekocht:
https://www.futurumshop.nl/futurum-bib- ... blue.phtml

Nu ben ik heel erg tevreden van deze broek op 1 ding na, wanneer het regent (of het erg warm is en ik zweet als een rund) krijg ik toch wat schuurplekken aan mijn binnenbenen (aan het einde van de zeem)
Hebben meer mensen dat probleem? Ik heb het nooit gehad met mijn Vermarc broeken.

Dat gezegd, de Futurumbroek zit echt wel veel comfortabeler dan de Vermarc broeken. Het zeem is lekker dik en comfortabel (behalve wanneer ie nat is)

Ik ben na aan het twijfelen om toch maar eens een Asos bib te proberen. Volgende week ben ik Valkenburg, dan maar eens bij Salden binnen springen om te passen.
Afbeelding

Plaats reactie