Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Tip gevraagd aanschaf oakley

Organice
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2017 22:22

Organice 28 apr 2017 22:50

Ik wil een oakley radar ev aanschaffen aangezien ik de jawbreaker iets te grof vind van ontwerp.
Tot daar is alles duidelijk...

Maar dan komt de vraag: Welke lens(en)?

Ik fiets door de week met de racefiets naar school en terug. In het voor- en najaar is het vaak nog donker als ik s morgens vertrek. Wanneer ik namiddag naar huis rijd uiteraard niet meer.
Op zondag doe ik mijn rit met de wielerclub.
En als er tijd overblijft duik ik met de mtb het bos in.

Ik zie 3 opties:

1. De prizm trail die elk weertype aankan, ook wanneer het s morgens donker is??


2. De prizm trail en prizm road


3. De prizm trail en de photochromic

Welke optie lijkt de beste? Of zijn er betere combinaties in mijn geval?


Ik heb een aparte topic gemaakt omdat ik vrees dat dit verdrinkt in de oakley topic.

Groet Peter

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 28 apr 2017 22:53

Mijn pa heeft een Oakley met photochromic, hij wil absoluut niets anders meer !!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 29 apr 2017 08:25

Ik heb de prizm trail. Hele fijne lens in het bos en met schemerig/niet zulk mooi weer. Maar met echt zonnig weer doe ik m'n Radar met jade iridium op.

ldebruin
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:38

ldebruin 29 apr 2017 12:00

Ik heb ook de prizm trail gekozen. Vind deze onder alle omstandigheden een heel prettig geven, ook bij volle zon. Natuurlijk, iets sterkere filtering zou dan prettig zijn, maar daar staat tegenover dat je niet direct al je zicht kwijt bent als je het bos of een tunnel in rijdt. En de warme tint maakt niet zo zonnige dagen net een beetje vrolijker.

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 29 apr 2017 22:07

Photochromic werkt voor alle omstandigheden vrij goed.
's Avonds niet totaal helder (maar bijna), en in de zon niet volledig 'donker' (maar wel heel behoorlijk), dus in de praktijk het beste compromis voor woon/werkritjes en wisselend weer.
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

Organice
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2017 22:22

Organice 30 apr 2017 10:18

Ik lees dat iedereen wel best tevreden is met de lens die hij heeft...
Mijn voorkeur gaat tot nu toe naar photochromic en de trail lens.

Hoeveel lenzen krijg je standaard bij een aankoop?

Plaats reactie