Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kleding voor 'Hollandse' man

LGU
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mei 2015 20:12

LGU 24 apr 2017 16:28

Allen,

In mijn zoektocht naar wat nieuwe zomertenues loop ik bij verschillende leveranciers aan tegen het feit dat de lengtemaat veelal te klein / kort lijkt te zijn.

Voor de beeldvorming: ik ben 1 meter 92, en mijn gewicht schommelt tussen de 72 en 74kg.

Heeft iemand tips / ervaring voor bovenkleding (dus met name shirts) met een redelijke lengte?

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 24 apr 2017 17:50

Tja, bij die lengte en gewicht heb je wel een zoektocht voor de boeg.
Bij zomerkleding valt het volgens mij wel mee. Winterbroeken van Castelli zijn zelfs mij te kort. Ik ben 183 bbl 90.
Volgens mij heeft Rose wel fatsoenlijke lengtes. Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 apr 2017 18:01

Misschien heb je iets aan dit topic:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=79510

Daar had ik een vergelijkbare vraag gesteld. Een zoektocht naar een trui voor slanke renners
Live fast; die young. mijn blog

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4350
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 apr 2017 19:35

Bij mij zijn lange broeken ook altijd te kort. Mijn oplossing daarvoor was een exemplaar nemen met bandjes onder de voeten door, maar volgens mij zijn die er niet meer. Mijn laatste exemplaar is dus persoonlijk van die bandjes voorzien.
Shirts heb ik niet heel veel problemen met de bekende merken (187 cm bij 74kg) Castelli XL is lang genoeg, ook armen. Craft al helemaal in L.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 apr 2017 20:00

blueOn zegt zich op Nederlandse posturen te richten. Ik heb zelf geen ervaring mee.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 24 apr 2017 20:14

1.86 met 69kg, shirts van thepedla.com zitten perfect en goede lengte (ook mouwen wat langer en vakjes lekker ruim)
In de uk te bestellen bij alwaysriding.com
Van Rapha pas ook een proteam flyweight shirt gekocht, zit ook prima maar wel iets korter dan pedla shirts.
Van attaquer vandaag shirtje binnen gekregen, ook iets korter kwa lengte en vakjes niet echt ruim.

@devriesman; lange broeken heb ik opgegeven, voor de winter heb ik rapha thermal broeken (warmer en langere pijpen) icm beenstukken.
ook voor zomerbroeken heeft rapha van hun proteam broeken keus voor extra lange pijpen

shirts/broeken heb ik allemaal maatje s trouwens, beenstukken dan weer maatje m of l

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 25 apr 2017 19:39

Sugoi heeft langere pijpen, ook Endura heeft kleding voor "grotere lange" man, ook broeken met verschillende pijplengtes.
PamScalpel

Three4Two
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2015 12:42

Three4Two 26 apr 2017 10:01

Zelf ben ik 1.93 en weeg ik circa 75kg, redelijk vergelijkbaar dus gok ik..

Qua kleding heb ik alles van Craft in maat M (meerdere bibs & shirts) & dat past mij persoonlijk perfect.

Bijkomend advies mocht Craft goed zitten: ik zou bij de bibs wel kijken naar de C1-zeem. Wordt mijn achterwerk vaak veel vrolijker van dan de goedkopere C2 en C3 versies & dan vooral bij langere ritten... Maar goed, ook daar kunnen de meningen weer over verschillen natuurlijk. :)

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 26 apr 2017 10:09

Ik ben zelf 1.98 en ik hanteer een simpele regel bij het aanschaffen van kleding: Italiaanse kleding mijden. Wel jammer, want met name de kleding van Castelli vind ik prachtig. Maar kleding die net niet past, fiets niet prettig. Noordeuropese en Amerikaanse merken gaan doorgaans prima, onder andere: Gore, Bioracer, Agu, Assos, BBB en Vermarc passen prima, zowel de broek als het shirt.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 26 apr 2017 10:24

Ik heb vorig jaar een lange broek van Craft gekocht; zit uitstekend en de pijpen zijn lang zat (ik ben 1.98 cm). Met Castelli heb ik een goede ervaring met een fietsshirt met korte mouw. Pasvorm is nauw dus een strakke 'fit' rond het torso, voor de TS wel van belang denk ik gezien het lichaamsgewicht.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

LGU
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mei 2015 20:12

LGU 26 apr 2017 15:28

Thanks allemaal voor de reacties. Morgen koningsdag eens gebruiken voor de merken die ik hier zo voorbij heb zien komen.

Door een collega met een blik gekeken naar de kleding van https://www.lapassione.cc/ maar deze lijkt helaas veel te klein. Wat ik vermoedelijke wel nog ga proberen is een shirt van http://www.chapeau.cc/ welke mij hebben aangegeven Noord-Europese 'maatvoering' te gebruiken.

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 29 apr 2017 10:37

Grappig; lapassione's langemouwenshirt maat M zit mij (1.85m, 69kg) prima. YMMV, natuurlijk...
Ter vergelijk: Sportfuls maat L is nét te kort voor mij.

Ik wilde zelf Isadore nog 'ns proberen (lijkt ook vrij slank gesneden, maar ik zoek nog ervaringen).
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

Plaats reactie