Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Lichte, makkelijk opbergbare regenjas

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 10 apr 2017 15:42

havana schreef:In een Hotpack koel je niet af als je zweet, je zo lang je 'm maar aanhoudt.

Het ventilerende regenjack bestaat niet, wat fabrikanten ook mogen roepen.
Klopt, maar er werd gevraagd om een vestje wat ventileert en volgens mij bestaat de achterkant van die castelli squadra uit 'gaas'... als ik plaatjes goed zie ;-) Anyway, heb deze gisteren besteld en kan later deze week een update geven.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 apr 2017 16:12

djatwork69 schreef:Ik zoek een vestje dat WEL ventileert.
Heb dit nodig voor bijv 3 Ballons, het weer kan daar zo slecht zijn en ineens omdraaien.

Heb dus iets nodig dat ik kan aandoen in de afdaling maar ook even kan aanhouden tijdens een beklimming en niet zeiknat van het zweet wordt, iemand tips?
Wat dacht je van de rits open trekken?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 11 apr 2017 17:21

amclassic-fan schreef:
djatwork69 schreef:Ik zoek een vestje dat WEL ventileert.
Heb dit nodig voor bijv 3 Ballons, het weer kan daar zo slecht zijn en ineens omdraaien.

Heb dus iets nodig dat ik kan aandoen in de afdaling maar ook even kan aanhouden tijdens een beklimming en niet zeiknat van het zweet wordt, iemand tips?
Wat dacht je van de rits open trekken?
Meende gij da nu echt?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 apr 2017 22:28

Als je frisse lucht wil hebben in je huis zet toch ook een raam open.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 11 apr 2017 23:11

Met een echt regenvestje ga je zweten. Ik gebruik een mouwloos Hotpack , bergop gaat de rits open. (van het vestje welteverstaan)

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 13 apr 2017 09:21

Ik ben ook aan het kijken naar een regenvestje, voornamelijk om mee te hebben maar liefst niet aan te doen :)

Nu vraag ik me af wat het grote verschil is tussen de mouwloze hotpack en de norain versie (afgezien van mouwen dan). Is de mouwloze ook zo waterdicht/waterafstotend?

Ik ga 3Ballons dit jaar rijden en daar verwacht ik dan ook dat ik wel eens slecht weer ga hebben (zit er een hele week)

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 apr 2017 09:47

Tarkin schreef:Ik ben ook aan het kijken naar een regenvestje, voornamelijk om mee te hebben maar liefst niet aan te doen :)

Nu vraag ik me af wat het grote verschil is tussen de mouwloze hotpack en de norain versie (afgezien van mouwen dan). Is de mouwloze ook zo waterdicht/waterafstotend?

Ik ga 3Ballons dit jaar rijden en daar verwacht ik dan ook dat ik wel eens slecht weer ga hebben (zit er een hele week)
Ik heb ook zitten dubben mbt wind-regen-mouw-mouwloos en ben voor mezelf tot de volgende beslissing gekomen;
regen = hotpack (lange mouw)
wind = squadra (mouwloos vest) ps kost de helft van een hotpack mouwloos vest.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 08 sep 2017 18:33

Heeft iemand ook ervaring met de Ultralight uitvoering van de Hotpack?
Ben toe aan een nieuwe na heel veel jaar (ik heb nog de 1e versie).
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 09 sep 2017 10:32

Heb er 1. Heel compact, maar vind hem minder ademend en iets meer klapperen dan de minder compacte versies van Gore en Assos. Maar hij ademt zeker zo goed als het normale Hotpack vest wat ik heb om het in perspectief te zetten. Heb hem om het compacte gekocht, maar ik merk dat ik in de praktijk vaker de Gore en Assos meeneem. Ja mag hem overnemen, maat L volgens mij, stuur maar PB bij interesse.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 09 sep 2017 11:08

Het jasje van de Decathlon is ook op te frommelen in een geïntegreerd zakje. Is ongeveer zo groot als een blikje chocomel, maar dan wel indrukbaar :-). Past in achterzak dus... Kost iets van 30. Werkt goed.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 10 sep 2017 19:31

@hd, dank
Wellicht ga ik dan voor de duurdere. Heb opgezocht dat ik de huidige nu 8 jaar heb.
Bij Wiggle is verschil niet zo groot.
(heb trouwens een M nodig)

@Bospaadje,
Die heb ik wel eens gepast maar voor mij is pasvorm niet echt ok ...
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 19 sep 2017 14:20

Hoe bevalt de Squadra??

Ik ben op zoek naar een jack tot max €100,- die ik als nood kan meenemen en een buitje goed aan kan. Iemand adviezen?

Plaats reactie