Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Mijn nieuwe kleding nu van Rapha.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 18 mar 2017 15:54

Ik verdedig niks. Ben geen fanboy, heb 1 shirt, lol. Ik denk alleen dat de waarheid in het midden ligt. De ene groep heeft het over beleving en kwaliteit, en de andere groep over een marketingmachine met overpriced producten.

Ik denk dat beide waar zijn, het sluit elkaar ook niet uit. Rapha is een goedlopende slimme marketingmachine MET een fantastisch eindproduct.

Althans, dat is mijn nederige mening, ;-).

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 18 mar 2017 16:11

idd heeft niks met verdedigen te maken, Rapha maakt topspul. Rijdt er al sinds 2010 mee en die spullen draag ik nog steeds, wilt toch iets zeggen. Een Assos broek was al wit geworden door het wassen....Daarmee niet gezegd dat Assos slecht spul maakt, integendeel.

Rapha zet zijn producten goed in de markt, en als je dat tegenstaat kijk je er maar beter niet na....

En als morgen een merk komt met een beter product en design dan koop ik dat, heb weinig met merken trouw.
YFood !!!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 mar 2017 16:15

Vandaag toch blij met m'n Rapha Shadow broek, geen soppende zeem van de regen.
(zeem wordt uiteindelijk wel nat, maar blijft goed zitten)

Gebruikersavatar
romanski
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 okt 2015 11:12

Gebruikersavatar romanski 18 mar 2017 16:37

Bredalp schreef:. Rapha is een goedlopende slimme marketingmachine MET een fantastisch eindproduct.
Ik denk dat hiermee alles gezegd is. Gewoon klaar nu.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2017 16:46

De nieuwe assosbroeken blijven wel zwart ;-)

Dat het een slimme marketingmachine is, is overduidelijk!!
Less is bore

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 18 mar 2017 17:30

Kun je wel stellen. Kijk hoe hier mensen die het zogezegd geen moer interesseert, zich druk maken over wat anderen kopen met hun geld!
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 18 mar 2017 19:46

Mijn ervaring (en ik probeer graag meerdere merken) is dat de kwaliteit gewoon gelijkwaardig is aan andere merken die in hetzelfde prijs segment zitten. Het is een beetje kijken wat het prettigst zit, dat verschilt per persoon.

Ik heb bijvoorbeeld altijd ruzie met een broekje van Castelli terwijl die van Assos super zit. Het enige Rapha broekje dat ik heb gehad zit wat los bij de kont als ik niet in fietshouding zit. Maar soms is het op begin van rit even zoeken.
Ik vind de pro team winter hat beste winter mutsje wat er is. Bedekt de oren goed, goed warm, klep voor regen en niet te dik zodat je helm gewoon nog prettig zit. Jerseys kan eigenlijk weinig fout gaan, gewoon prima kwaliteit maar weet niet of je verschil merk met een segment goedkoper.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 18 mar 2017 20:19

SqueeZer schreef: Op de eerste vraag hoop ik ergens een antwoord gebaseerd op feiten te lezen, totnogtoe lees ik enkel 'De beleving, de kameraderij, de ....'

Het zal wel goed wezen .. maar het overtuigd mij nergens om het ook te gaan liggen kopen omdat het daadwerkelijk een nog hoger level van kwaliteit, comfort, ... vul in ... dan merk ... bied
Misschien mijn bijdrage lezen, kwaliteit is echt goed. Heb kleding van meerdere jaren oud dus vanaf 2010 en dat draag ik nog altijd, het classic jersey van 2010 wordt wel minder maar de broek is nog prima, ook de zeem.

Comfort is verschillend per lijn, Pro Team / Core / Classic. Ik vind de Classic het fijnste zitten alhoewel de Pro Team broek ook erg fijn zit.

Beleving en kameraderij is leuk maar als je geen kwaliteit levert is het snel over....
YFood !!!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 mar 2017 21:45

alien schreef:Kun je wel stellen. Kijk hoe hier mensen die het zogezegd geen moer interesseert, zich druk maken over wat anderen kopen met hun geld!

Gelukkig gaat het mij inderdaad geen moer aan waar een ander zijn geld aan uitgeeft maar het interesseert mij wel hoe mensen waarde hechten aan merkbeleving. Ik vind het hele Rapha imago echt vreselijk met de gesoigneerde hipsters die in overgeproduceerde filmpjes mijmeren over de zin van de fiets. Voor mij moet een koersbroek lekker zitten, een beetje heel blijven en vooral zwart zijn. Het merk boeit mij niet. Aan de andere kant zul je mij ook nooit op een Cube of een Bulls zien rijden, Bij een fiets geef ik graag wat extra's uit aan een merk met historie en dat is eigenlijk hetzelfde. Je moet denk ik een klein beetje gek zijn om van het leven te genieten.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie