Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Mijn nieuwe kleding nu van Rapha.

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 17 mar 2017 15:00

Rapha is niet uitzonderlijk wat kwaliteit betreft. Als ik dit vergelijk met Assos doen die daar niet voor onder. Wat service betreft is er niets te klagen, maar dat is ook bij Assos geen probleem. Ik moet wel zeggen dat er items genoeg zijn die voor mij van Rapha veel te overprices zijn, net als van Assos.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mar 2017 15:18

Rapha is als groenten kopen bij het afhameren... net zo lang wachten tot het betaalbaar wordt, maar niet te lang want dan is het weg...

enickma
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2016 05:20

enickma 17 mar 2017 20:13

MarkVeenstra schreef:Als Rapha er met kop en schouders boven uit steekt, gaat het dan om hun designs of prijs/kwaliteit verhouding?
Denk beide, ik heb 3 bibshorts en de duurste was 120,- in de sale. Ik vind dit niet prijzig voor een goede kwaliteit bibshort. Natuurlijk zijn er goedkopere op de markt maar ik vind dat deze er vaak niet uit zien.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mar 2017 20:17

enickma schreef:
MarkVeenstra schreef:Als Rapha er met kop en schouders boven uit steekt, gaat het dan om hun designs of prijs/kwaliteit verhouding?
Denk beide, ik heb 3 bibshorts en de duurste was 120,- in de sale. Ik vind dit niet prijzig voor een goede kwaliteit bibshort. Natuurlijk zijn er goedkopere op de markt maar ik vind dat deze er vaak niet uit zien.
Ik begrijp het niet echt, gaat het nu om de kwaliteit of toch om de looks?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mar 2017 21:34

Jans schreef:
enickma schreef:
MarkVeenstra schreef:Als Rapha er met kop en schouders boven uit steekt, gaat het dan om hun designs of prijs/kwaliteit verhouding?
Denk beide, ik heb 3 bibshorts en de duurste was 120,- in de sale. Ik vind dit niet prijzig voor een goede kwaliteit bibshort. Natuurlijk zijn er goedkopere op de markt maar ik vind dat deze er vaak niet uit zien.
Ik begrijp het niet echt, gaat het nu om de kwaliteit of toch om de looks?
Rapha heeft een heel hoog hipster gehalte en dat samen met het RCC label maken deze kledij toch wel gewild bij sommige fietsers.
Maar om er nu direct het label "kwaliteit" bij te sleuren lijkt mij er een beetje over.

Als ik het goed hebt hangt in sommige Rapha kledij ook een klein "made in PRC" labeltje, maar dat hangt dan weer aan de binnenkant :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 17 mar 2017 22:44

Lcsmet schreef: Als ik het goed hebt hangt in sommige Rapha kledij ook een klein "made in PRC" labeltje, maar dat hangt dan weer aan de binnenkant :mrgreen:
Maar dat heeft dan weer weinig met kwaliteit van doen, i.t.t. wat vaak beweerd wordt. ;)
Rapha is natuurlijk vooral marketing. Het zal vast een klasse beter zijn dan Bioracer of Crivit, maar zeg nou zelf...een jersey van 150 euro voelt ook ineens een stuk lekkerder, toch?

Overigens vind ik het zelf wel mooi spul en tijdloos, maar de prijzen zijn echt absurd.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 mar 2017 08:08

En bij Rapha kleding hoort ook een vette bike met dito afmontage, + baard!!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2017 09:12

Een vette bike is altijd goed ;-)
Maar verder vind ik het een heel afstotend imago wat ze hebben gecreeerd. Zitten paar mooie designs tussen, maar die zou ik puur op design en materiaal beoordelen en zeker niet op het label.
Less is bore

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 18 mar 2017 09:15

Zoals misschien al geweten: ik ben een fan. Voor mij is fietsen een belangrijk stuk van mijn leven en Rapha weet als geen ander merk veel dimensies hiervan aan bod te laten komen. Het is meer dan een merk van mooie fietskledij, althans voor mij. (trouwens ik vind ook veel van wat ze aan kledij maken, niet mooi)

Je kan over het 'elitaire' RCC zeggen wat je wil, maar de Belgische RCC leden die ik ken, zijn stuk voor stuk fietsers met een serieus engagement naar de fiets toe. Dat vertaalt zich in deelname aan Transcontinental, podium rijden tijdens Tour du Mont Blanc, lokale race scene, Everesting, lange-afstandsavonturen... Ik heb er al veel fietsplezier en bijna evenveel koffieklets-plezier mee gehad.

Hier een stukje met Walter B, Belgisch RCC lid die elk hoekje van de Ardennen in zijn hoofd heeft zitten:

https://www.youtube.com/watch?v=QbM4fVvblME

Vooroordelen zijn makkelijk, kijk misschien even verder dan 'prijs' en 'made in China' en 'elitair'.
Laatst gewijzigd door raven14 op 18 mar 2017 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 mar 2017 09:24

scottpch schreef:En bij Rapha kleding hoort ook een vette bike met dito afmontage, + baard!!
Mmm, wordt tijd dat ik rapha ga dragen dan... Een deel van de kleding vind ik zeer fraai, maar ook zwaar overpriced. Ik dacht dat alles van merino was, maar dat is volgens mij ook niet waar.
Dat je bepaalde kleren alleen "mag" kopen als je lid van het clubje bent is tegelijkertijd briljant van Rapha (geld betalen om geld te mogen betalen) een ubersneu voor de mensen die erin trappen.

IMHO...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 mar 2017 10:25

raven14 schreef:Zoals misschien al geweten: ik ben een fan. Voor mij is fietsen een belangrijk stuk van mijn leven en Rapha weet als geen ander merk veel dimensies hiervan aan bod te laten komen. Het is meer dan een merk van mooie fietskledij, althans voor mij. (trouwens ik vind ook veel van wat ze aan kledij maken, niet mooi)

Je kan over het 'elitaire' RCC zeggen wat je wil, maar de Belgische RCC leden die ik ken, zijn stuk voor stuk fietsers met een serieus engagement naar de fiets toe. Dat vertaalt zich in deelname aan Transcontinental, podium rijden tijdens Tour du Mont Blanc, lokale race scene, Everesting, lange-afstandsavonturen... Ik heb er al veel fietsplezier en bijna evenveel koffieklets-plezier mee gehad.

Hier een stukje met Walter B, Belgisch RCC lid die elk hoekje van de Ardennen in zijn hoofd heeft zitten:

https://www.youtube.com/watch?v=QbM4fVvblME


Vooroordelen zijn makkelijk, kijk misschien even verder dan 'prijs' en 'made in China' en 'elitair'.
Juist met dit stukje tekst bevestig je imho de vooroordelen.

Overigens zonder dat ik jou daarom een naar of anderszins minder persoon vind hoor. Ik ken je helemaal niet en ik wil daar dus niet over oordelen. Ik zie het meer als een kleine character flaw.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 18 mar 2017 10:36

Hoezo?

Wat ik hiermee wil zeggen: het gaat om de fiets en het fietsen, niet om het geld, de prijs, het 'erbij horen', de baard, ... En inderdaad: deel uitmaken van een club impliceert dat anderen er geen deel van uitmaken. Is dat eiltair?
Afbeelding

Plaats reactie