Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vermarc kleding

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 14 feb 2017 00:21

En meteen wordt hiermee alle speculatie, de kop ingedrukt. Ik vind het heel interessant zo weten we dat ook weer.

Desperation
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2016 10:10

Desperation 22 mar 2019 22:22

Deze effe gebruiken voor het volgende:

Een jaar of 4 geleden heb ik de volledige outfit van quickstep (Vermarc) gekocht. zowel in de winkel als maattabel gaven me aan om een L te nemen. Het passen viel mee, maar na enige tijd merkte ik dat het zeem van mijn broek voor mij teveel naar achteren zat, zeker tijdens het rijden . Bij een tussenstop, of voor het vertrekken, zat alles prima, maar eenmaal dat ik 5 minuten op de fiets zat, had ik "vooraan" amper zeem. Zou ik dan toch niet beter een maat groter nemen? Ik ga ervan uit, dat hoe groter de maat, hoe groter de zeem zal zijn? Deze middag naar de winkel geweest, voor een korte broek aan te schaffen voor mijn nieuwe outfit (Vermarc Prestige) te vervolledigen, maar helaas was alles uitverkocht zodat ik niet kon passen, vandaar dat ik het bij vermarc zelf zou bestellen...

hayes

hayes 24 mar 2019 09:32

Als de zeem 'wegschuift', heb je dan niet een te grote broek?
Bij broeken die iets lossen zitten, heb ik dat toch. Dan moet ik telkens een beetje corrigeren.

Vandaar heb ik m'n broeken graag strak. Uiteraar dmag het ook niet tegentrekken.

Desperation
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2016 10:10

Desperation 24 mar 2019 21:58

Vandaag met mijn nieuwe winterbroek (XL) gereden (mijn oudere kledij was een L) en dan bedacht ik mij dat het eigenlijk het omgekeerde was. Dus dat de zeem meer naar de voorkant verschoof tijdens het rijden.
Voordat ik vertrok had ik mijn broek en zeem goed naar voren getrokken, maar na een ritje van 50 km merkte ik dat de broek amper verschoven was en nog steeds goed zat. Die zeem kwam nog net tot op het zadel, maar dat kan dus gerust gelegen hebben aan het feit dat ik voordat vertrok ze al vrij veel naar voren had getrokken ipv normaal/naar achteren.
Nu is de vraag, komt dit door de grote(re) maat, of omdat het een winterbroek was, aangezien ik die problemen steeds had met mijn zomerbroek.
Ik meet 1m78, 85kg binnenbeenlengte 79cm, dan lijkt me een XL correcter...?

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 25 mar 2019 00:37

Met jouw gewicht lijkt een XL toch aan de grote kant.
Een fietsbroek moet m.i. strak zitten. Anders gaat de zeem schuiven, bijzonder oncomfortabel.

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 25 mar 2019 07:01

Mijn ervaring met Vermarc is dat het wat krapper valt. Ik draag om XL met 1.82 en 76 kg. Maar ik ben vrij breed in de heupen.

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 25 mar 2019 08:32

Ik ben even lang en ruim 10kg lichter. L zit bij mij al best wel strak. Maar dat is de korte sp.l. Misschien valt de es.l of de lange wel groter. Ik vind de zeem overigens vrij dun. Net dik genoeg.

Desperation
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2016 10:10

Desperation 25 mar 2019 10:10

Van de zeem ben ik vrij tevreden, maar idd, die XL (lange broek) zat voor mij goed, terwijl mijn korte broek (van 3 seizoenen geleden) wel "maar" een L was, en niet op zijn plaats bleef zitten. En ik daar dus de zeem telkens zoveel mogelijk naar achteren moest trekken voordat ik vertrok. 't zou me verwonderen dat die L dus nog te groot zou geweest zijn en begon te schuiven, en die XL nu "mooi" blijf zitten. Lijkt me dus eerder dat ik indertijd te klein heb gekocht (ook met het oog op nog wat vermageren), maar ik heb nooit het gevoel gehad dat die broek te strak zat, en in de winkel zeiden ze op zicht ook dat een L wel goed was.

Plaats reactie