Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kledingadvies om te forenzen

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 06 dec 2016 18:14

Op de racefiets en op de mtb ben ik al goed voorzien van de juiste kledij bestand tegen weer en wind
Zijnde thermische clubvesten, Castelli gabba , Northwave celsius, en binnenkort nog een Castelli perfetto er bij waarschijnlijk

Maar ik zou nog iets in de kast willen wat me op de gewone fiets beschermt bij woon - werkverkeer
De klassieke plastiek cape zoals in de schooltijd laat ik aan me passeren, genoeg aan geërgerd.

Comfortabele kledij of misschien toch maar iets om over mijn spijkerbroek aan te trekken
En een waterdichte schoen voor op de gewone pedalen.
Broekprotectie en schoenen zijn het belangrijkste, een no rain vestje heb ik al, en een perfetto kan ik desnoods ook perfect dragen op een gewone fiets lijkt me

Iets in deze trend : https://www.specialized.com/nl/nl/men/d ... nts/116251
Nog tips ?
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 06 dec 2016 18:44

Kijk eens naar de A2B commuter serie van Arc'teryx.. Bever heeft een selectie in huis. :winkthumb:

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 06 dec 2016 20:51

woon-werk info in dit topic (ook kleding komt aan bod):

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... t=woonwerk
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 07 dec 2016 08:36

Martin Swinkels schreef:Kijk eens naar de A2B commuter serie van Arc'teryx.. Bever heeft een selectie in huis. :winkthumb:
Mooie prijzen :oops:
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 07 dec 2016 08:45

wido schreef:woon-werk info in dit topic (ook kleding komt aan bod):

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... t=woonwerk
Thx , maar heb de laatste 15 pagina's niks over broeken, stadsschoenen of jassen gelezen
Gaat meer over het fietsen zelf, eventueel met aanpassingen aan de fiets en de handschoenen
Laat ik dit nou net al allemaal op orde hebben
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 dec 2016 12:48

Hoeveel km moet je overbruggen tussen thuis en werk? En is omkleden een optie? Als je op kantoor droge kleren kunt aantrekken, is natregenen niet heel erg.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 dec 2016 18:28

Ik hoorde laatst van iemand die op een stadsfiets naar zijn werk ging. Als het regende deed hij regenlaarzen aan, met een regenbroek erover (schoenen had hij op zijn werk staan). Als regenjack gebruikte hij een "ademend race-regenjack" (dus niet zo'n water- en luchtdicht oliepak).

Klonk erg logisch. Hij was er zelf tevreden over.

robracermtb
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 okt 2014 22:00

robracermtb 07 dec 2016 19:15

Ik had ook mijn onberispelijke zakelijke kleding op kantoor hangen plus schoenen en sokken.
Als er geen klanten kwamen, ging ik meestal casual in spijkerbroek met goedkope decathlon trekking boots (waterdicht) en als het regende of regen dreigde goed wielrenregenjackje erover en rainlegs ( http://www.rainlegs.com/nl/home). Bij hoosbuien gewone regenbroek aan (standaard in de tas mee).

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 08 dec 2016 00:05

@Nee-Nee , niet zo ver en ik kan me inderdaad douchen en omkleden
Maar ik ben dat nat worden op de racer een beetje zat, telkens die schoenen die toch altijd nat worden
2 dagen droogtijd....
Het fietspad wat ik gebruik is gladde beton waar de plassen blijven op liggen
Ik wil nu gebruik maken van een fiets met spatborden en liefst in gewone kledij
Robbebopper : regenlaarzen gaan me te ver :) , maar robracermtb zijn tips neem ik mee , thx
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

runcyclerun
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2016 09:52

runcyclerun 08 dec 2016 09:02

Ik gebruik op de gewone fiets (en op de kano etc) een fijne broek van Vaude. Daar komt echt geen druppel doorheen en zit ook prima. Eventueel dan overschoenen die waterdicht zijn over de schoenen en je hoeft je niet eens meer om te kleden :-)

hayes

hayes 08 dec 2016 09:05

Ik heb eigenlijk geen echt speciale kleding, maar ik vermijd dagen dat het 100% zeker zal regenen. Gewoon koerskledij, in de winter een winterjack. Die houdt me ook 20-30 minuten droog, daarna begint de regen er door te sijpelen. Fluo overschoenen en fluo helm voor de winter.

Sowieso geen jeans. Zelfs op een stadsfiets erger ik me daaraan. Dat trekt tegen aan alle kanten :D

Ik heb dus sowieso nieuwe kledij mee in m'n rugzak. Schoenen blijven op het werk staan. Ook een washandje en deo roller. Ik douche niet en heb tot nu toe nog geen klachten over enige geurhinder gekregen ;-)

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 12 dec 2016 14:22

Kleding (MT500) van Endura https://www.endurasport.com/products/collections/ bevalt mij voor woon werk prima en kan ook lekker opvallend (Luminite serie). Waterdichte wandelschoenen van de Lidl bevallen eveneens prima.

Plaats reactie