Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Zonnebril smal gezicht

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 24 nov 2016 20:38

Ik ben op zoek naar een nieuwe zonnebril. Ik heb er nu een van 21Virages die ik ooit kocht bij mijn eerste fiets. Op zich niks mis met de bril, er zit alleen een donker glas in. Vooral met het mindere weer en in het bos wordt het dan te donker. Ik zoek dus een nieuwe bril met losse glazen of meekleurend (als dit betaalbaar is?) omdat 1 glas natuurlijk praktischer is. Ik heb een redelijk smal hoofd en heb al eens online een bril besteld die veel te groot was.
Ik wil er ongeveer 50,- aan uitgeven. Iemand een goede tip?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 24 nov 2016 20:54

Hoe breed is die 21Virages?

Tifosi levert bijv. modellen in een smalle uitvoering (en is redelijk betaalbaar)

Zullen vast wel meer merken aan smal spul doen, heb zelf via een tip van hier laatst een leuk brilletje van Ekoi op de kop getikt (geen idee of die "breed" of "smal" zijn eigenlijk...)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 24 nov 2016 20:59

50 euro is aardig krap trouwens, met 2 tientjes erbij kom je verder voor iets met meekleurende glazen

EDIT: of je moet even de opruiming van Ekoi meepakken (breedte wel even checken!) http://www.ekoi.fr/nl/41-fotochromatisc ... derway=asc

bee-em
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:33

bee-em 24 nov 2016 21:12

Voordelige maar complete en lichtgewicht Impress PH BSG-47 Sportbril van BBB met Fotochromische, meekleurende lenzen en een opberghoesje. ›

Bij Futurumshop voor € 59,95. Ergens anders misschien goedkoper ?


Ik heb ook smal gezicht en deze bril is perfect. Zelf heb ik deze bril bij de lbs gepast en ook gekocht. Perfect bij regenachtig weer en in de volle zon in Italië.
Verkooppunten vind je op de site van BBB.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 24 nov 2016 22:48

RKN schreef:Hoe breed is die 21Virages?

Tifosi levert bijv. modellen in een smalle uitvoering (en is redelijk betaalbaar)

Zullen vast wel meer merken aan smal spul doen, heb zelf via een tip van hier laatst een leuk brilletje van Ekoi op de kop getikt (geen idee of die "breed" of "smal" zijn eigenlijk...)
Die Ekoi brillen vind ik wel erg fraai. Welke heb je? En waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe snel kleuren de glazen van donker naar licht en andersom?

Ik vraag me sowieso af wat er beter is. 3 verschillende sets glazen zodat je van tevoren kan aanpassen aan het weer, of juist meekleurende die misschien niet meteen kleuren als je een tunnel in rijd of een bos in. Wat zijn jullie ervaringen?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 25 nov 2016 08:47

DrBibber schreef:Die Ekoi brillen vind ik wel erg fraai. Welke heb je? En waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe snel kleuren de glazen van donker naar licht en andersom?
Ik heb zelf een Perso Evo 5, maar dan met de "gewone" blauwe glazen (die vraag kan ik je dus niet mee helpen, maar volgens mij zitten hier wel meer afnemers van het spul van Ekoi op het forum)
DrBibber schreef:Ik vraag me sowieso af wat er beter is. 3 verschillende sets glazen zodat je van tevoren kan aanpassen aan het weer, of juist meekleurende die misschien niet meteen kleuren als je een tunnel in rijd of een bos in. Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn ervaring is dat het kliksysteem van die wisselbare glazen uiteindelijk lam raakt (wel na 5 jaar, dus dan wordt het ook een keer tijd voor wat nieuws :mrgreen: ). Had ooit een Alpina brilletje gekocht om op de skipiste tussen zwarte en contrast (die oranje) glazen te kunnen wisselen. Op de fiets zijn bij bewolkt weer onder de bomen die contrast glazen wel fijn, maar echt nodig is het niet; in principe kun je dan ook wel zonder zonnebril ;)
Ander verhaal is natuurlijk bij zonnig weer ineens de schaduw infietsen of andersom, dan zouden van die fotochromatische glazen wel handig zijn (maar imho niet onmisbaar)

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 27 nov 2016 21:42

Ik heb een smal gezicht (Oakley is echt niks voor mij) en ben heel blij met mn Rh++ Gotha en heb net idd Ekoi Perso 4 besteld en past prima. Had hem getest op de bikemotion. Rh+ lens wel betere kwaliteit.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 27 nov 2016 23:43

benvdv schreef:Ik heb een smal gezicht (Oakley is echt niks voor mij) en ben heel blij met mn Rh++ Gotha en heb net idd Ekoi Perso 4 besteld en past prima. Had hem getest op de bikemotion. Rh+ lens wel betere kwaliteit.

Ik denk dat het voor mij ook de Ekoi gaat worden. Het lijkt alleen alsof het merk vrij groot op de lens staat, ga je dit niet zien? En weet je toevallig of het product te retourneren is omdat je het "personaliseert"?

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 29 nov 2016 23:14

DrBibber schreef:
benvdv schreef:Ik heb een smal gezicht (Oakley is echt niks voor mij) en ben heel blij met mn Rh++ Gotha en heb net idd Ekoi Perso 4 besteld en past prima. Had hem getest op de bikemotion. Rh+ lens wel betere kwaliteit.

Ik denk dat het voor mij ook de Ekoi gaat worden. Het lijkt alleen alsof het merk vrij groot op de lens staat, ga je dit niet zien? En weet je toevallig of het product te retourneren is omdat je het "personaliseert"?
Ik denk het wel. Heb goede ervaringen met service van Ekoi maar check t anders even met ze. Het logo zit een klein beetje in de hoek, viel me ook op maar heb r daarna geen last meer mee gehad. Ik geef wel meer om de gotha, de lens is langer en vormt meer om het gezicht en zeker op zo'n koude dag als vandaag zou ik er minder last mee hebben gehad met de kou in mijn ogen.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

hugo147
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 apr 2013 10:51

hugo147 30 nov 2016 21:40

De service met Ekoi is zeker goed, hab ooit eens een helm besteld met de Vlaamse leeuw op en bij levering bleek dit verkeerd te zijn, heb gratis een ander gekregen en de verkeerde ook mogen houden.

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 02 dec 2016 20:46

Ik heb een smal hoofd en een brede neus.
Bij mij passen de volgende 3 modellen van Tifosi goed: Wasp, Tyrant 2.0 en Crit.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 dec 2016 08:02

Ik heb ook een smal hoofd en verschillende brillen van Tifosi. Ik wissel mijn glazen bijna nooit. Uiteindelijk vind ik een normale transparante lens het meest fijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie