Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Elektrische sokken

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 11 mar 2018 11:02

MarkVeenstra schreef: 09 mar 2018 08:33
statusquooh schreef: 08 mar 2018 18:39 Zonde van het geld elektrische sokken. Ik heb ooit een set in china gekocht.1 keer gebruikt, is niks.
Test n=1, 1 paar sokken voor 1 rit gebruikt, en daar conclusie op baseren voor de hele markt. Diederik Stapel zou jaloers zijn :?

Is je conclusie dat het zonde van je geld is om electrische sokken te kopen? Chinese electrische sokken? Of specifiek type/merk Chinese electrische sokken?

Jouw eigen oplossing vind ik overigens wel een prima tip om uit te proberen. Voordat je electrische sokken aanschaft.
ik denk zo ie zo zonde van het geld: je hebt altijd 2 batterijen nodig die je op je schoen kan klikken of aan de enkel moet bevestigen. De levensduur van de batterijen valt tegen . Maar als iemand er baat bij heeft prima. die folie van mij werkt altijd....zonder stroom en ik heb warme voeten...bovendien voel je het niet zitten.....alleen als je het na een dag trappen verwijdert zit het nogal vast.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 dec 2023 12:22

De laatste post hier is al bijna 6 jaar oud.
En ik heb ondanks northwave Celsius Arctic gtx winterschoenen nog steeds koude voeten.

Zijn er nog recentere ervaringen met electronisc verwarmde sokken?

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 01 dec 2023 13:21

Hanz Bé schreef: 01 dec 2023 12:22 De laatste post hier is al bijna 6 jaar oud.
En ik heb ondanks northwave Celsius Arctic gtx winterschoenen nog steeds koude voeten.

Zijn er nog recentere ervaringen met electronisc verwarmde sokken?
Geen ervaring met die sokken. Wel met elektrische zooltjes, Amazon, €45 ongeveer.
Werkt prima in mijn Northwave Arctic winterschoenen, eindelijk geen ijsklomp voeten meer.
Dogma F

steva03
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2015 19:47

steva03 01 dec 2023 18:29

ik rij al jaren in de winter met elektrische sokken. Momenteel heb ik al mijn tweede paar deze https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0BGB3BPH ... tails&th=1. Nooit heb ik hier koude voeten meer mee. Handige van deze is ook de app. Daar kun je mooi de hittestand mee instellen. Voor dat ik de sokken had, heb ik ook van alles geprobeerd. Ook Northwave winterschoenen. Die liggen nu al 4/5 jaar ongebruikt in de doos. Misschien maar eens op MP gaan zetten.

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 02 dec 2023 13:47

M'n vrouw heeft ook altijd koude handen en voeten. Raynoud in haar vingers.
Elektrische handschoenen heeft ze al. Dus die sokken ga ik eens even naar kijken. Merci

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 dec 2023 15:19

Ik heb ook maar eens een setje aangeschaft. Niet via Amazon, maar van Bertschat. Kon hiervoor nog een VVV-bon inzetten.
Helaas zijn ze er morgen nog niet, voor de geplande, koude gravel-clubrit. 🥶

Ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 02 dec 2023 19:10

Ben wel benieuwd naar de ervaringen n.a.v. Batterijen in combinatie met strakke broekspijpen en overschoenen

maarten1
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 06 dec 2012 20:32

maarten1 02 dec 2023 20:51

Bedankt havana om dit te delen... ik ken uw leed en ben ook een dwalende ziel op dat vlak... Kan je eventueel een link delen naar de bewuste sokken? Ik zou ze me ook aanschaffen. (de foto kon ik niet openen)

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 02 dec 2023 22:47

Bij de action: (geen aandelen)
https://www.action.com/nl-nl/p/3003086/ ... ndwarmers/
Goedkoop genoeg om te proberen, passen vast ook wel in sokken, of net boven de enkel. Dan blijft de rest ook wel warm.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 dec 2023 07:22

Hanz Bé schreef: 02 dec 2023 15:19 Ik heb ook maar eens een setje aangeschaft. Niet via Amazon, maar van Bertschat. Kon hiervoor nog een VVV-bon inzetten.
Helaas zijn ze er morgen nog niet, voor de geplande, koude gravel-clubrit. 🥶

Ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Goed!!
Houd echter wel rekening Hans dat je schoenen wat ruimer moeten zitten, die zooltjes bouwen wel wat hoger op dan het inlegzooltje dat nu in je schoen zit. Anders kom je ruimte tekort.
Ik rijd nu voor het 3e jaar met die zooltjes en ze werken nog steeds... :like:

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 03 dec 2023 07:38

Goed!!
Houd echter wel rekening Hans dat je schoenen wat ruimer moeten zitten, die zooltjes bouwen wel wat hoger op dan het inlegzooltje dat nu in je schoen zit. Anders kom je ruimte tekort.
Ik rijd nu voor het 3e jaar met die zooltjes en ze werken nog steeds... :like:
[/quote]

Ik heb ze enige jaren geleden ook gekocht, maar juist om de reden die je aangeeft weer terug gestuurd, want voor mij waren ze de dik, waardoor mijn schoen niet meer goed paste.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 dec 2023 07:41

scottpch schreef: 03 dec 2023 07:22
Hanz Bé schreef: 02 dec 2023 15:19 Ik heb ook maar eens een setje aangeschaft. Niet via Amazon, maar van Bertschat. Kon hiervoor nog een VVV-bon inzetten.
Helaas zijn ze er morgen nog niet, voor de geplande, koude gravel-clubrit. 🥶

Ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Goed!!
Houd echter wel rekening Hans dat je schoenen wat ruimer moeten zitten, die zooltjes bouwen wel wat hoger op dan het inlegzooltje dat nu in je schoen zit. Anders kom je ruimte tekort.
Ik rijd nu voor het 3e jaar met die zooltjes en ze werken nog steeds... :like:
Ik geloof dat mijn post niet duidelijk was. Ik heb geen zooltjes aangeschaft, maar electrisch verwarmde sokken.
Dus dat zou voor de schoenmaat geen gevolg moeten hebben.

Plaats reactie