Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wat is nu een goed winterjack

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 21 jan 2021 22:35

Ik heb een Leonie van Cafe du Cycliste, ik zweet ook nogal makkelijk, maar dat is met dit jack bijna nooit een probleem, tenzij ik mezelf echt kapot aan het rijden ben. Ik zou het zo weer kopen. De stijl moet je alleen wel aanspreken.

marcel1966
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35

marcel1966 21 jan 2021 23:02

Ik heb de Castelli Alpha maar ook de Galibier Mistral pro. Die laatste is (bijna) net zo goed als de eerste maar kost slechts 1/3 van de Castelli.
Marcel

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 22 jan 2021 10:52

In bezit van een castelli gabba, santini winterjacket, lapassione winterjacket.

op de racer.
Wat ik het meest prettige vind is een thermo ondershirt, (long-sleeve) jersey en als buitenste laag een windjasje (Pearl Izumi Pro Barrier Lite Jacket) waarbij de rits 2zijdig is. Ik fiets meestal met de onderkant een centimeter of 10 open en daar speel ik wat mee gedurende mijn rit. Bij inspanning wel eens tot bijna boven open, altijd droge en warme rug. Het nadeel is dat het kan gaan flapperen tegen je bovenbenen bij hoge snelheid. Naar gelang buitentemperatuur doe ik een dik of dun thermoshirt en een lang of korte mouw truitje eronder.

op mtb santini of bioracer winterjacket met dwr.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 22 jan 2021 12:45

Ik heb de Pearl Izumi Select Escape Softshell voor extreme kou, ding is anders echt te warm. Alleen goed als echt vriest. Verder gebruik ik eigenlijk nooit jacks. Bij temperaturen tussen 0-10 gebruik ik de Castelli Fondo Fz, met Craft warm ondershirt en eventueel met skipully er tussen

steva03
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2015 19:47

steva03 26 jan 2021 12:22

Einstein schreef: 21 jan 2021 11:49
robitero schreef: 21 jan 2021 09:54 Onderstaand jack van AGU

POLARTEC ALPHA THERMOJACK PREMIUM HEREN DWR.

Zelf heb ik hier de body van en ik ben er erg over te spreken. Zowel de kwaliteit als de afwerking is erg goed. De polartec voering is ook lekker warm.
Ik lees goede reviews en via de rug is er sprake van goede ventilatie.
Als je deze bedoelt
https://www.mantel.com/agu-polartec-alpha-fietsjack
Dit is een fantastisch winterjack. Dit is de 2e winter dat ik er mee rij. Vorige winter bij Mantel in Arnhem gekocht. De oudste review die er bij staat is ook van mij. Het was een slok geld, maar elke euro waard.
Vorig weekend en afgelopen weekend respectievelijk 4,5 uur en 3 uur mee gefietst. Met alleen een lange mouw thermo van Odlo eronder, totaal geen kou gehad.
Boven de 5 graden is het jack te warm daar heb ik dan een Castelli Mortirolo en Castelli Gabba (allebei de 1e versie) voor, daar rij ik ook al zo'n 7 jaar mee. Ook goede jacks alleen niet geschikt voor temperaturen onder de 5 graden.

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 03 mar 2021 13:31

Gisteren een Assos MilleJacket_EVO7 jas gekocht en vanochtend mijn eerste rondje mee gereden. Heerlijke jas i.c.m. een Assos Winter baselayer.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 03 mar 2021 19:24

Ik betwijfel of je überhaupt winterjacks hebt die aan de voorkant winddicht zijn en aan de rugzijde ventileren. Wat wel handig zou zijn is een winterjack met in het rugpand twee ritssluitingen over de lengte van de rug die je al na gelang behoefte kan open ritsen, maar of die er zijn . . . . ? ik heb dat systeem met een Castelli Confronto regenjack.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie