Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wat is nu een goed winterjack

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 20 jan 2021 20:56

Ik ben op zoek naar een jack die aan de voorkant wind dicht is en op de rug niet.
Welke raden jullie aan?

Welke raden jullie aan?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 20 jan 2021 22:11

Afhankelijk van de temperatuur heeft Assos als Castelli fijne jacks. Van beide merken heb ik verschillende voor verschillende temperaturen.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 20 jan 2021 23:57

walters schreef: 20 jan 2021 22:11 Afhankelijk van de temperatuur heeft Assos als Castelli fijne jacks. Van beide merken heb ik verschillende voor verschillende temperaturen.
Weet je toevallig ook of de achterkant ventilerend is of is deze winddicht?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

robitero
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 apr 2011 17:33

robitero 21 jan 2021 09:54

Onderstaand jack van AGU

POLARTEC ALPHA THERMOJACK PREMIUM HEREN DWR.

Zelf heb ik hier de body van en ik ben er erg over te spreken. Zowel de kwaliteit als de afwerking is erg goed. De polartec voering is ook lekker warm.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 jan 2021 11:49

robitero schreef: 21 jan 2021 09:54 Onderstaand jack van AGU

POLARTEC ALPHA THERMOJACK PREMIUM HEREN DWR.

Zelf heb ik hier de body van en ik ben er erg over te spreken. Zowel de kwaliteit als de afwerking is erg goed. De polartec voering is ook lekker warm.
Ik lees goede reviews en via de rug is er sprake van goede ventilatie.
Als je deze bedoelt
https://www.mantel.com/agu-polartec-alpha-fietsjack
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

robitero
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 apr 2011 17:33

robitero 21 jan 2021 14:24

Die bedoel ik :like:

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 jan 2021 14:27

robitero schreef: 21 jan 2021 14:24 Die bedoel ik :like:
Zijn moeilijk verkrijgbaar. In de omschrijving staat alleen niet
THERMOJACK
Denk je dat het om de zelfde gaat?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

robitero
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 apr 2011 17:33

robitero 21 jan 2021 14:45

Ja, dit is de jas die ik bedoel!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2021 14:57

Ik heb zelf de Castelli Alpha. Dit is de winterversie van de Gabba/Perfetto. Heeft een binnenjasje. De pasvorm nog altijd vrij strak.

Op de racefiets draag ik 'm vanaf 5 graden en kouder. Op de MTB is de Alpha bij die temperatuur te warm voor mij, dus dan moet het nog een paar graden kouder zijn.

Erg fijne jas. In theorie bereik je met een Gabba met een extra laag hetzelfde, maar toch is de Alpha in de praktijk warmer doordat de mouwen ruimer zijn en de stof van de buitenkant dikker.

Een Alpha heb je in het Nederlandse klimaat niet vaak nodig. Vorig jaar precies 1x aan gehad. Dit jaar is het kouder en heb 'm al zeker 5x gedragen. De rest van de winter kan ik toe met de Gabba met 1 of 2 thermo's.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2021 15:44

Voor een duurritje op de racefiets van <5gr vind ik een Gabba met dik thermoshirt niet fijn meer. Dan heb ik een overjarig Assos winterjack.
Voor de atb is het inderdaad dat winterjack met een dun ondershirt of de Gabba met een medium shirt. Persoonlijk zou ik altijd investeren in een goed Gabba(-achtig) jack en dan spelen met de onderkleding. die Gabba heb je zoveel plezier van in zovele omstandigheden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 jan 2021 17:11

daniel1975 schreef: 21 jan 2021 15:44 Voor een duurritje op de racefiets van <5gr vind ik een Gabba met dik thermoshirt niet fijn meer. Dan heb ik een overjarig Assos winterjack.
Voor de atb is het inderdaad dat winterjack met een dun ondershirt of de Gabba met een medium shirt. Persoonlijk zou ik altijd investeren in een goed Gabba(-achtig) jack en dan spelen met de onderkleding. die Gabba heb je zoveel plezier van in zovele omstandigheden.
Ik heb de Perfetto maar met het fietsen transpireer ik te snel en krijg dan een koude rug. Dit ondanks welke ondershirt dan ook. Ik zoek dan naar een alternatief, een jacket die aan de voorkant winddicht is en op de rug ventileert.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 21 jan 2021 21:38

Einstein schreef: 21 jan 2021 17:11
daniel1975 schreef: 21 jan 2021 15:44 Voor een duurritje op de racefiets van <5gr vind ik een Gabba met dik thermoshirt niet fijn meer. Dan heb ik een overjarig Assos winterjack.
Voor de atb is het inderdaad dat winterjack met een dun ondershirt of de Gabba met een medium shirt. Persoonlijk zou ik altijd investeren in een goed Gabba(-achtig) jack en dan spelen met de onderkleding. die Gabba heb je zoveel plezier van in zovele omstandigheden.
Ik heb de Perfetto maar met het fietsen transpireer ik te snel en krijg dan een koude rug. Dit ondanks welke ondershirt dan ook. Ik zoek dan naar een alternatief, een jacket die aan de voorkant winddicht is en op de rug ventileert.

Ik herken het probleem, gebruik of Castelli alpha ros light of Assos GT mille of Gt mille winter, beide met goed ventilerende rug. Is het kouder (rond de 0 graden0 dan Castelli alpha ros of Assos Gt mille ultraz. Onderlagen afhankelijk van temperatuur en wind en/of regen twee of 3 dunne lagen.

Plaats reactie