Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 20 jun 2019 18:17

Drossie2 schreef: 05 mei 2019 10:57 Ik heb een broek van Spexcel en eentje van Raccmer. De kwaliteit van het zeem is bij Spexcel 10x beter dan bij Raccmer. Het zeem van Racmmer is amper een zeem te noemen. Die broek van Spexcel is echt goed!

Ik heb deze broek: https://www.aliexpress.com/item/Latest- ... st=ae803_3
Deze week die broek van spexcel ontvangen. Prima zeem in en de kwaliteit van de stof is prima. Had alleen wel een paar cm korter gekund in mijn geval. En die eindstukken kleven echt om je benen en geven geen mm mee. Geweldige broek voor de prijs.

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 20 jun 2019 18:56

statusquooh schreef: 20 jun 2019 18:17
Drossie2 schreef: 05 mei 2019 10:57 Ik heb een broek van Spexcel en eentje van Raccmer. De kwaliteit van het zeem is bij Spexcel 10x beter dan bij Raccmer. Het zeem van Racmmer is amper een zeem te noemen. Die broek van Spexcel is echt goed!

Ik heb deze broek: https://www.aliexpress.com/item/Latest- ... st=ae803_3
Deze week die broek van spexcel ontvangen. Prima zeem in en de kwaliteit van de stof is prima. Had alleen wel een paar cm korter gekund in mijn geval. En die eindstukken kleven echt om je benen en geven geen mm mee. Geweldige broek voor de prijs.
Ben benieuwd, heb 'm ook besteld.
Doet me deugd dat je de pijpen lang vindt. Voor mij geldt dat broeken meestal te kort zijn.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 503
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 20 jun 2019 20:55

https://www.aliexpress.com/item/RION-Cy ... 5366HpMUIf

Vorige week deze bib besteld en is al in NL volgens de tracking. Ben benieuwd.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 21 jun 2019 09:50

van de Track and trace hoef je niet veel te verwachten ;) Die zit alleen op duurdere (vaak electrische) producten.
Het is gewoon afwachten uit China, ene keer is het er met een week, en als je pech hebt kan je er 5 a 6 weken op wachten. Aankomen doet het overigens altijd :)

Zelf tot nu toe prima ervaringen met China fietskleding, shirtjes zijn van prima kwaliteit. De meeste zemen kan ik prima 100km op fietsen.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 21 jun 2019 11:17

Ligt helemaal aan de manier van verzenden.

Als de verkoper b.v. Aliexpress standard shipping biedt dan kun je ook een potmeter of capacitor van een euro met T&T volgen.
Standard shipping wordt bij mij vrijwel altijd binnen tien dagen bezorgd (Aliexpress zelf geeft 13 dagen aan) tenzij het pakje bij de douane blijft hangen. Maakt mij dan ook niet uit om soms wat extra te betalen voor standard shipping.

Met kleding moeten ze soms creatieve oplossingen bedenken om toch goedkoop te kunnen verzenden omdat de pakketjes vaak wel licht zijn maar niet klein uitvallen. Zo heeft een jas van mij een tocht om de wereld.gemaakt voordat hij bij mij meer dan een maand later bezorgd werd. China->Maleisië->Canada->Zweden->NL. De verpakking was na deze tocht dermate beschadigd dat PostNL zogenaamd de opgegeven waarde niet meer kon lezen en dus "genoodzaakt" was om het pakket vast te houden tot ik documentatie kon overleggen aangaande de waarde. Uiteraard was deze "service" niet gratis. Terwijl de waarde wel onder de grenswaarde voor invoerrechten lag, mocht ik 10.50 betalen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

CDBE
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 21 jun 2019 12:19

Welke maten nemen jullie dan? Heb er ooit eens boxershorts gekocht en heb toen XXXl moeten bestellen... en ik ben 1m75 en weeg 68kg
Specialized Sl7 pro Sram Force

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 21 jun 2019 12:40

Meten.. Bij shirtjes staan vaak wel een maattabel met diverse maten.
ik meet dan altijd de maat van je borst, en kijk dan welk maat shirt erbij past.
9/10 keer bestel ik dan ook die maat bibshort mee.

Als er geen maattabel bij op staat, vragen aan de verkoper of hij een tabel heeft, en anders koop ik er niks.. en kijk ik verder naar een andere aanbieder.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 jun 2019 13:17

CDBE schreef: 21 jun 2019 12:19 Welke maten nemen jullie dan? Heb er ooit eens boxershorts gekocht en heb toen XXXl moeten bestellen... en ik ben 1m75 en weeg 68kg
2 shirts van specxel maat l zijn heel dun maar zitten perfect.
1.86 en 78kg.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 21 jun 2019 13:35

even off topic over verzendtijden.
Ik heb eens een cd ergens gekocht (ander werelddeel) en dat duurde maar en na een week of 5 kwam hij toch aan.Wat bleek, diegene die hem verstuurde ...had geen land op de verpakking gezet(vergeten) en ipv Netherlands was hij eerst verstuurd naar New Zealand.!Wel mooi ...dat ze hem daar loodrecht onderons, wel gewoon kosteloos doorsturen na zelf te hebben opgezocht waar mijn adres(zonder land dus) bij hoorde.
Mooi wereldreisje achter de rug dus, had die cd.

Dat is nog eens service van de NewZeelandse post. :like:

En aflevertijden bij Ali is net als het weer van morgen.Moet je maar gewoon afwachten.

Ik heb wel eens zolang moeten wachten, dat ik dacht.Als ik het met de fiets had opgehaald , ik het nog sneller hier had en een andere keer is het binnen een dag 0f 8.

PS IK vind alleen de verkoopaantallen van produkten bij AliEx.,zo absurd laag. Zie je bv dat een shirt(hou dat maar aan) 200xbesteld is.Of een fietsmagneet zeg maar 80x. Of een fietsstuur 40x enz.Dat zijn toch minieme aantallen.Stelt geen donder voor.
Daar begrijp ik niets van. Want alleen al in China zelf wonen 1,3 Miljard :shock: mensen.
Waar zouden die online kopen dan???

Iemand een idee hoe dat zit? :?:

hayes

hayes 21 jun 2019 21:14

Ik merk dat producten dikwijls niet lang aangeboden worden.
Veel wat ik al bestelde, wordt nu niet meer aangeboden door dezelfde shop. Hetzelfde product wordt dikwijls door tientallen zo niet honderden shops aangeboden.

Die Spexcel broek hier enkele posts boven heb ik trouwens ook. Eénmaal in de Spexcel versie, éénmaal met een geit/schaap op de zijkant ;) En ik heb hem nu nog eens besteld met het Engels woord 'leegte' op de pijp. Dus ik vind het wel een fijne broek ;-)

ncornelisse schreef: 20 jun 2019 20:55 https://www.aliexpress.com/item/RION-Cy ... 5366HpMUIf

Vorige week deze bib besteld en is al in NL volgens de tracking. Ben benieuwd.

Ik ben benieuwd naar je ervaring met deze. Had die ook al op m'n lijstje gezet.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 503
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 21 jun 2019 22:14

Vanmiddag binnengekregen. Op het eerste gezicht een mooie broek, goede stof en een zeem die in dikte toeneemt naar achter toe.
De stof aan de voorzijde loopt iets verder door naar de buik. Niet echt mijn ding, maar nog geen ervaring tijdens het fietsen hoe dat voelt.

Broek is verpakt in een fancy zakje, voelt premium aan. Morgen zal ik de broek even testen.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 22 jun 2019 12:41

codex schreef: 21 jun 2019 13:35 ...
PS IK vind alleen de verkoopaantallen van produkten bij AliEx.,zo absurd laag. Zie je bv dat een shirt(hou dat maar aan) 200xbesteld is.Of een fietsmagneet zeg maar 80x. Of een fietsstuur 40x enz.Dat zijn toch minieme aantallen.Stelt geen donder voor.
Daar begrijp ik niets van. Want alleen al in China zelf wonen 1,3 Miljard :shock: mensen.
Waar zouden die online kopen dan???

Iemand een idee hoe dat zit? :?:
Op Aliexpress opereren honderden bedrijfjes (net als BOL.COM), die exact dezelfde spullen verkopen. Het is maar net waar jij hebt besteld.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie