Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 jul 2018 07:20

Spexcel heeft goed spul, maar is behoorlijk traag wat betreft verzending en vaag (vergeten, gecanceld, noem maar op). Aan de andere kant, wat kan en wil je verwachten van een shirtje van pak 'm beet € 15,00 bezorgd per "luchtpost" vanuit China?
Ik heb mij vaak afgevraagd hoe ze het kunnen doen voor die bedragen.....
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 jul 2018 08:38

Ik heb mijn spexcel shirt gekocht via Bike Apparel factor store,2 weken levertijd gehad.
Gisteren aan gehad,shirt is dun maar zit als gegoten.
Advies is wel om zo min mogelijk in de achterzakken te doen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 13 jul 2018 17:46

nijkie schreef: 13 jul 2018 08:38 Ik heb mijn spexcel shirt gekocht via Bike Apparel factor store,2 weken levertijd gehad.
Gisteren aan gehad,shirt is dun maar zit als gegoten.
Advies is wel om zo min mogelijk in de achterzakken te doen.
Zit als gegoten geef je aan. Als je het vergelijkt met meer gerenommeerde merken, welke merk(en) heb je nog meer?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 jul 2018 19:21

Castelli Sportful Bioracer Gobik Santini.
Maar altijd passen is mijn advies.
Ik ben 1.86 79kg en lange benen dus meeste shirts zitten opgerold aan de voorzijde.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 16 jul 2018 11:44

Negen dagen tussen betaling en verzending. bij Spexcel, vorige keer 4 dagen. Worden te populair precies.

i-mac

i-mac 22 jul 2018 16:28

Een paar weken geleden een custom jersey besteld. Eergisteren vroeg ik of de zipper in het zwart was (zwarte trui). Niet dus. Geen probleem, want ik had het vergeten te vermelden. Blijkt nu dat ze de trui opnieuw maken. Dit had ik echt niet verwacht ... Aangezien de trui niet veel kost (€18), ga ik zeker vragen om een extra bijdrage te mogen doen. Wat een service :like:

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 07 aug 2018 10:06

de helft van mijn spexcel bestelling is eindelijk binnen. Zal het een paar keer testen, maar voorlopig ziet het er goed uit!

izzibram
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:29

izzibram 07 aug 2018 12:27

2 weken geleden een shirt korte mouw besteld bij JIASHUO Official Store via Ali en gister ontvangen. Maar L past perfect, heb normaal ook maat 4/L in Bioracer (1.80 m en 80 kg). Fijne stof en super afwerking. Heeft diverse moderne shirts maar ook veel retro shirts uit de jaren 70/80.

https://m.aliexpress.com/store/storeHom ... =223748728#/
Race: Scott Addict 10 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 08 aug 2018 09:33

Die speciale broek bij Spexcel met zakken aan de zijkant is in ieder geval niet de moeite. Niet kopen zou ik zeggen. Ik wacht nog even af hoe hij het afhandelt maar hij is redelijk agressief begonnen met onderhandelen :')

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 09 aug 2018 16:43

Wat is er mis met je broek en waar wil je naar toe met je 'onderhandelingen'?

Het is volgens mij een nieuw product, dus dan is het altijd een beetje afwachten wat je krijgt. Zeker met een 'innovatief' product. Goed dat je je verhaal deelt (zou iets meer details over het product toevoegen) en vooral op Ali ook het product reviewen. Verder is het denk ik je verlies nemen en niet hopen dat je iets van je paar euro's terugkrijgt, zeker niet als je wel gewoon je product hebt gekregen.

Overigens zei ik een paar posts geleden dat ik ook nog op mijn shirt wachtte, 2 dagen later ontvangen en is wederom een mooi shirt voor niet al te veel geld. Ok, verzending ging langzaam en een beetje vaag, maar als je voor een 15 euro iets uit China haalt kan dat zomaar het geval zijn, alhoewel het bij andere shops wel kan...
Enige wat me wel stoort is dat bij elk nieuw shirt de maattabel weer net iets anders is.

hayes

hayes 10 aug 2018 14:45

Een tip als je bij Ali bestelt.
Via Cashback sites kan je korting krijgen in de vorm van een cashback. Op Ali bv altijd 6% korting.

Ik heb m'n fiets gekocht bij Merlin cycles en via givingassistant website zowat 60-700 euro cashback gekregen.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 13 aug 2018 12:59

Spykerracing90 schreef: 09 aug 2018 16:43 Wat is er mis met je broek en waar wil je naar toe met je 'onderhandelingen'?

Het is volgens mij een nieuw product, dus dan is het altijd een beetje afwachten wat je krijgt. Zeker met een 'innovatief' product. Goed dat je je verhaal deelt (zou iets meer details over het product toevoegen) en vooral op Ali ook het product reviewen. Verder is het denk ik je verlies nemen en niet hopen dat je iets van je paar euro's terugkrijgt, zeker niet als je wel gewoon je product hebt gekregen.

Overigens zei ik een paar posts geleden dat ik ook nog op mijn shirt wachtte, 2 dagen later ontvangen en is wederom een mooi shirt voor niet al te veel geld. Ok, verzending ging langzaam en een beetje vaag, maar als je voor een 15 euro iets uit China haalt kan dat zomaar het geval zijn, alhoewel het bij andere shops wel kan...
Enige wat me wel stoort is dat bij elk nieuw shirt de maattabel weer net iets anders is.
Een volledige review kan ik niet schrijven, nog geen 100 km er mee op zitten maar dat nieuwe groene chamois kan het niet vinden met mijn achterwerk. Veel te klein/raar gepositioneerd. Maar goed, daar kan de verkoper niet aan doen.

Toen ik hem uitpakte viel het mij al op dat de naden allemaal wat slordiger waren dan mijn vorige spexcel broek. Niets dat een schaar niet kan oplossen, natuurlijk.

Maar dan tijdens de tweede rit: steek je iets in de zijzakken, dan scheuren die gewoon.
Eerste probeersel was mijn gsm. Oké, misschien is die te zwaar dan. Gewoon wat gelletjes ingestoken om te testen en scheurt ook direct. Echt gewoon te zwak materiaal.

Heb foto's doorgestuurd naar de verkoper en die zegt dat hij een nieuwe (andere) opstuurt indien ik nog een bestelling doe, maar geloven doe ik hem niet echt.

Kan er mee leven dat dit eentje voor de vuilbak is (want zou eigenlijk nog mee te fietsen zijn zonder die zakken) maar gewoon de manier van werken vind ik niet kunnen. Reageert eerst agressief, liegen over tracking nummers, ... Heb dan liever dat ze zelf zeggen dat het langer zal duren, maar volgens mij doen ze dat om te foefelen met de verzendtijden van aliexpress.

Plaats reactie