Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 20 nov 2018 14:57

Orlok schreef: 20 nov 2018 13:45
Stoffa schreef: 20 nov 2018 12:16 Is het hier toegestaan om namaakitems te bespreken? Eerlijk gezegd verrast me dat nogal, omdat het naar mijn weten illegaal is.
Dan heb ik het uiteraard over de overduidelijke Rapha-namaak van Spexcel.
. . . en welke van Rapha bedoel je dan.? :roll:
Ik ga het overduidelijke niet toelichten, sorry. Kijk zelf maar even op de Rapha-site.
Djemz schreef: 20 nov 2018 12:49
Stoffa schreef: 20 nov 2018 12:16 Is het hier toegestaan om namaakitems te bespreken? Eerlijk gezegd verrast me dat nogal, omdat het naar mijn weten illegaal is.
Dan heb ik het uiteraard over de overduidelijke Rapha-namaak van Spexcel.
Als het logo er niet op staat wordt het niet gezien als namaak.
Hier kan ik dan weer meer mee dan de (trollerige) reactie van Orlok.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 20 nov 2018 15:14

Dus alle basis shirts met een simpel streepje over de borst zijn nu ineens een Rapha rip off?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 nov 2018 15:16

Stoffa schreef: 20 nov 2018 14:57
Orlok schreef: 20 nov 2018 13:45
Stoffa schreef: 20 nov 2018 12:16 Is het hier toegestaan om namaakitems te bespreken? Eerlijk gezegd verrast me dat nogal, omdat het naar mijn weten illegaal is.
Dan heb ik het uiteraard over de overduidelijke Rapha-namaak van Spexcel.
. . . en welke van Rapha bedoel je dan.? :roll:
Ik ga het overduidelijke niet toelichten, sorry. Kijk zelf maar even op de Rapha-site.
Wat presentatie foto betreft lijkt het wel op elkaar, maar daar houdt het m.i. wel mee op, tenslotte zijn het beide zgn. jersey's met korte mouwen en drie achterzakken zonder overeenkomstige details en naams aanduidingen, dus . . . . . geen namaak vlgns mij. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 20 nov 2018 15:59

Jongens iedereen die niet kan inzien dat dit namakerij is moet naar de oogarts. Dat heeft niets te maken met het streepjespatroon, of korte mouwen en drie achterzakken hebben, dit is pure Rapha-namaak. Niets meer, niets minder.

Blijkbaar kan dit op het Fietsforum door de beugel omdat het zonder Rapha-labeltje er op is. Desalniettemin merkwaardig omdat het overduidelijk chinese nepperij is, maar goed.
Verwonderde me er over dat namaakspul hier zo en plein public wordt besproken, thats all.

hayes

hayes 20 nov 2018 16:06

Als ik kijk op de Rapha site staat de witte streep altijd bovenaan en de gekleurde er onder.
Bij Spexcel net omgekeerd. Natuurlijk is dit imitatie, maar namaak is het dan niet.

Het aantal merken dat bijna krak dezelfde shirts/jassen heeft, is niet meer te tellen, en heus niet enkel Chinese.

hayes

hayes 20 nov 2018 16:07

M'n RX+ winterjasje is na 15 keer dragen al aan het scheuren aan de achterzakken. Mag (midden in de winter) terug om na te gaan of ze het zullen erkennen als garantiegeval...
M'n Ali wintervestje na een hele winter nog niets aan op te merken.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 nov 2018 16:52

RKN schreef: 20 nov 2018 15:14 Dus alle basis shirts met een simpel streepje over de borst zijn nu ineens een Rapha rip off?
in dat geval kan Andrea Tafi ook zijn borst natmaken...

Afbeelding


:mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Supergrover op 22 nov 2018 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 22 nov 2018 12:37

Het windjacket wat ik in China gekocht heb, lijkt er enigzins op, maar heeft gewoon z'n eigen merknaam overal op.
En word in de shop ook gewoon aangeduid met deze merknaam.

Imitatie, wellicht, namaak? Nee
Rule #5

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 23 nov 2018 23:02

Stoffa schreef: 20 nov 2018 15:59 Jongens iedereen die niet kan inzien dat dit namakerij is moet naar de oogarts. Dat heeft niets te maken met het streepjespatroon, of korte mouwen en drie achterzakken hebben, dit is pure Rapha-namaak. Niets meer, niets minder.

Blijkbaar kan dit op het Fietsforum door de beugel omdat het zonder Rapha-labeltje er op is. Desalniettemin merkwaardig omdat het overduidelijk chinese nepperij is, maar goed.
Verwonderde me er over dat namaakspul hier zo en plein public wordt besproken, thats all.
Volledig mee eens. Neem nou die high vis roze trui met lange mouwen. Ze noemen 'm zelfs hetzelfde. Inderdaad volledig namaak. Nu weet ik dat Rapha rechtszaken heeft gevoerd tegen Torm, ook vanwege dezelfde looks. Nou, Torm is vergeleken met die dat Spexcel nog roomser dan de paus.

Torm is functioneel niet slechter dan Rapha, simpelweg omdat het materiaal (Sportswool) gewoon heel goed is. Maar als je een Rapha imitatie draagt van een of ander glimmend polyester stofje, heeft dat wat mij betreft toch wel een hoog ik-draag-een-goede-imitatie-rolex-want-je-ziet-het-verschil-toch-niet gehalte.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 23 nov 2018 23:49

JC80 schreef: 23 nov 2018 23:02
Stoffa schreef: 20 nov 2018 15:59 Jongens iedereen die niet kan inzien dat dit namakerij is moet naar de oogarts. Dat heeft niets te maken met het streepjespatroon, of korte mouwen en drie achterzakken hebben, dit is pure Rapha-namaak. Niets meer, niets minder.

Blijkbaar kan dit op het Fietsforum door de beugel omdat het zonder Rapha-labeltje er op is. Desalniettemin merkwaardig omdat het overduidelijk chinese nepperij is, maar goed.
Verwonderde me er over dat namaakspul hier zo en plein public wordt besproken, thats all.
Volledig mee eens. Neem nou die high vis roze trui met lange mouwen. Ze noemen 'm zelfs hetzelfde. Inderdaad volledig namaak. Nu weet ik dat Rapha rechtszaken heeft gevoerd tegen Torm, ook vanwege dezelfde looks. Nou, Torm is vergeleken met die dat Spexcel nog roomser dan de paus.

Torm is functioneel niet slechter dan Rapha, simpelweg omdat het materiaal (Sportswool) gewoon heel goed is. Maar als je een Rapha imitatie draagt van een of ander glimmend polyester stofje, heeft dat wat mij betreft toch wel een hoog ik-draag-een-goede-imitatie-rolex-want-je-ziet-het-verschil-toch-niet gehalte.
Helemaal met je eens. Ga dan in Agu rijden als je Rapha te duur vindt, die Spexcelzooi ziet er echt niet uit. En mensen maar denken dat ze voor een duppie op de eerste rang zitten. Daarnaast is t treurig te zien hoe men hier probeert recht te lullen dat Rapha wordt nageaapt.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 24 nov 2018 11:44

Stoffa schreef: 23 nov 2018 23:49
JC80 schreef: 23 nov 2018 23:02
Stoffa schreef: 20 nov 2018 15:59 Jongens iedereen die niet kan inzien dat dit namakerij is moet naar de oogarts. Dat heeft niets te maken met het streepjespatroon, of korte mouwen en drie achterzakken hebben, dit is pure Rapha-namaak. Niets meer, niets minder.

Blijkbaar kan dit op het Fietsforum door de beugel omdat het zonder Rapha-labeltje er op is. Desalniettemin merkwaardig omdat het overduidelijk chinese nepperij is, maar goed.
Verwonderde me er over dat namaakspul hier zo en plein public wordt besproken, thats all.
Volledig mee eens. Neem nou die high vis roze trui met lange mouwen. Ze noemen 'm zelfs hetzelfde. Inderdaad volledig namaak. Nu weet ik dat Rapha rechtszaken heeft gevoerd tegen Torm, ook vanwege dezelfde looks. Nou, Torm is vergeleken met die dat Spexcel nog roomser dan de paus.

Torm is functioneel niet slechter dan Rapha, simpelweg omdat het materiaal (Sportswool) gewoon heel goed is. Maar als je een Rapha imitatie draagt van een of ander glimmend polyester stofje, heeft dat wat mij betreft toch wel een hoog ik-draag-een-goede-imitatie-rolex-want-je-ziet-het-verschil-toch-niet gehalte.
Helemaal met je eens. Ga dan in Agu rijden als je Rapha te duur vindt, die Spexcelzooi ziet er echt niet uit. En mensen maar denken dat ze voor een duppie op de eerste rang zitten. Daarnaast is t treurig te zien hoe men hier probeert recht te lullen dat Rapha wordt nageaapt.
Ook wel kort door de bocht dat het er plots niet meer uitziet als het Rapha logotje er niet aan hangt. Als je zegt dat het er voor de rest hetzelfde eruit ziet dan moet je ook zeggen dat het er net zo goed of slecht uit ziet als de originele Rapha

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 nov 2018 12:13

Stoffa schreef: 23 nov 2018 23:49Helemaal met je eens. Ga dan in Agu rijden als je Rapha te duur vindt, die Spexcelzooi ziet er echt niet uit. En mensen maar denken dat ze voor een duppie op de eerste rang zitten. Daarnaast is t treurig te zien hoe men hier probeert recht te lullen dat Rapha wordt nageaapt.
Je begon met de stellen dat je vond dat het niet kon om op het forum 'reclame' te maken voor namaak-kleding van Rapha vanwege inbreuk op merkenrecht en intellectueel eigendom. Dat is imho een verdedigbare stelling.
Inmiddels zijn we bij een waarde-oordeel aanbeland.
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om zuinig met mijn budget om te gaan, Het risico om voor l*l te lopen neem ik dan maar op de koop toe. Aangezien de douane de kleding er nog niet als counterfitting uithaalt en in de destructor gooit, valt het met de inbreuk op het merkenrecht ook nog wel mee. M.a.w. als de douane het goed vindt, vind ik het ook goed.

Plaats reactie