Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

hayes

hayes 11 mei 2018 09:09

linkje: https://nl.aliexpress.com/item/Customiz ... 0.0.U6WcbX

Kwaliteit is ok. De mouwen en de kraag zouden net iets strakker mogen. Maar een sik in fietspositie zit, flappert er niets.
Qua maatvoering moet ik 1 maatje groter nemen, maar hun maattabel klopt redelijk goed.

Ikzelf heb het redelijk sober gehouden. Effen kleur, witte ban dop de linkermouw en m'n naam achteraan net onder de kraag. De communicatie verliep omwille van hun Engels soms wat gebrekkig maar kwam allemaal goed.

Afbeelding

JapioK
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:23

JapioK 21 mei 2018 18:52

Ik ben redelijk nieuw, net begonnen met serieus fietsen en ik zat rond te kijken naar leuke kleding. Nu bestel ik wel eens wat via aliexpress aan kabels en zag daar ook wat leuke kledij langskomen. Leuk shirt besteld maar nu kom ik erachter dat rapha een hip(ster) wielerkleding merk is. Iemand ervaring met dat soort nepspul? En wat zijn wel beteouwbare merken/shops op ali?

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 24 mei 2018 21:49

JapioK schreef: 21 mei 2018 18:52 Ik ben redelijk nieuw, net begonnen met serieus fietsen en ik zat rond te kijken naar leuke kleding. Nu bestel ik wel eens wat via aliexpress aan kabels en zag daar ook wat leuke kledij langskomen. Leuk shirt besteld maar nu kom ik erachter dat rapha een hip(ster) wielerkleding merk is. Iemand ervaring met dat soort nepspul? En wat zijn wel beteouwbare merken/shops op ali?
Ik heb zelf goede ervaringen met het merk Santic. Geen imitatiemerk maar maakt gewoon zijn eigen kleding van goede kwaliteit. Wel iets duurder dan de andere imitatiekeding, maar dit is ook echt wel te merken aan de kwaliteit. Ik heb inmiddels een bib waar ik nog geen €20,- voor betaald heb en ik zo 3 a 4 uur in kan fietsen. Ook nog een regenjas, shirt en een muts allen van dezelfde kwaliteit. Maatvoering is gewoon zoals mijn eigen kledingmaat dus makkelijker dan de 5XL die je van andere Chinese merken moet bestellen.

Alexswart
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 aug 2017 10:31

Alexswart 24 mei 2018 23:08

Heeft iemand ervaring met helmen uit china, ik zie er een aantal mooie voorbij komen

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2018 07:31

Alexswart schreef: 24 mei 2018 23:08 Heeft iemand ervaring met helmen uit china, ik zie er een aantal mooie voorbij komen
Dat is bijvoorbeeld een product dat ik nooit in China zou kopen. Dat geldt ook voor schoenen, handschoenen en broeken. Die wil ik passen en ik koop ze bij degene waar ik pas.

Maar een paar shirtjes uit China? Ik ben een retro liefhebber en pas een BIC shirt gekocht.
Nu een paar keer gewassen. Een keer helemaal smerig van de regen en modder.
Ziet er nog prima uit. Paar andere ook.
Je moet alleen heel goed naar de maattabellen kijken en bij een helm wil ik echt voelen hoe die zit want een helm die niet goed past kan je net zo goed weglaten.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 25 mei 2018 10:39

Spykerracing90 schreef: 10 jan 2018 13:12 Nee nog niet getest, is een zomerbroekje. Is nu nog te koud daarvoor ;) en aan Tacxen doe ik niet. Wel aan gehad, vrij dikke zeem, soepel materiaal verder. Uitsnede in het achterpand lijkt vrij laag te zitten, maar de andere broeken die ik heb hebben uberhaupt niet zo'n uitsnede, dus dat is lastig oordelen.

Gaat overigens om dit broekje. Maten vallen bij mij als Sportful/Castelli kleding.
Heb ondertussen ook deze broek gekocht. Zit idd hetzelfde als een L in Sportful. voor woon-werk is deze perfect, is +/- 60 km per dag bij mij en had geen last. Langere tochten nog niet kunnen testen. Als ik twee dagen met de fiets naar het werk ga is deze terugbetaald dus kan er mijn broek niet aan scheuren ;)

Volgende keer een shirt proberen.

Was eerst wat terughoudend tegenover Chinakledij maar vind het langs de andere kant ook spijtig om een broek van 100 euro te dragen voor die korte ritten naar het werk.

hayes

hayes 27 mei 2018 10:33

Merken Als Spexel, Santic, Wolfbike, Cairbul, ... zijn degelijk en te vertrouwen. Prijs/kwaliteit niet te kloppen.
De namaak op Ali is er nog steeds, maar steeds minder en minder. Ik kocht onlangs een truitje dat bleek namaak te zijn (een Australisch merk waar ik nog nooit van gehoord had). Douane hield het tegen en het werd vernietigd. Ali stortte het geld mooi terug.

Ik was eerst wantrouwig wat de bibs betreft maar heb er intussen twee en die vallen beter mee dan ik dacht. De afwerkingsdetails zijn net iets minder maar qua comfort helemaal geen klagen.

LethalP
Forum-lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 27 mei 2018 17:25

Zijn er wellicht ook mensen die wat eigen foto's kunnen schieten?
Mijn ervaring is dat de kwaliteit van het spul beduidend minder is dan op de foto's wordt voorgesteld, foto bleek in dat geval een 'origineel' wat blijkbaar was nagemaakt zonder merknamen.
(Spexel overigens wel goede ervaring mee)

Bart_h
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 aug 2017 21:51

Bart_h 27 mei 2018 20:35

Hier ook goede ervaring met Spexcel.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 27 mei 2018 20:45

Santic maakt ook goed spul. Broeken zijn meer dan prima, alleen de prijs ligt wat hoger.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 mei 2018 08:26

Alexswart schreef: 24 mei 2018 23:08 Heeft iemand ervaring met helmen uit china, ik zie er een aantal mooie voorbij komen
Ik dus.
Ik heb mijzelf een mooie aero Cairbull besteld voor mijn triathlonwedstrijden. Mijn indruk is dat de helm zelf van de kwaliteit is die je mag verwachten voor dat geld. Gewoon een knappe afwerking waarbij het schuim en de schaal netjes zijn, wat bij mij de indruk wekt dat dit gedeelte tijdens een test niet minder zal presteren dan een exemplaar welke hier verkocht wordt. Uiteraard is de padding duidelijk minder dan van de bekende merken, hoewel de helm mij wel goed zit.
Wat wel duidelijk minder is, en ook de reden dat ik liever niet met deze helm de openbare weg op zal gaan zijn de bandjes. Deze zorgen er echt voor dat deze helm minder veilig zal zijn. Het materiaal is duidelijk slapper dan mijn andere helm, en de belangrijkste is dat het bandje verlijmd zit in het schuim in plaats van door het schuim en schaal heen. Ik heb sterk het gevoel dat ik met een goede ruk aan het bandje deze gemakkelijk los trek.

nampus
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 jan 2017 19:09

nampus 28 mei 2018 09:56

chrissiewizzie schreef: 27 mei 2018 20:45 Ik heb het een tijdje geleden ook maar eens geprobeerd en deze besteld. De kwaliteit is behoorlijk goed. Voor dit geld kan het natuurlijk nooit duurzaam en arbeidsvriendelijk geproduceerd zijn, dus ik denk niet dat ik nog meer kleding ga bestellen.
Gaaf shirtje!
Klopt die maattabel een beetje? Wat zijn jouw maten en welke maat shirt heb je besteld?

Plaats reactie