Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

Stancke
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 11 okt 2020 18:29

Spykerracing90 schreef: 01 sep 2020 11:19 Een tijdje geleden weer eens wat besteld bij Spexcel. Deze broek die sommige andere forumleden ook al eerder besteld hebben. Bij Spexcel wil verzending vaak wel even duren, maar had hem dit keer binnen 2 weken in huis.

Broek bevalt erg goed, zeer goede zeem, goede pasvorm, nette afwerking, en lekkere 'plakkerige' grippers rond de bovenbeven en dat voor 17 euro. Ik ga er in ieder geval nog één bestellen met een ander accentkleurtje :)
Deze week toegekomen en vandaag voor de eerste getest.

De broek is heel goed bevallen! Zeem is beter dan mijn trouwen fietsbroek (ASOS van paar jaar oud denk ik).

Goede aankoop geweest! :winkthumb:
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

hayes

hayes 11 okt 2020 20:21

Blij dat je blij bent.
Zoals gezegd, ik heb er intussen drie en voor het geld zowat onklopbaar.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 12 okt 2020 09:48

Gisteren 75 km gefietst, grotendeels in de regen. Regenjasje van Ali kwam nogal goed van pas, deze.
Prima waterdicht en goed ventilerend omdat er aan de achterkant op schouderhoogte een ventilatie flap zit.

Maatvoering is goed. Sluit mooi aan, flappert niet. Mouwen zouden paar cm langer mogen zijn. Voor deze prijs echt een prima aankoop. Jasje is mooi klein op te vouwen zodat hij in een achterzakje past.

Stancke
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 18 okt 2020 16:10

Shirt: https://nl.aliexpress.com/item/10000350 ... 4c4ddtdLBe
Broek: https://nl.aliexpress.com/item/32701740 ... 4c4ddtdLBe

De mouwen van m'n short zijn 1-2cm te kort, maar gezien ik deze enkel draag bij kouder weer en bijgevolg een long sleeve shirt eronder draag, valt dit niet op en heb er ook geen last van. Denk volgende week nog eens dezelfde te bestellen in een ander kleur en eens een maatje groter te bestellen, kan ik even kijken welke het beste past. De broek is ook goed qua pasvorm, de pijpen iets te lang maar maatje kleiner zou niet lukken gezien ik best wat massa moet meeslepen in m'n benen. Zou te klein uitvallen.

Afbeelding
Afbeelding
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

SiepSwinkels
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 apr 2020 11:36

SiepSwinkels 23 okt 2020 10:41

Even gelden schreven @chefske en @woesst al over de lange broeken van Spexcel. Nu het koude weer steeds dichterbij komt zijn er misschien al meer mensen die ervaringen hebben met deze (of andere) lange broeken van Aliexpress? Ik ben erg benieuwd!
Olympia Ikon disc 2020
Olympia Iron 2019
Merida Scultura Evo Team 2009
B'Twin Rockrider 540

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 okt 2020 11:12

Met de door de Chinezen gebruikte stof is kwalitatief niets mis mee, maar het is de vaak pasvorm wat een probleem vormt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

david_deman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2020 11:23

david_deman 23 okt 2020 11:19

Ik scrolde eens snel door dit topic. Veel van die ali zooi is toch echt lelijk en de pasvormen zijn inderdaad abominabel. Ik weiger te kopen via die ali shit die onze lokale handel volledig om zeep aan het helpen is. Zeker als je dan fake castelli logo's ziet passeren. Dit is toch in triest te noemen... #ikkooplokaal

Zal wel een uitzondering zijn :D

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 okt 2020 11:23

Vlgns mij zijn die fake Castelli's op Aliexpress inmiddels uitgeroeid. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

i-mac

i-mac 23 okt 2020 11:50

david_deman schreef: 23 okt 2020 11:19 Ik scrolde eens snel door dit topic. Veel van die ali zooi is toch echt lelijk en de pasvormen zijn inderdaad abominabel. Ik weiger te kopen via die ali shit die onze lokale handel volledig om zeep aan het helpen is. Zeker als je dan fake castelli logo's ziet passeren. Dit is toch in triest te noemen... #ikkooplokaal

Zal wel een uitzondering zijn :D
Over smaak en goesting kan je eeuwen discussiëren. Over pasmaten kan je dat ook. We zijn nu eenmaal allemaal anders gebouwd. Of je bij alie koopt, of lokaal, bij alle merken verschillen de maten. Belangrijk voordeel als je hier iets wil, dat je verschillende maten kan passen. Bij alie is dat eerder op goed geluk.

Castelli logo's zie je trouwens niet op alie, wel iets wat er wat op gelijkt. Wat wel storend is, is dat men officiële afbeeldingen van bepaalde merken gebruikt.

Ik heb al veel gekocht bij alie. En bij veel zaken (broeken, truitjes, sokken, onderhemden) moet de kwaliteit niet onderdoen voor de Europese merken (ook made in China trouwens).

Maar ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik al zaken binnen kreeg die een miskoop waren. Vooral de laatste maanden merk ik dat er veel nieuwe winkels binnen alie komen, waar ik de grootste twijfels bij heb. Vandaar dat ik bij winkels blijf waar ik al positieve zaken van in huis haalde.


Nog even over lokaal kopen. Er zijn ook mensen die gaan passen in een lokale winkel, maar dan alles aankopen via het internet, al dan niet in hun eigen land. Lokaal kan dus ook zeer relatief zijn.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 23 okt 2020 13:52

david_deman schreef: 23 okt 2020 11:19 Ik scrolde eens snel door dit topic. Veel van die ali zooi is toch echt lelijk en de pasvormen zijn inderdaad abominabel. Ik weiger te kopen via die ali shit die onze lokale handel volledig om zeep aan het helpen is. Zeker als je dan fake castelli logo's ziet passeren. Dit is toch in triest te noemen... #ikkooplokaal

Zal wel een uitzondering zijn :D
Wat bedoel je met ik koop lokaal? Is dat aan een straal rond je huis onderhevig, geldt het alleen voor handel in/uit bepaalde landen? Jij gaat zaterdagochtend de lokale boeren af voor groente of fruit?

Retail is constant aan verandering onderhevig. De een gaat daar goed mee om, de ander minder. En voor die laatste is geen plek meer. Zolang je van belang bent voor de klant, heb je bestaansrecht.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

david_deman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2020 11:23

david_deman 23 okt 2020 14:07

JoostG schreef: 23 okt 2020 13:52
david_deman schreef: 23 okt 2020 11:19 Ik scrolde eens snel door dit topic. Veel van die ali zooi is toch echt lelijk en de pasvormen zijn inderdaad abominabel. Ik weiger te kopen via die ali shit die onze lokale handel volledig om zeep aan het helpen is. Zeker als je dan fake castelli logo's ziet passeren. Dit is toch in triest te noemen... #ikkooplokaal

Zal wel een uitzondering zijn :D
Wat bedoel je met ik koop lokaal? Is dat aan een straal rond je huis onderhevig, geldt het alleen voor handel in/uit bepaalde landen? Jij gaat zaterdagochtend de lokale boeren af voor groente of fruit?

Retail is constant aan verandering onderhevig. De een gaat daar goed mee om, de ander minder. En voor die laatste is geen plek meer. Zolang je van belang bent voor de klant, heb je bestaansrecht.
Ik ben zelf zelfstandig dus ik bekijk dit natuurlijk een beetje anders. Maar ik probeer het eigenlijk zoveel als mogelijk dicht bij huis te zoeken.

Lokale handelaars moeten inderdaad concurrentieel blijven. Zo lang ze veel duurder zijn dan online dan zullen ze snel verdwijnen. Alleen is het soms zonde dat iedereen altijd denkt dat online goedkoper is. Wat vaak ook niet het geval is. Ik kocht laatst een castelli jasje bij Fashion For cycling. (op 7 km van mijn huis! :D) en ik betaalde 179 EUR. Hetzelfde op mantel was 199 EUR. Maar ook ik heb eerst vergeleken. Als het bij FFC bij mij in de buurt 230 EUR was, dan had ik het ook niet daar gekocht.

Ik ben zeker niet tegen online kopen. Ik koop ook op mantel, bol, coolblue. Die zaken stellen ook heel wat mensen tewerk en zijn ook noodzakelijk. Die houden zich ook aan de regels.

Alleen heb ik het moeilijk met zaken als Aliexpress waar je blij bent dat de douane het niet tegen gehouden heeft en waar je 3 keer een pakketje apart koopt zodat ze niets tegenhouden. Dan weet je zelf dat je namaak koopt op de kap van kinderen die aan 0,15 eurocent per dag werken. Daar heb ik het moeilijk mee. En je hebt dan nog vaak prul van materiaal die echt brol is en hier dan in de vuilzak beland.

Zaken in China bestellen die 4 EUR kosten en gratis geleverd worden. Dan is er toch iets wat niet klopt. En dan stemmen op een groene partij en schreeuwen voor het milieu :lol:

Of iets als Primark... Bah nee mij zie je er niet...

Die zaken zijn sociaal, economisch en op gebied van milieu niet oké en zullen dat nooit zijn...

Maar we dwalen af denk ik. :D

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 23 okt 2020 20:24

@Ancke, maat groter zou ik niet doen. Dit setje zit al vrij ruim naar mijn mening. Het shirt is achter vrij wijd en broek wordt vast niet korter als je een maat groter gaat.

Plaats reactie