Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

DvanW
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 27 aug 2011 15:25
Locatie: Utrecht

DvanW 30 sep 2016 15:05

GortDroog schreef:
DvanW schreef: :D waar te bestellen?
http://www.dhgate.com/store/product/men ... 22382.html
Dank!

i-mac

i-mac 30 sep 2016 16:46

Ik liet al diverse truitjes maken in China. Een eigen ontwerp kan je online maken. Ze passen alles nog wat aan (met behulp van je afbeeldingen of andere zaken). Als het ontwerp klaar is krijg je daarvan een email met een link naar de bestelpagina. En dan een beetje geduld hebben (van 3 tot 8 weken, naargelang de post en vooral de douane werkt).
Ik kan deze zaken per stuk laten maken. Ik betaal dan ± €45 alles inbegrepen.

En de kwaliteit? Mijn eerste eigen ontwerp truitjes zijn intussen al meer dan 6 jaar oud. En dat is er niet aan te zien. En ik heb ze toch al behoorlijk veel gedragen, ook bij MTB ritten.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 sep 2016 17:19

Smaken verschillen. Van de broek zijn naar mijn idee de broekspijpen te kort. Ze lijken boven de tan line van je huidige broek te zitten. Het front ziet er ook een beetje vreemd uit vanwege dat cirkelvormige voorpand

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 30 sep 2016 19:56

Lcsmet schreef:
Er zijn nog steeds vele Europese wielerkledij fabrikanten die hun kledij in Europa (veelal Oost-) vervaardigen.

Ik probeer er op te letten om geen "made in China" kledij te kopen nu het nog kan, voor smartphones is het blijkbaar al onmogelijk.
Wat zijn de redenen dat je geen kleding uit China wilt?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 sep 2016 20:41

EmPeHa schreef:
Lcsmet schreef:
Er zijn nog steeds vele Europese wielerkledij fabrikanten die hun kledij in Europa (veelal Oost-) vervaardigen.

Ik probeer er op te letten om geen "made in China" kledij te kopen nu het nog kan, voor smartphones is het blijkbaar al onmogelijk.
Wat zijn de redenen dat je geen kleding uit China wilt?
Zonder een hele polemiek te willen starten en ik ben heus niet heiliger dan de paus.

Het kan onmogelijk blijven duren om alles uit China (lees lage loon landen) te halen en hier dezelfde welstand/sociaal systeem in stand te houden.
Niet iedereen in West-Europa is dokter/advokaat/ingenieur/.... er zullen altijd mensen hun boterham moeten verdien met handenarbeid.
Tot op heden kan iemand die wil werken in de industrie nog een deftig loon verdienen.
Als we alle industrie naar lage loonlanden verhuizen dan blijven hier enkel de jobs voor de hoger opgeleiden en de zogenoemde "McDonalds" jobs over.

En nog eens, ik ben niet heiliger dan de paus maar ik haal geen kleding uit China omdat deze enkele Euro's goedkoper is, en dat geldt niet enkel voor wielerkledij.
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 30 sep 2016 21:06

Lcsmet schreef:
En nog eens, ik ben niet heiliger dan de paus maar ik haal geen kleding uit China omdat deze enkele Euro's goedkoper is, en dat geldt niet enkel voor wielerkledij.

Heb je quote ingekort. Wat dat laatste betreft, ik begrijp dat. Maar in mijn geval heb ik het wel gedaan, omdat je hier bij ons geen wielertrui kan laten ontwerpen/maken voor één exemplaar. Ook dat begrijp ik ten volle.

Ik heb langs de andere kant behoorlijk wat kledij van Castelli, en bij een groot deel ervan staat ook "made in Macau".

Om even terug te keren op de handenarbeid. Dat is idd een moeilijk punt aan het worden in onze moderne maatschappij. Alles moet goedkoper en fabrikanten willen de allergrootste winst maken met zo weinig mogelijk mensen.

Maar de automatisatie is nog een veel groter probleem aan het worden. Mensen worden steeds meer vervangen door computers/robots. Om een voorbeeld te geven : straks vindt je geen enkel station meer waar er een loket is. En wie weet ook zonder conducteur en/of machinist. Idem voor de bussen.

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 30 sep 2016 22:16

havana schreef:Ook merken als Pearl Izumi, Craft, AGU en Gonso maken prima fietskleding die niet duur is. En ook met de fietskleding van Lidl is kwalitatief weinig mis.
Broeken van de Lydl zijn toch af te raden hoor. Slechte ervaring mee. Zeem veel te klein. Broek was zelfs niet goed genoeg om mijn fiets mee te poetsen.

Mr.Salsa
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 okt 2015 13:37

Mr.Salsa 04 okt 2016 08:38

Ik ben begonnen met kleding van Ali omdat ik eerst bekend wilde raken met het fietsen zonder een vermogen kwijt te zijn.

Nu het fietsvirus permanent is gebleken haal ik nu kleding van Rogelli, betere kwaliteit dan Ali maar zeker ook geen A-kwaliteit. Maar dan betaal je ook niet de hoofdprijs. Ik ben er tevreden over.

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 03 nov 2016 18:43

Vandaag is mijn bestelling van Racmmer gearriveerd. En ik moet zeggen; het ziet er niet verkeerd uit! Even snel gepast. Lengte is prima. Ik heb wel wat geluk dat ik niet de dikste ben, dus daardoor eigenlijk een perfecte pasvorm!
Ik ben 1m90 en ca 85 kg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs de zeem ziet er prima uit, met gel.

Afbeelding

Concluderend: ik moet er nog mee fietsen, maar ik denk dat er ook snel een winterset van Racmmer komt!
Laatst gewijzigd door TheTourist op 04 nov 2016 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 03 nov 2016 21:42

Ik heb voor de mtb een short besteld,van Cube.
Nou heb ik het binnen gekregen,en ik ben er zeer zeker van dat het gewoon origineel Cube kleding is.
Alles klopt,logo's kaartjes pasvorm alles.
Heb er gelijk nog een besteld,hier in Nederland betaal je 3 keer zoveel.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 04 nov 2016 15:02

Van de zeem zou ik graag weten hoe deze zich na een paar keer dragen houdt. Ik heb een paar miskoopjes gedaan. Niet erg. Lage kosten, dus lage verwachtingen. Maar als we hier een goeie te pakken hebben, dan kan ik daar m'n voordeel mee doen

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 04 nov 2016 15:17

Nee_Nee schreef:Van de zeem zou ik graag weten hoe deze zich na een paar keer dragen houdt. Ik heb een paar miskoopjes gedaan. Niet erg. Lage kosten, dus lage verwachtingen. Maar als we hier een goeie te pakken hebben, dan kan ik daar m'n voordeel mee doen
Ik ben net zo benieuwd als jij Nee_Nee. Will keep you posted!
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Plaats reactie