Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

Remco87
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:15

Remco87 25 dec 2018 12:21

SSSander schreef: 24 dec 2018 12:15 Heeft er iemand ervaring met goede sokken vanuit het verre Oosten?
18 euro voor een paar met ook nog een supergroot lelijk logo erop, vind ik namelijk wel heel wat overdreven!

Heb zelf al eens een paar geprobeerd, maar na een paar maanden zat er geen stretch meer in de stof en zakten ze langzaam af.
https://nl.aliexpress.com/item/High-qua ... 4c4dxxJqgo

prima sokjes.

HarrieD
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 feb 2018 18:56

HarrieD 25 dec 2018 21:14

Mooie sokjes. Helaas niet voor grote Hollandse voeten.
Het zal bij een aantal fietsliefhebbers wel als vloeken in de kerk zijn, maar voor sokken struin ik wel eens in het schap bij de Action of Zeeman. Zwart voor de mountainbike en witte exemplaren voor op de racefiets. Liefst een beetje dikker materiaal voor de voetzool. Vind ik het meest comfortabel.

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 23 jan 2019 21:54

Heb deze week mijn eigen ontworpen set wielerkleding uit China ontvangen. Aangezien ik ook een autorace-fanaat ben vind ik de uitstraling van Martini Racing geweldig. De Porsches en Lancia's uit de 70- en 80'er jaren zien er geweldig uit. Vorig jaar is er door Martini een fietsevenement speciaal voor hun klanten uit de horeca georganiseerd vanwege hun 50 jarig bestaan. Prachtige Martini Racing wielersets waren voor hen beschikbaar.
Ik heb het hele internet afgezocht en ook met Martini contact opgenomen of ik zo'n set kon bemachtigen. Helaas, dat is niet gelukt.

Aangezien ik zelf grafisch vormgever ben, besloot ik zelf een eigen tenue te ontwerpen in die stijl. Eerst eens met enkele Nederlandse leveranciers contact gehad, maar helaas; ze deden het niet i.v.m. schending van merkrecht. Hebben ze helemaal gelijk in.

Dan via made-in-china.com met een Chinese leverancier in contact gekomen: honorapparel.com. Zij maken kleding vanaf 1 stuk oplage, ook eigen ontwerp. Het contact verliep heel vlot. Ze gingen meteen aan de slag na ontvangst van mijn bestanden. Binnen 1,5 week na 1e contact had ik mijn kleding in huis.

Uiteindelijk ben ik gematigd positief. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit, de print van de logo's en strepen zien er mooi en scherp uit. Er zitten volop rubber strips aan de binnenkant van de mouwen en broekspijpen tegen opkruipen. De zeem ziet er in 1e instantie ook goed uit.

Maar ik heb toch een paar opmerkingen:
De maatvoering is mij goed, maar de mouwen rond mijn bovenarmen passen niet helemaal strak, ook rond de hals zit de stof te los. Gelukkig is mijn vrouw erg handig met de naaimachine, dus dat komt wel goed.
De kleur van de broek is lichter blauw dan het shirt. Dat komt uiteraard doordat het materiaal (de stof) van de broek en het shirt van elkaar verschilt. Bij de levering zat ook een flinke waaier van alle stalen, kleuren en stoffen in verschillende diktes. Die waaier had ik natuurlijk eerder moeten hebben. Iets te ongeduldig geweest...

hayes

hayes 23 jan 2019 22:25

Ik herken me wat in het shirt.
Ik heb er ook waar de hals wat losjes zit. Met mouwen heb ik meestal geen probleem omdat ik best wel stevige bovenarmen heb.

Het probleem is dat je het nooit op voorhand weet natuurlijk. Ik heb Chinese shirtjes die perfect zitten, ik heb er ook die iet minder perfect zitten.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 23 jan 2019 22:31

Ik vond die Chinese maten toch maar niks. Denk niet dat ik daar nog veel zal halen. Eerste shirt was veel te groot aan mijn buik maar in de lengte en borst was het wel goed.

Nu een broek zonder zeem ontvangen. Bretels zijn te lang, pijpen te kort, aan mijn dijen sluit hij goed aan en aan mijn kuiten hangt hij los.

Precies een broek voor een dikke Chinees met korte benen en veel te lang bovenlijf.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 06 mar 2019 12:43

Ik ben echt benieuwd naar de Ali E. kledij, van de week 3 shirtjes besteld voor net 50 euro, dus echt een bult aan vallen zal het ook niet zijn.
Ik heb van alles maar 4XL genomen aangezien ik aan de dikke kant ben :D

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 06 mar 2019 14:58

Martin78 schreef: 06 mar 2019 12:43 Ik ben echt benieuwd naar de Ali E. kledij, van de week 3 shirtjes besteld voor net 50 euro, dus echt een bult aan vallen zal het ook niet zijn.
Ik heb van alles maar 4XL genomen aangezien ik aan de dikke kant ben :D
"Dé Ali E. kledij" bestaat niet, je hebt kwalitatief goed spul, en je hebt enorme troep, en van alles er tussen in. Waar & wat heb je besteld?

paul foks
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2019 12:40

paul foks 08 mar 2019 15:29

Shirtjes zijn best wel goed, om de prijs hoef je het inderdaad niet te laten. Je koopt sneller weer eens een nieuw modelletje. Voor de broek alleen een Assos. Deze gaan een paar jaar mee.

i-mac

i-mac 08 mar 2019 19:56

Aangezien ik het voorbije jaar ettelijke zaken bij Alie heb gekocht, kan ik mijn mening even neerpennen.

Over de kleinere zaken (sokken, overschoenen, een reflecterende rugzak) kan ik tevreden zijn. Niets op aan te merken.

Broeken : Ik heb er 3, Van Runchita 2, nog eentje van Spexcel. Alledrie rond de €30. Twee ervan zijn waterproof al ga je na een tijd toch het water voelen doorkomen. Maar bij andere duurdere (niet Chinese) merken is dat ook zo. Het zeem is dikker dan dat van een Castelli, maar storend is het niet. Wel merk ik bij de waterproof broeken, dat de stof dikker is. Dat zorgt ervoor dat ik na een tijdje last krijg in de liesstreek.

Van Spexcel heb ik 2 jassen. Een windproof (€26) en een waterproof(€29). De eerste is dikker, en past me goed. De andere is fijner van stof, en past maar net. Nochtans zijn beide jassen van dezelfde firma en bestelde ik dezelfde grootte. Maar ook hier kan je dit bij duurdere merken voor hebben. Wat wel veel minder van kwaliteit is, zijn de ritsen die gebruikt worden. Vooral de waterproof jas heeft een zeer slechte rits.

Ik heb ook een paar waterproof beenwarmers. Die houden water idd een behoorlijke tijd weg, maar ze hebben een slechte pasvorm. Een miskoop ...


Truitjes koop ik bij één adres, omdat ik een eigen ontwerp laat maken. De kwaliteit van zowel de trui als het design zijn super. Ook de pasvorm zit me goed. En voor €18 mag ik eigenlijk niet klagen. Ze leveren zeer goed werk, en de communicatie is top.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 09 mar 2019 17:50

Spykerracing90 schreef: 06 mar 2019 14:58
Martin78 schreef: 06 mar 2019 12:43 Ik ben echt benieuwd naar de Ali E. kledij, van de week 3 shirtjes besteld voor net 50 euro, dus echt een bult aan vallen zal het ook niet zijn.
Ik heb van alles maar 4XL genomen aangezien ik aan de dikke kant ben :D
"Dé Ali E. kledij" bestaat niet, je hebt kwalitatief goed spul, en je hebt enorme troep, en van alles er tussen in. Waar & wat heb je besteld?
Ik heb een shirt van:
"KIDITOKT" van Tucke Bike store
"SILLENYOND" van Pro customized store
"Gestolen geit" van Prendas store
"KEMALOCE" van Kemaloce store

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 10 mar 2019 07:33

i-mac schreef: 08 mar 2019 19:56
Truitjes koop ik bij één adres, omdat ik een eigen ontwerp laat maken. De kwaliteit van zowel de trui als het design zijn super. Ook de pasvorm zit me goed. En voor €18 mag ik eigenlijk niet klagen. Ze leveren zeer goed werk, en de communicatie is top.
Waar koop je die truitjes?

Heb je foto's?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

i-mac

i-mac 10 mar 2019 08:41

Drossie2 schreef: 10 mar 2019 07:33
i-mac schreef: 08 mar 2019 19:56
Truitjes koop ik bij één adres, omdat ik een eigen ontwerp laat maken. De kwaliteit van zowel de trui als het design zijn super. Ook de pasvorm zit me goed. En voor €18 mag ik eigenlijk niet klagen. Ze leveren zeer goed werk, en de communicatie is top.
Waar koop je die truitjes?

Heb je foto's?
Eerst dit bestellen ...

https://nl.aliexpress.com/item/custom-m ... 4c4dhdBI8z

Nadien betaal je ongeveer €10 extra bij voor je eigen ontwerp.

https://nl.aliexpress.com/item/cycling- ... 77eaGe7T6u

Via de contact pagina kan je alles verder afhandelen (lees ontwerp en eventueel afbeeldingen mailen).

Afbeelding

Plaats reactie