Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

fietsnewbie96
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mei 2020 16:35

fietsnewbie96 01 nov 2020 21:07


statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 03 nov 2020 12:41

Dat soort ``plastic`` jasjes kan je beter niet gebruiken.Totaal geen ademend vermogen en binnen de kortste keren ontplof je. Ik heb eens een van castelli gekocht en dat was grote bagger. Nu heb d egore-tex (shake dry) versie van Castelli en beter is er niet.Maar die kost dan ook wat.....

hayes

hayes 06 nov 2020 21:41

Ik heb een Spexcel windjasje dat achteraan mesh stof heeft. Houdt wind tegen op borst maar ademt perfect.

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 11 nov 2020 21:47

Kleding op Aliexpress heb ik me nog nooit aan gewaagd. Puur omdat ik weet dat er qua pasvorm, breathability, zeem, stiksels, ritsen etcetera van alles mis kan zijn, ongeacht het merk of de prijs. In de winkel gekocht, online, tweedehands, van Chinees merk, maakt niet uit. Ik wil het gewoon kunnen zien en passen en daarna pas beslissen of ik het wil houden.
Nu bieden sommige winkels op AliExpress echter sinds kort de optie "Gratis retour binnen 15 dagen" aan. Uitgeprobeerd met telefoonhoesjes van €1 à €2 en dat ging prima eigenlijk. Teruggestuurd met DHL met gratis verzendlabel, en een week of twee later m'n geld terug ontvangen.

Net gezocht in dit topic op de term "retour" maar niemand heeft hier al iets over gepost. Iemand al ervaring met die gratis retour bij de wat bekendere AliExpress winkels die wielerkleding verkopen?
Heb verschillende merken en winkels genoemd zien worden hier, waarvoor dank. Ik noem ze hier even allemaal nogmaals op, lekker overzichtelijk in 1 bericht:

Darevie (Darevie Official Store; Gratis Retour)
Rion (Rion Official Store; Gratis Retour)
Spexcel (Spexcel High Quality Cycling Store heeft Gratis Retour)
Runchita (runchita Personality boutique Store; Gratis Retour)
Pimmer (Pimmer Performance Store; Gratis Retour)
MTSPS (MTSPS Official Store; Gratis Retour; Heel veel dames kleding)
Santic (Santic Cycling. Store; Gratis Retour)

Racmmer (Racmmer Official Store)

Tip: Via Google Search kan je veel makkelijker de 'Brand Store' vinden als je een Chinese kleding merknaam weet ☺

Op Amazon.de en Amazon.co.uk kan je ook zoeken op basis van reviews naar Chinese wielerkleding merken. Eerlijke reviews van mensen met Noord-Europese bouw, vaak met foto's bij review en de beste reviews komen boven drijven doordat je ze kan 'liken'. Santic kwam daar bijvoorbeeld uit als interessant merk om eens wat van te proberen (als besteld op en verzonden door Amazon.nl gratis retour, besteld op en verzondendoor Amazon.de €13 retourkosten 🤔) Maar veel van die merken, waaronder Santic, hebben dus ook hun eigen Brand Store op Aliexpress.


Ben ook benieuwd of iemand ondertussen al een prima Chinees Gabba achtig shirt heeft gevonden ☺ Zelf heb ik eerder gelezen over Windtex (Italiaans membraan gebruikt door zowel sommige goedkopere Italiaanse merken alswel Lusso in Groot Brittannië) als goedkoper alternatief dat net zo goed zo niet beter presteert.
Als alternatief voor een membraan en verbetering van DWR coating als alternatief zijn er nu een aantal merken die waterafstotende kleding maken waarbij elke vezel afzonderlijk is gecoat en daardoor hydrofoob wordt. Gevolg is erg goed ademende kleding die geen vocht opneemt noch door laat, en ook na veelvuldig wassen deze eigenschappen behoud (DWR zit normaal aan de buitenkant van de stof, niet op elke afzonderlijke vezel) PI Dry van Pearl Izumi gebruikt dit principe, en ook Shadow van Rapha. Daarnaast ook sommige andere merken (Weet ze niet allemaal op te noemen 😅)
Laatst gewijzigd door HM.23 op 21 nov 2020 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 nov 2020 10:43

En wat is nou je vraag.? :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 12 nov 2020 11:15

Niet alles is altijd een vraag. Soms kan het gewoon een mededeling zijn.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 12 nov 2020 11:39

Wat mij betreft best een serie nuttige mededelingen , mocht iemand in China willen shoppen voor kleding.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

dix0r
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 12 nov 2020 11:50

Wat betreft de vraag over een windbreaker van Spexcel. Die zijn prima hoor en ademen zeker voldoende.

Ik heb er twee, een daarvan helaas te klein (lange mouwen).

Daarna nog een nieuwe besteld met korte mouwen. Die gaat regelmatig mee omdat hij compact op te vouwen is in de achterzak.

Gaat om deze: https://nl.aliexpress.com/item/32687029 ... 4c4ddp4YnJ

Heb divers spul uit China laten komen laatste jaren. In het algemeen:
- Koop er geen warme kleding: het ademt gewoon niet, investeer in merkmateriaal voor goede technieken voor regen en ademend vermogen. 2x warme sleeves gekocht voor in de winter, het is gewoon niet optimaal.
- Zemen: over het algemeen ok. Afhankelijk van de duur van de rit. Heb ook broeken van assos en merk geen grote verschillen. Al pak ik voor de ritten langer dan 1,5 uur wel altijd mijn assos broeken.
- Maatvoering blijft lastig per fabrikant.
- Afwerking is vaak matiger maar onoverkomelijk gezien de prijs.

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 12 nov 2020 18:55

Orlok schreef: 12 nov 2020 10:43 En wat is nou je vraag.? :roll:
De vraag stond er toch echt wel ergens tussen: Iemand al ervaring met gratis retourneren optie van (wielerkleding) winkels op AliExpress. Mijn twee retours van €1,50 per stuk gingen goed, maar bij wielerkleding denk je toch sneller aan €20 / €30 per item..

HM.23
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2020 21:10

HM.23 12 nov 2020 18:59

dix0r schreef: 12 nov 2020 11:50 ...

Heb divers spul uit China laten komen laatste jaren. In het algemeen:
- Koop er geen warme kleding: het ademt gewoon niet, investeer in merkmateriaal voor goede technieken voor regen en ademend vermogen. 2x warme sleeves gekocht voor in de winter, het is gewoon niet optimaal.
...
Andere leden meldden eerder wel positieve ervaringen met arm/knie/been warmers gekocht op AliExpress. Heb je daar zelf ervaringen mee, met China store warmers?

i-mac

i-mac 12 nov 2020 19:31

HM.23 schreef: 12 nov 2020 18:59
dix0r schreef: 12 nov 2020 11:50 ...

Heb divers spul uit China laten komen laatste jaren. In het algemeen:
- Koop er geen warme kleding: het ademt gewoon niet, investeer in merkmateriaal voor goede technieken voor regen en ademend vermogen. 2x warme sleeves gekocht voor in de winter, het is gewoon niet optimaal.
...
Andere leden meldden eerder wel positieve ervaringen met arm/knie/been warmers gekocht op AliExpress. Heb je daar zelf ervaringen mee, met China store warmers?
Goede armstukken, die zelfs een hele tijd water tegenhouden. : https://nl.aliexpress.com/item/32868204 ... 4c4dINbQKg

Beenstukken : geen goede ervaring. Vorm is niet optimaal, en zit daardoor oncomfortabel.

SiepSwinkels
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 apr 2020 11:36

SiepSwinkels 12 nov 2020 20:22

Ik heb deze beenstukken en ben er heel blij mee. Wat mij betreft perfect voor de herst/lente, voor de winter misschien wat aan de dunne kant.

https://a.aliexpress.com/_BVCLNK
Olympia Ikon disc 2020
Olympia Iron 2019
Merida Scultura Evo Team 2009
B'Twin Rockrider 540

Plaats reactie