Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5062
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 okt 2018 08:31

HarrieD schreef: 24 sep 2018 14:47 Zo is het maar net. Als het regent ga ik er niet eens op uit met de fiets. En als er kans is op een bui onderweg stop ik een dun regenjackje in de achterzak. En verder heb ik ook nog een goed functionerend winddicht en waterafstotend mouwloos vest van Decathlon.
Waarom zou een winterjersey van Spexcel niet ademend zijn? Overigens worden de ademende eigenschappen van sportkleding mijns inziens nogal eens overtrokken. Na het komende koude jaargetijde zal ik mijn bevindingen met de Spexcel hier delen.
Ademend overtrokken? Ik heb 1x een goedkoper winterjack gehad (wel bij FM gekocht) en blies mezelf volledig op. Het was net of fietste ik in een plasticzak. Ademende stof is juist heel belangrijk.

Ik heb nu een half termojack met achter en zijpanelen van dunnere stof, daarin blijft je lichaam ook droog, dus warmer qua gevoel en je blaast jezelf niet op.

hayes

hayes 16 okt 2018 20:59

Ik denk dat hij bedoeld dat de fabrikant de ademende eigenschappen mooier voorstelt dan ze zijn. Niet dat een winterjersey niet moet ademen ;)

Gebruikersavatar
Tfdv
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 nov 2015 18:04
Locatie: Hilversum

Gebruikersavatar Tfdv 19 okt 2018 18:02

Ik heb voor de kille ochtenden dit Spexcel windjack gekocht.
jack.jpg
jack.jpg (15.33 KiB) 1654 keer bekeken
https://www.aliexpress.com/item/SPEXCEL ... 4c4dPSOLq2
Na mijn slechte ervaring met de Spexcel Official Store (2 maanden op een shirt gewacht) deze keer besteld bij Bike Apparel factory Store. Na 10 dagen jack thuis!

De maat (XXL in mijn geval) komt goed overeen met de maattabel. Ik ben 1.95, 88 kg en het past goed over een lange mouwen shirt.
Vandaag 130 km mee gefietst icm lange mouwen shirt. Vertrokken met 8 graden, geeindigd met ca 13 graden. (Rij)winddicht aan de voorkant, zweet kan prima weg door ventilatie stroken op rug, zijkant en achterkant mouwen.

Alleen maar halleluja? Niet helemaal. De reflectie-stroken op de rug zijn minder elastisch dan de stof erom heen, je voelt ze duidelijk zitten, en het trekt een beetje. Het jack kruipt ook een paar centimeter omhoog.
Grootste nadeel is dat het jack geen zakken heeft, daarvoor ben je aangewezen op je ondershirt, waar je lastig bij kunt.

Uiteindelijk ben ik er, ook gezien de prijs van nog geen 20 euro, best tevreden over.
Giant TCR Advanced 1
Wahoo Elemnt Bolt
https://www.strava.com/athletes/2862632

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 23 okt 2018 11:56

Ziet er goed uit, en idd voor 2 tientjes. Heb er net ook 1 besteld, ben benieuwd hoe snel de levering is.
Tijdje terug ook via de Spexcel Official Store wat besteld, nog steeds niet binnen, klinkt een beetje als jouw ervaring.
Rule #5

HarrieD
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 feb 2018 18:56

HarrieD 24 okt 2018 10:09

Mijn jack heb ik wel bij de Spexcel Official Store besteld en werd na twee weken al bezorgd. Door de hoge najaarstemperaturen heb ik het jack nog steeds niet getest. Maar volgende week lijkt het kouder te worden, al had het wat mij betreft tot de kerst wel 20 graden mogen blijven.

hayes

hayes 26 okt 2018 08:44

M'n Deuter rugzak scheurde na jaren en jaren trouwe dienst, net aan de rits. Eigenlijk de rits zelf, dus ofwel een nieuwe rits. En da's niet zo goedkoop om die er in te laten steken, ofwel een nieuw rugzakje.

Ik was verbaasd hoeveel rugzakken er op Ali staan.
Heb het gokje gewaagd en deze besteld. Niet de goedkoopste, niet de duurste, maar dit ziet er toch heel degelijk uit. En mooi, niet super druk qua design.
Ik ben benieuwd.

Afbeelding

i-mac

i-mac 17 nov 2018 17:05

Bij Alie deze jas besteld en intussen ontvangen. Intussen al een paar testritjes achter de rug.

Deze morgen was het amper 3°, maar ik had het geen moment koud. Ik had alleen een Castelli Flanders onderhemd onder deze jas aan.

De jas zit me goed. Trekt nergens tegen, de mouwen zijn lang genoeg, de zakken achteraan zijn zoals ze moeten zijn. Wel is me deze morgen opgevallen dat aan één mouw de afwerking niet goed werd afgewerkt. Maar na controle is het niets bijzonder. Met naald en wat draad is dat zo verholpen.

Of de jas nu waterproof is, zal bij een volgende test worden.


Afbeelding

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 20 nov 2018 11:55

Dat is deze toch?

http://www.aliexpress.com/item/SPEXCEL- ... ca743e2248

Ik had een 2018 versie besteld maar die kon niet geleverd worden, en word omgeruild voor deze.

Moet met een week of 2 binnen zijn..volgens de seller
Rule #5

i-mac

i-mac 20 nov 2018 12:09

McMiGHtY schreef: 20 nov 2018 11:55 Dat is deze toch?

http://www.aliexpress.com/item/SPEXCEL- ... ca743e2248

Ik had een 2018 versie besteld maar die kon niet geleverd worden, en word omgeruild voor deze.

Moet met een week of 2 binnen zijn..volgens de seller
https://nl.aliexpress.com/item/2017-Nie ... 4c4d2yTTyu

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 20 nov 2018 12:16

Is het hier toegestaan om namaakitems te bespreken? Eerlijk gezegd verrast me dat nogal, omdat het naar mijn weten illegaal is.
Dan heb ik het uiteraard over de overduidelijke Rapha-namaak van Spexcel.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 20 nov 2018 12:49

Stoffa schreef: 20 nov 2018 12:16 Is het hier toegestaan om namaakitems te bespreken? Eerlijk gezegd verrast me dat nogal, omdat het naar mijn weten illegaal is.
Dan heb ik het uiteraard over de overduidelijke Rapha-namaak van Spexcel.
Als het logo er niet op staat wordt het niet gezien als namaak.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 nov 2018 13:45

Stoffa schreef: 20 nov 2018 12:16 Is het hier toegestaan om namaakitems te bespreken? Eerlijk gezegd verrast me dat nogal, omdat het naar mijn weten illegaal is.
Dan heb ik het uiteraard over de overduidelijke Rapha-namaak van Spexcel.
. . . en welke van Rapha bedoel je dan.? :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie