Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 25 aug 2017 00:04

Het is dan wel geen kledij maar wilde er niet een heel topic voor openen dus toch maar even hier..

Wat is jullie ervaring met Chinese zadels? Er staan hele fraaie zadels op AliExpress, voor 10-25,- zelfs van Carbon. Is dat wat?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 aug 2017 11:04

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 25 aug 2017 12:25

Orlok schreef: 25 aug 2017 11:04 Daar is al een topic voor: viewtopic.php?f=2&t=3897&e=1&view=unread#unread
Had ik over het hoofd gezien. Ga ik het daar vragen, thanks

hayes

hayes 08 okt 2017 14:40

hayes schreef: 22 jun 2017 17:56 OP goed geluk een Aliexpress broekje gekocht voor woon-werk verkeer. Das 2x19km.

Dit broekje voor 10 euro besteld: https://nl.aliexpress.com/item/cool-bla ... 0.0.bE5TFP

Broekje doet wat het moet. Vandaag voor het eerst getest en dik in orde. Afwerking is hier en daar niet super. Zo is de naad onderaan bij de silicone grippers wat te dik. Zeem lijkt me wel ok, er zou zelfs een gellaagje inzitten. Al is dat moeilijk te controleren.

Denk dat dit broekje zou voldoen voor ritjes tot 2 uur.
Niet om reclame te maken, maar ik heb vanmorgen een ritje van 3+ uur gedaan met dik broekje. Geen beetje last. Voor nog geen 10 euro.

Denk dat ik me nog een reserve broekje bestel.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 01 jan 2018 18:39

Goede ervaringen met de store van Spexcel op AliExpress. Niet super goedkoop, maar wel kwalititatief spul voor een hele nette prijs en een mooi design ook.

In verschillende bestellingen een zomershirtje (nu niet meer leverbaar), LS wintershirt wat dikker en gevoerd, en een navy fietsbroek besteld. Alleen het broekje nog niet getest, de rest heeft mooie pasvorm en zit goed, doet wat het moet doen :)

Van de zomer ook een shirt van Raccmer besteld, maar vond dat 3x niks. Oké, het was ook nog een stukje goedkoper dan deze shirts, maar het heeft de pasvorm van een jutezak en materiaal was niet zo prettig,
Bijlagen
Spexcel stripes.jpg
Spexcel stripes.jpg (56.55 KiB) 2572 keer bekeken
Spexcel blocks.jpg

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 08 jan 2018 13:09

Die broek al kunnen testen?

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 10 jan 2018 13:12

Nee nog niet getest, is een zomerbroekje. Is nu nog te koud daarvoor ;) en aan Tacxen doe ik niet. Wel aan gehad, vrij dikke zeem, soepel materiaal verder. Uitsnede in het achterpand lijkt vrij laag te zitten, maar de andere broeken die ik heb hebben uberhaupt niet zo'n uitsnede, dus dat is lastig oordelen.

Gaat overigens om dit broekje. Maten vallen bij mij als Sportful/Castelli kleding.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 17 jan 2018 09:59

Spykerracing90 schreef: 10 jan 2018 13:12 Nee nog niet getest, is een zomerbroekje. Is nu nog te koud daarvoor ;) en aan Tacxen doe ik niet. Wel aan gehad, vrij dikke zeem, soepel materiaal verder. Uitsnede in het achterpand lijkt vrij laag te zitten, maar de andere broeken die ik heb hebben uberhaupt niet zo'n uitsnede, dus dat is lastig oordelen.

Gaat overigens om dit broekje. Maten vallen bij mij als Sportful/Castelli kleding.

Bedankt voor de info! Mss eens eentje aanschaffen voor woon-werkverkeer...

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 17 jan 2018 10:33

Ik heb inmiddels 3 broeken van Spexcel aangeschaft (zwart met 1 gekleurde horizontale baan op de pijp): erg tevreden. Duurdere broeken wil ik niet inzetten bij mij vele modderritjes. Deze broeken/zemen doen echter ook niet onder voor mijn duurdere broeken. Recent heb ik ook een zomershirtje van spexcel binnengekregen. Het is erg netjes afgewerkt.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 17 jan 2018 22:56

razenderoeland schreef: 03 jul 2017 07:17 Sinds een aantal maanden fiets ik nu met de nieuwe clubkleding. Deze is van Milremo en van prima kwaliteit. Daarvoor heb ik een aantal maanden met een setje kleding gefietst dat ik via Aliexpress had besteld. Gisteren toch maar weer eens het chinese setje kleding aangehad. En daarbij kom ik tot de conclusie dat ik deze alleen nog ga dragen als het niet anders kan. In vergelijking met de Milremo set blijkt de pasvorm een stuk minder te zijn. De broekspijpen zijn oke, maar verder zit de broek te ruim. De zeem is behoorlijk dun, en na een uurtje wil je graag terug naar huis. Daarnaast is de stof aan de buitenkant van de zeem wat gaan lubberen en mede daardoor zijn er diverse plooien in de stof ontstaan. Verder is een deel van de stiksels waarmee de zakjes op de rug van het wielershirt zijn bevestigd losgekomen.
Bij salden vorig jaar ook wat Milremo spul in de uitverkoop gekocht. Zijn bijna China prijzen en kwalitatief prima. Als alternatief voor de chinezen kun je ook nog bij planet x kijken. Die kopen vaak overjarige restpartijen op van bijvoorbeeld Agu briko etc. Of ze laten wat onder eigen (al dan niet gekocht) label maken. Ook veel goedkope maar wel goedgekeurde helmen. Aanbod is wel sterk wisselend. Prijzen ook. Kunnen per week heel anders zijn. Afgelopen jaren paar keer iets van Agu gekocht dan weet ik in ieder geval wat ik van de maatvoering kan verwachten.

Ik koop vrij regelmatig wat via Ali maar vind bij kleding toch de maatvoering lastig. En terugsturen naar China schiet niet op.

piri-piri
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2018 15:29

piri-piri 24 jan 2018 15:37

Eind 2016 heb ik mijn eerste fiets setje gekocht via Mini in The Box, op dat moment fietste ik nog niet (voor de verslaving) en kreeg ik hele leuke reactie tijdens de spinning lessen.
Ik was erg blij met mijn setje maar na een tijdje is toch de zeem gaan slijten. Met een spinning marathon had ik gratis een fietspakje gekregen en wat een wereld van verschil. Een echte dikke zeem! Hiermee heb ik veel gefietst en pas toen ik van de zomer mijn MTB kocht heb ik een Castellibroekje gekocht. Nóg fijner!
Uit ervaring zou ik zeggen: koop niet het eerste beste setje uit China maar spaar even door. Kwaliteit boven kwantiteit. Mocht je veel korte ritten doen en nog beginner zijn dan is een setje uit China waarschijnlijk al afdoende. In mijn China-outfit kreeg ik leuke reacties van mede-fietsers :-D.
Luctor et emergo

hayes

hayes 24 jan 2018 17:36

M'n Castelli moet zowat mijn minst favoriete broek zijn ;)
Ook de bedrukking was na 5 keer wassen nar de *******

Een zeem is zo ontzettend persoonlijk.

Plaats reactie