Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 24 jan 2017 08:29

i-mac schreef: Craft moet dan wel invoerrechten betalen als het bij hen aankomt in hun depot. Ze leveren dan aan hun leveranciers, en die betaalt BTW op de goederen. Later betaalt de klant nog eens BTW in de winkel.
Wellicht dat je het goed bedoelt... maar zoals ik het lees lijkt het er niet helemaal goed te staan. Uiteindelijk betaalt elke schakel in de keten alleen BTW over de "toegevoegde waarde" aangezien de betaalde BTW over de inkoop weer kan worden verrekend. Alleen de consument is dus de partij die BTW betaalt over de volledige eindwaarde.

Overigens on topic, ik heb omdat het er zo leuk/vrolijk uit zag een shirtje besteld in China (geen namaak). Het kost haast niets... maar de stof en afwerking vind ik dan ook wel matig. Oftewel, ik blijf voorlopig toch maar bij "bekende" merken, al dan niet in de opruiming.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 jan 2017 09:11

hayes schreef:IK probeer ook nep te vermijden. Al heb ik pas na aankoop gemerkt dat m'n laatste shirt een nep Rapha is. :dislike:
Ook net een Santic winterjasje gekocht voor 40 euro. Zal niet dezelfde kwaliteit zijn als een 100-150 euro jasje. Maar voldoet ruimschoots.

Ik ben een budget fietser. Enkel voor m'n fiets en ook m'n bib shorts wil ik veel geld uitgeven. En "veel" voor een fiets is 1500--2000 euro. Daar houdt het ook op. Ik ben allergisch aan betalen voor een merknaam. M'n duurste officieel truitje heeft me 50 euro gekost. Ik heb zowat de helft officiële truitjes en de helft van Ali.
Met een beetje googlen had je ook een 'echte' winterjas kunnen kopen voor 50 euro, die je makkelijk kunt retourneren als de maat niet klopt of de jas niet goed is. Juist als je niet gehecht bent aan een merk/uitstraling dan kun je uitstekend scoren.

Ik begrijp overigens niet dat je in je bericht zet dat je allergisch bent voor betalen voor een merknaam en datzelfde bericht zet dat je dus wel een rapha gaat kopen, die achteraf nep blijkt te zijn. Je wil dus wel met een bepaald merk fietsen maar er niet voor betalen, typisch!

hayes

hayes 24 jan 2017 12:51

Ik kocht gewoon een shirtje dat ik mooi vond. Een zwart shirt met een grijze en een witte streep op. Ik heb niets met Rapha en ken dus ook niet al hun shirtjes. Pas na aankoop de hele beschrijving goed doorlezen en daar kwam ik "Ra ha" tegen. Toen viel m'n frank.

Snel conclusies trekken en dan snel verwijtjes op het forum gooien. Helaas meer en meer het gemiddelde forumgedrag. Typisch ;)

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 jan 2017 15:40

hayes schreef:Ik kocht gewoon een shirtje dat ik mooi vond. Een zwart shirt met een grijze en een witte streep op. Ik heb niets met Rapha en ken dus ook niet al hun shirtjes. Pas na aankoop de hele beschrijving goed doorlezen en daar kwam ik "Ra ha" tegen. Toen viel m'n frank.

Snel conclusies trekken en dan snel verwijtjes op het forum gooien. Helaas meer en meer het gemiddelde forumgedrag. Typisch ;)
haha, ah ok, ik begrijp nu pas hoe jou rapha aankoop ging. Ik las in de geest van dit topic en daardoor dacht ik dus dat jij bewust een rapha op een andere chinese site had gekocht en dan achteraf je realiseerde dat het een neppert was! No hard feelings, mijn reactie was gebaseerd op mijn ontwetendheid van jou onwetendheid ;-) !

i-mac

i-mac 24 jan 2017 17:05

buddo schreef:
i-mac schreef: Craft moet dan wel invoerrechten betalen als het bij hen aankomt in hun depot. Ze leveren dan aan hun leveranciers, en die betaalt BTW op de goederen. Later betaalt de klant nog eens BTW in de winkel.
Wellicht dat je het goed bedoelt... maar zoals ik het lees lijkt het er niet helemaal goed te staan. Uiteindelijk betaalt elke schakel in de keten alleen BTW over de "toegevoegde waarde" aangezien de betaalde BTW over de inkoop weer kan worden verrekend. Alleen de consument is dus de partij die BTW betaalt over de volledige eindwaarde.

Overigens on topic, ik heb omdat het er zo leuk/vrolijk uit zag een shirtje besteld in China (geen namaak). Het kost haast niets... maar de stof en afwerking vind ik dan ook wel matig. Oftewel, ik blijf voorlopig toch maar bij "bekende" merken, al dan niet in de opruiming.
Bedankt om dit te corrigeren. Ik bedoelde het wel goed, maar drukte me dus totaal verkeerd uit.

Joel_1987
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 feb 2017 12:25
Locatie: Lunteren

Joel_1987 21 feb 2017 11:43

Afgelopen zaterdag mijn eerste racefiets aangeschaft, een 2e hands Giant.
Nu op zoek naar kleding om een begin te maken.
Bedankt voor de nuttige info hier in dit topic!
Ik twijfelde heel erg of ik voor een Giant setje moest gaan of gewoon 'merkloze' kleding.
Gezien jullie ervaringen ga ik eerst even zoeken naar wat leuks van Racmmer of Santic :-)

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 21 feb 2017 12:26

:winkthumb:

Laat even weten wat het geworden is en hoe het bevalt!
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 21 feb 2017 17:31

Joel_1987 schreef:Afgelopen zaterdag mijn eerste racefiets aangeschaft, een 2e hands Giant.
Nu op zoek naar kleding om een begin te maken.
Bedankt voor de nuttige info hier in dit topic!
Ik twijfelde heel erg of ik voor een Giant setje moest gaan of gewoon 'merkloze' kleding.
Gezien jullie ervaringen ga ik eerst even zoeken naar wat leuks van Racmmer of Santic :-)
Mijn advies is, ga naar de decathlon of scoor (online) leuke aanbiedingen...

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 feb 2017 18:41

Mijn Santic-broeken aan een paar flinke duurtesten onderworpen. Ze houden het goed en mijn achterwerk heeft er ook bij lange ritten geen problemen mee. De broekspijpen ("Cufs" in goed Engels) mogen van mij wat langer. Let daarop als je online een broek koopt bij de Chinees. Niet alleen de maat moet kloppen, maar ook de afmetingen, de lengtes en de breedtes.

hayes

hayes 24 feb 2017 13:19

Santic ben ik best tevreden over. M'n fietsjas doet wat hij moet, zit goed en ziet er leuk uit.
Met de goekope Decathlon kledij heb ik dubbele ervaringen. je koopt beter net een categorie boven de prijsbrekers. Want bij een prijsbreker is de prijs het voornaamste wat ze bij het ontwerpen in gedachten hadden.

Aan de andere kant mag je binnen het jaar inruilen bij Decathlon, zelfs indien gewassen en gedragen.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 24 feb 2017 13:59

Nee_Nee schreef:Mijn Santic-broeken aan een paar flinke duurtesten onderworpen. Ze houden het goed en mijn achterwerk heeft er ook bij lange ritten geen problemen mee. De broekspijpen ("Cufs" in goed Engels) mogen van mij wat langer. Let daarop als je online een broek koopt bij de Chinees. Niet alleen de maat moet kloppen, maar ook de afmetingen, de lengtes en de breedtes.
Ik heb dezelfde ervaring. Overigens vind ik bij bijna alle merken de lengte van de pijpen aan de krappe kant met een Hollandsche bouw: lang en slank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 24 feb 2017 20:32

Heb al verschillende merken bibshorts gekocht,niets beviel uiteindelijk.

Krijg ik via mn werk een gratis set van een leverancier met hun merknaam erop.


En die zit me toch lekker!!!!

Hopelijk dit jaar weer een set te krijgen!!
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Plaats reactie