Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsschoenen

sven123
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 sep 2015 14:26

sven123 06 aug 2016 14:19

Hallo,

Ik ben binnenkort toe aan nieuwe fietsschoenen, mijn huidige schoenen zijn van basisniveau en beginnen op te raken. Ik moet natuurlijk eerst passen, maar ik ben al een beetje aan het oriënteren op internet. Door de vele merken en modellen zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Misschien kunnen jullie helpen.

Mijn vereisten:
-Geschikt voor SPD-SL
-Stijve zool, het liefst carbon/deels carbon
-Sluiting met ratel of BOA, mag icm velcro
-Geen merkvoorkeur
-Pasvorm voor 'normale' voeten, dus geen brede pasvorm nodig
-Budget: ongeveer 150 euro, als ik ergens voor iets meer geld een veel betere schoen kan krijgen dan kan ik het budget wel wat oprekken.

De schoenen waar ik tot nu toe op uit kwam:
-Shimano R171 (de nieuwe 2016 modellen van Shimano hebben mindere specs voor dezelfde prijs)
-Mavic Ksyrium Ultimate
-Fizik R5B Uomo (maar die komt er voor 2016 niet zo goed uit in de reviews)
-?????

Verder: weet iemand een zaak waar ik veel verschillende merken schoenen kan testen, in het oosten (Hengelo, Overijssel) van het land? De zaken het dichste in de buurt met veel keuze zijn geloof ik Mantel, De Pedaleur en Rose.
Nog andere winkels met groot assortiment?

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 06 aug 2016 15:47

Bij Mantel heb je flink wat keus. Word je goed geholpen vind ik. En heerlijke koffie. Moet je niet op zaterdag gaan, sta je in de rij. Of je moet pas in de winter gaan. Anticyclisch shoppen!
Ik zou niet met een merk in je hoofd gaan passen maar volledig blanco er in gaan. Pasvorm is toch wel t belangrijkste punt van schoenen. Ik heb 2 paar waarin een wereld van verschil zou moeten zitten qua kwaliteit maar in werkelijkheid is het verschil op de fiets minimaal.

Plaats reactie